تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راه حل ساده برای رفع مشکلات کامپیوتر: ری‌استارت کردن بهترین دوست کامپیوتر شما

به گزارش زومیت، اگر سریال کمدی IT Crowd را دیده باشید، دو کارشناس آی‌تی در این سریال به تمام کارمندانی که برای حل مشکلات کامپیوتر خود با آن‌ها تماس می‌گیرند، ری‌استارت کردن کامپیوتر را به‌عنوان تنها راه‌حل پیشنهاد می‌دهند، حتی اگر مشکل آن‌ها ربطی به ری‌استارت کردن نداشته باشد. احتمالا شما هم هنگام تماس با بخش پشتیبانی فنی، به‌دفعات با این راه‌حل مواجه شده‌اید و شاید برایتان سوال شده است که چرا بسیاری از مشکلات کامپیوتر و گوشی با ری‌استارت‌کردن از بین می‌روند.

برای پاسخ به این پرسش، ابتدا باید بدانیم چرا برخی برنامه‌ها در کامپیوتر و اپ‌ها در موبایل به‌طور ناگهانی از کار می‌افتند.

فرض کنید در حال ساخت اسلاید پاورپوینت یا کدنویسی در برنامه‌‌ی پایتون هستید که کامپیوتر هنگ می‌کند و ادامه‌ی کار غیرممکن می‌شود. در اکثر موارد، این هنگ کردن‌ها به دلیل نوعی اتفاق ناگوار رخ می‌دهد که سیستم شما به‌تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند.

مثلا فرض کنید در یک سفر جاده‌ای هستید و جاده به دلیل تصادف بسته شده؛ در اینجا ممکن است از جاده‌های فرعی بتوانید دوباره مسیر خود را به راه اصلی باز کنید، اما گاهی نیز پیش می‌آید که در طول مسیر هیچ‌ مسیر فرعی وجود نداشته باشد. در اینجا شما ناچارید راهی را که آمده‌اید، برگردید و از ابتدا، مسیر جدیدی را برای سفر خود انتخاب کنید؛ یعنی سفر خود را ری‌استارت کنید.

«صفحه‌ی آبی مرگ» (Blue Screen of Death یا BSOD) یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین مشکلاتی است که به احتمال زیاد به هنگام کار با کامپیوتر با آن مواجه شده‌اید. این نام‌گذاری ترسناک و دلهره‌آور به پدیده‌ای به همان اندازه ترسناک و دلهره‌آور اشاره می‌کند.

BSOD با آن صفحه‌ی آبی رنگ و ایموجی ناراحت ممکن است به‌خاطر هر مشکلی که اجرای امن ویندوز را با مشکل روبه‌رو کند، رخ دهد؛ مشکلاتی مثل به‌روزرسانی‌های ناسازگار درایورها یا مشکلات سخت‌افزاری مثل هارددیسکی که نیاز به فرمت کردن دارد یا گرم شدن بیش از حد دستگاه ناشی از اورکلاک کردن CPU.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!