تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

7 غذایی که همراه مسافرتتان همیشه تازه و خوشمزه باقی می‌مانند

انتخاب غذاهای مناسب برای سفر که هم خوشمزه و مغذی باشند و هم دیر خراب شوند از دغدغه‌های اصلی مسافران است. در این بخش از تک فانبلاگ همراه ما باشید تا غذاهای خراب نشدنی برای سفر را به شما معرفی کنیم.

غذاهای فاسد نشدنی برای سفر

در ادامه به برخی از غذاهای خراب نشدنی که برای سفر مناسب هستند، اشاره می‌کنیم:

۱-ساندویچ‌ها

ساندویچ‌هایی سبک مانند نان و پنیر و سبزی، کوکو سبزی و کوکو سیب‌زمینی گزینه‌های ایده‌آلی برای فصل گرم هستند و به دلیل سادگی فاسد نمی‌شوند. همچنین، ساندویچ‌هایی مانند ساندویچ الویه، مرغ، رست‌بیف و کتلت برای تمام فصول مناسب‌اند و می‌توانند یک وعده کامل غذایی باشند.
نکات: ساندویچ‌های مرغ، تخم‌مرغ و سس‌دار را به دلیل احتمال مسمومیت، بیش از ۵ تا ۶ ساعت بیرون از یخچال نگهداری نکنید.

۲- غذاهای کنسروی

اگر امکان گرم کردن کنسرو تن ماهی در آب جوش را داشته باشید، می‌تواند یک غذای مغذی و خوشمزه باشد. کنسرو لوبیا نیز به دلیل نفخ مخصوصا برای افراد با معده حساس توصیه نمی‌شود، اما می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: ۵ ترفند جالب برای خنک نگه داشتن مواد غذایی در سفر

۳- پیراشکی

پیراشکی گوشت برای تابستان و سفرهای کوتاه (کمتر از ۵ ساعت) مناسب است. همچنین، پیراشکی سبزیجات برای تمام فصول و به عنوان یک وعده یا میان‌وعده سالم و خوشمزه قابل استفاده است.
نکات: پیراشکی‌ها را برای جلوگیری از فاسد شدن در کنار یخ قرار دهید.

۴- میوه‌های خشک

میوه‌های خشک به عنوان خوراکی‌هایی ایده‌آل برای سفر محسوب می‌شوند. انجیر، خرما و کشمش از جمله میوه‌های خشک با ماندگاری بالا هستند که می‌توانند برای مدت طولانی در سفر شما همراهتان باشند و در عین حال، انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را نیز تامین کنند.

بیشتر بخوانید: مناطق خنک اطراف تهران؛ برای سفرهای یک روزه در تابستان

۵- سالاد

یکی دیگر از غذاهای خراب نشدنی برای سفر، سالاد است. سالاد کاهو یا اسفناج با مرغ، میوه و مغزها، از جمله غذاهای کامل و مغذی بدون نیاز به یخچال است.

۶- میوه و سبزیجات خام

انواع میوه‌ها مانند سیب، پرتقال و موز به دلیل سهولت حمل و عدم نیاز به یخچال برای سفر ایده‌آل هستند. همچنین، سبزیجاتی مانند هویج و بروکلی نیز می‌توانند به عنوان میان‌وعده‌ای سالم در سفر استفاده شوند.

۷- نودل

نودل لیوانی گزینه‌ای سریع و آسانی برای سفر است، اما مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود.

در این بخش از مجله دانستنی تک فانبه معرفی برخی از غذاهای خراب نشدنی برای سفر پرداختیم. با رعایت نکات ساده‌ای در نگهداری و انتخاب غذا، می‌توانید از طعم خوش غذا در طول سفر لذت ببرید و از خطرات مسمومیت غذایی در امان باشید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!