تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طراوت و شور عشق در طعم آب انبه

آب انبه، یک نوشیدنی خنک، گوارا و سرشار از مواد معدنی است که در فصل گرما طرفداران زیادی دارد. گرفتن آب انبه در خانه کار آسانی است و فقط به چند ماده اولیه و ابزار ساده نیاز دارید. در این مقاله از تک فانبلاگ یکی از ساده‌ترین روش‌های گرفتن آب این میوه تابستانی را در خانه به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه آب انبه

مواد لازم جهت تهیه این نوشیدنی پرطرفدار به شرح زیر است:

انبه رسیده۲ عددآب (اختیاری)۱ پیمانهشکر یا شیرین کننده (اختیاری)به مقدار دلخواهیخبه مقدار دلخواه

مراحل تهیه آب انبه

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این نوشیدنی ۵-۸ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده‌ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این نوشیدنی جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این نوشیدنی خوشمزه در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی انبه

انبه ها را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. با کمک چاقو هسته انبه را جدا سازید و گوشت میوه را به قطعات کوچک‌تری برش زنید.

برای گرفتن بهترین طعم، از انبه های رسیده، آبدار و معطر استفاده کنید.

مرحله دوم: پوره کردن انبه

انبه های خرد شده، آب (اگر از آن استفاده می‌کنید) و شکر یا شیرین کننده دلخواه و یخ را در مخلوط کن بریزید.

مواد را به خوبی مخلوط کنید تا صاف و یکدست شوند.

مرحله سوم: صاف کردن آب انبه

اگر می‌خواهید آبمیوه‌تان صاف‌تر باشد، می‌توانید آن را از صافی عبور دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی ۳ رنگ میوه‌ای

مرحله چهارم: تزیین و سرو 

آب انبه را در لیوان های مورد نظر بریزید با تکه‌ای انبه یا برگ نعنا تازه آن را تزیین و بلافاصله سرو کنید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه آب انبه

در تهیه این نوشیدنی خوشمزه به ۴ نکته مهم زیر توجه کنید:

می توانید به جای آب، از شیر یا آب نارگیل نیز برای رقیق کردن آب انبه استفاده کنید.اگر از شکر استفاده می کنید، می توانید آن را به تدریج اضافه کنید و طعم نوشیدنی را بچشید تا به اندازه دلخواهتان شیرین شود.می توانید به نوشیدنی تابستانی و خوشمزه خود کمی آب لیمو، نعناع تازه یا زعفران نیز اضافه کنید.برای داشتن طعمی متفاوت و جذاب‌تر می توانید از میوه های دیگری مانند توت فرنگی، موز یا آناناس نیز در تهیه این نوشیدنی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لاسی انبه

به چه روش‌های دیگری می‌توان آب انبه خانگی تهیه کرد؟

برای تهیه آب انبه به صورت خانگی روش‌های مختلفی وجود دارد. انتخاب روش مناسب به سلیقه، ابراز در دسترس‌تان و نیاز شما بستگی دارد.

روشی که پیش تر به آن پرداختیم (استفاده از مخلوط کن) به شما امکان می‌دهد تا این نوشیدنی را با آب یا شیر رقیق کنید و به آن شکر یا شیرین کننده دلخواه خود را اضافه کنید. همچنین می‌توانید به راحتی طعم های مختلفی را به نوشیدنی خود اضافه کنید.روش دوم (استفاده از آبمیوه گیری) یکی دیگر از روش های گرفتن آب انبه است. این روش ساده‌تر و سریع‌تر است و به شما یک نوشیدنی خالص و بدون مواد افزودنی می‌دهد.

امیدواریم از این دستور تهیه لذت ببرید و شما نیز طبق روش بسیار ساده و آسان شرح داده شده در این مطلب از مجله آشپزی تک فاناین نوشیدنی جذاب و پرخاصیت را تهیه و در کنار عزیزانتان میل کنید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!