تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

معنی اشپولر برتولد در دیکشنری فارسی چیست؟

در این مطلب از سایت انتخاب روز پاسخ دقیق اشپولر برتولد در دانشنامه آزاد واژگان فارسی را پیدا خواهید کرد.

اشپولر برتولد در دانشنامه آزاد فارسی:

[ویکی نور] برتولد اشپولر نویسنده و از بزرگ ترین شرق شناسان روزگار کنونی است که در 1911 در آلمان زاده شد. روزگاری در دانشگاه های مونیخ و گوتینگن به تدریس پرداخت و از 1948 در جایگاه استادی دانشگاه هامبورگ نشست. بسیاری از محققان، او را استاد تاریخ سیاسی می دانند، اما مطالعات و پژوهش های او درباره جغرافیای قدیم به ویژه جغرافیای تاریخی سرزمین های اسلامی و ایران در نخستین سده های تاریخ اسلام، در سنجش با دیگر پژوهش های وی از اهمیت بیشتری برخوردارند. او هم چنین زمانی عضو گروه تحریر مجله اسلام بود و مقاله های فراوانی در این رسانه مکتوب معتبر و دیگر مجله ها و دانش نامه های مهم جهان به چاپ رساند.
اشپولر چند اثر گران بها و کم مانند در زمینه علمی خود دارد که شماری از آن ها به فارسی ترجمه شده اند. «مغول ها در ایران»، از مهم ترین نوشته های اوست که در 1939 چاپ شد. «ایدل اورال» (1942)، «وضع کنونی کلیساهای شرقی» (1948)، «ایران در قرون نخستین اسلامی» (1952)، «ایران در دوره خلفا» (1952)، «ایران در دوره مغول» (1953)، «نظری اجمالی به تاریخ ممالک اسلامی» (1952) و «شرق نزدیک در دوره اسلامی» (1954)، از دیگر آثار وی به شمار می روند.
او در اسلام شناسی و ایران شناسی آوازه بلندی به دست آورد و به دلیل چیرگی اش بر زبان های عربی، فارسی، ترکی، روسی، لاتین و یونانی و زبان های اروپایی، در میان خاورشناسان از برجستگی علمی و کاملی برخوردار شد. اشپولر پس از عمری پژوهش و خدمت رسانی به جامعه علمی جهان، در بهار 1990 (1369 ش) از دنیا رفت.
تاریخ مغول در ایران: سیاست، حکومت، و فرهنگ دوره ایلخانان / نوع اثر: کتاب / نقش: نویسنده
تاریخ ایران در قرون نخستین اسلامی / نوع اثر: کتاب / نقش: نویسنده
تاریخ اسلام / نوع اثر: کتاب / نقش: نویسنده

wikinoor: اشپولر،_برتولد

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!