تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شام امشب با پخت ژیگو را به سبک جدید تجربه کنید!

ژیگو، یک غذای فرانسوی کلاسیک و خوشمزه است که با گوشت تهیه می‌شود. این غذای لذیذ به سادگی در قابلمه یا فر قابل پخت است و می‌تواند زینت‌بخش هر مهمانی و ضیافتی باشد. در این قسمت از تک فانبلاگ، طرز تهیه ژیگو را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید این غذای فرانسوی را در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه ژیگو برای شام

برای تهیه ژیگو به مواد زیر احتیاج دارید:

دنبه۵۰ گرممغز ران گوساله۱.۵ الی ۲ کیلوگرمروغنبه مقدار لازمنمک و فلفلبه مقدار لازمزعفران دم کردهبه مقدار لازمسیر۳ حبهآب جوش (در صورت نیاز)به مقدار لازم

مراحل تهیه ژیگو در قابلمه

مراحل تهیه ژیگو به شرح زیر است:

مرحله اول: خارج کردن گوشت از یخچال

اولین قدم برای پخت یک ژیگوی لذیذ و آبدار، خارج کردن گوشت از یخچال است. برای این منظور، حدود ۳ ساعت قبل از شروع آشپزی، گوشت را از یخچال خارج کنید و در دمای خانه قرار دهید. این کار به گوشت اجازه می‌دهد تا به دمای محیط برسد و به طور یکنواخت بپزد.

مرحله دوم: مزه‌دار کردن گوشت

پس از اینکه گوشت به دمای محیط رسید، با استفاده از چاقو در سطح گوشت برش‌هایی ایجاد کنید. این برش‌ها برای نفوذ طعم‌دهنده‌ها به داخل گوشت و پخت بهتر آن هستند. داخل برش‌های ایجاد شده، تکه‌های سیر و دنبه را قرار دهید.

سپس، زعفران دم کرده را با استفاده از قلم‌مو یا دست به طور کامل روی سطح گوشت بمالید. در ادامه، فلفل سیاه را به مقدار دلخواه روی گوشت بپاشید.

مرحله سوم: پختن ژیگو

یک قابلمه پهن و مناسب انتخاب کنید و مقداری روغن درون آن بریزید. سپس، گوشت را درون قابلمه قرار داده و درب آن را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حرارت ملایم باعث می‌شود گوشت به تدریج آب خود را پس داده و بپزد.

با این حال، در فواصل زمانی معین به گوشت سر بزنید و اگر مشاهده کردید که آب آن تمام شده، مقداری آب جوش اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه استیک گوشت به روش رستورانی

مرحله چهارم: اضافه کردن نمک

پس از دو ساعت، نمک را به گوشت اضافه کنید. صبر کنید تا گوشت به طور کامل مغزپخت و هر دو طرف آن برشته شود. وقتی که ژیگو آماده شد، آن را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شود.

در نهایت، آن را برش داده و به همراه سس و مخلفات دلخواه خود سرو نمایید. نوش جانتان!

مراحل تهیه ژیگو با فر

برای درست کردن ژیگو در فر، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: گرم کردن فر

برای پخت این غذا در فر، ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. گرم کردن فر به پخت یکنواخت ژیگو کمک می‌کند.

مرحله دوم: پختن ژیگو

در این مرحله، گوشت را طبق دستور بالا مزه‌دار کرده و در سینی فر قرار دهید. سپس، دو پیمانه آب به سینی اضافه کرده و آن را در فر بگذارید. در طول پخت، هر نیم ساعت یک بار مقداری چربی روی گوشت بریزید تا نرم‌تر و لذیذتر شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب ژاپنی با فیله گوسفندی

مرحله سوم: سرو کردن

در انتهای پخت، اگر تمایل داشتید می‌توانید گریل فر را روشن کنید تا سطح گوشت برشته و طلایی رنگ شود.

برای اطمینان از پخت کامل این غذای خوشمزه، یک چاقو را داخل گوشت فرو کنید و بعد بیرون بیاورید. اگر چاقو بعد از خارج شدن، تمیز بود و اثری از خونابه روی آن نبود، ژیگو آماده سرو است. نوش جانتان!

فوت و فن‌های پختن ژیگو برای شام

برای پخت این غذای فرانسوی لذیذ، به نکات زیر توجه کنید:

مدت زمان پخت ژیگو به سن گاو، نوع گوشت و ضخامت آن بستگی دارد.مهم‌ترین نکته، استفاده از گوشت تازه و جوان است. گوشت تازه طعمی به مراتب بهتر از گوشت کهنه دارد.چربی‌های موجود در گوشت، لطافت آن را افزایش می‌دهند. به همین دلیل، بهتر است تمام چربی‌ها را جدا نکنید. اگر به هر دلیلی تمام چربی‌ها را جدا کردید، حتما از دنبه استفاده کنید تا لطافت گوشت حفظ شود.ژیگو را می‌توانید به تنهایی یا به همراه سبزیجات بخارپز مانند هویج و سیب زمینی سرو کنید.برای پخت این غذا می‌توانید از گوشت‌های قسمت سینه، ران و گردن استفاده کنید. اما به طور کلی، مغز ران بهترین انتخاب برای پخت ژیگو است.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه ژیگو را آموزش دادیم. امیدواریم که از این دستور پخت ساده و کاربردی لذت برده باشید و به زودی این غذای خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!