تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بهترین و تخصصی ترین مرکز فریز تخمک در ایران را بشناسید!

در عصر مدرن امروزی، افرادی که بارداری خود را به تعویق می‌اندازند، رو به افزایش است و در واقع بارداری در سنین بالا یکی از رایج‌ترین مسائل در جامعه کنونی به شمار می‌آید. افراد به دلایل مختلفی همانند شرایط شغلی، پیدا نکردن شریک مناسب زندگی یا بیماری‌های فیزیکی از بارداری خود جلوگیری می‌کنند. بدون شک می‌دانید که با افزایش سن، شانس بارداری کاهش می‌یابد؛ زیرا تخمک خانم ممکن است ضعیف شود و توانایی بارداری نداشته باشد. از این رو برای اینکه در زمان مورد نظر خود بارداری سالمی را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم روش فریز کردن تخمک را امتحان کنید. فریز تخمک به معنای مدیریت زندگی و زمان بارداری است. شاید روند اجرای این عمل برای شما پیچیده به نظر برسد اما خیلی سخت نیست. شما تنها باید در انتخاب کلینیک مجری و نگهدارنده تخمک‌های فریزشده خود دقت زیادی به خرج دهید.

فریز کردن تخمک

با فریز کردن تخمک در سنین بالا باردار شوید

انجماد و فریز تخمک یکی از قابل‌ اعتمادترین روش‌ها برای بارداری در سنین بالا است و جزء فناوری‌های کمک باروری محسوب می‌شود. متخصصان برای انجام این روش کمک به باروری، مصرف برخی از داروهای تحریک رشد تخمک را برای شما شرح می‌دهند.

در ادامه متخصصان حرفه‌ای تخمک ایجاد شده را از تخمدان شما خارج می‌کند و برای ذخیره‌سازی آن را منجمد خواهد کرد. در زمان مورد نیاز می‌توان تخمک‌های بالغ را ذوب کرد تا با اسپرم ترکیب شوند و جنین به وجود آید. در ادامه نیز جنین را می‌توان در طول چرخه انتقال جنین در رحم کاشت.

با فریز کردن تخمک خود در سنین پایین‌تر، شما می‌توانید شانس بارداری را در سن بالا حفظ کنید. البته این روش تضمینی برای بارداری نیست اما می‌تواند شانس باردار شدن موفقیت‌آمیز شما را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد.

آیا من هم می‌توانم تخمک خود را فریز کنم؟

دلایل زیادی برای انجام انجماد تخمک وجود دارند اما رایج‌ترین دلیل آن جلوگیری از باروری دیرهنگام، حفظ شانس باروری یا اهدای تخمک به زنان نابارور است. اگر شما نیز به دلیل مسائل شغلی خود یا سایر دلایل، قصد دارید دیرتر باردار شوید، بد نیست به فریز کردن تخمک خود فکر کنید.

برای فریز کردن تخمک خود باید در سنین 20 تا 30 سالگی اقدام کنید؛ زیرا شانس انجماد تخمک بالغ در جوانی بیشتر است. همچنین اگر قصد دارید برای درمان سرطان شیمی درمانی انجام دهید، عوارض این روش درمانی ممکن است بر روی روند بارداری شما تاثیر بگذارد و با عوارض شدیدی روبرو شوید، پس بهتر است قبل از آغاز روند شیمی درمانی تخمک خود را فریز کنید.

به طور کلی شما نیز با توجه به هدف، موقعیت و شرایطی که دارید، می‌توانید در سنین جوانی تخمک خود را فریز کنید تا در سنین بالاتر راحت‌تر باردار شوید و فرزند خود را پرورش دهید. البته متخصصان قبل از کاشت جنین در رحم شما، معاینه‌های کاملی را انجام می‌دهند.

برای فریز تخمک چکار کنیم؟

به طور حتم می‌دانید که با بالا رفتن سن کیفیت تخمک بانوان کاهش می‌یابد. تخمک‌ها ممکن است با گذر زمان به ناهنجاری‌های کروموزومی بیشتری دچار شوند، به طوری که زنان پس از یائسگی دیگر تخمک‌گذاری انجام نمی‌دهند. در واقع تخمدان‌های خانم بعد از یائسگی و با بالا رفتن سن، تخمک آزاد نمی‌کند.

در صورتی که قصد دارید در آینده بچه‌دار شوید اما در حال حاضر قادر به باردار شدن نیستید، یک مرکز اختصاصی ناباروری می‌تواند تخمک‌های سالم شما را برای استفاده در آینده منجمد کند. در واقع شما برای فریز تخمک خود تنها به کمک و راهنمایی یک مرکز یا کلینیک ناباروری نیاز دارید.

بعد از مراجعه به کلینیک ناباروری، فرآیند انجماد تخمک شما آغاز می‌شود و پزشک برای انجام این کار تاریخچه پزشکی شما را تحت بررسی قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید منظم بودن چرخه قاعدگی شما تحت ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد تا متخصص بتواند روند فریز کردن تخمک را آغاز کند.

فریز تخمک

هزینه فریز تخمک زیاد است؟

هزینه انجماد تخمک با توجه به کلینیک مجری آن و موقعیت مکانی که دارید متفاوت است. در نظر داشته باشید بیمه‌ها هزینه مربوط به فریز تخمک را پوشش نمی‌دهند مگر اینکه باروری شما به دلیل بیماری همانند سرطان در خطر باشد.

فرآیند انجماد تخمک براساس چرخه‌هایی تعیین می‌شود که به طور معمول شامل تحریک تخمک‌ها با دارودرمانی و نظارت بر رشد تخمک‌ها است.

هرچه بازیابی تخمک‌ها و انجماد آنها بهتر انجام شود بدون شک شانس بارداری بیشتر خواهد بود. چرخه انجماد تخمک‌ها با هزینه‌های مختلفی متغیر است. برای مثال هزینه کل چرخه با محاسبه هزینه داروها افزایش یا کاهش می‌یابد. می‌توان گفت هزینه دقیق این کار به دوز و ترکیب داروهای تجویز شده بستگی دارد.

در ضمن شما باید هزینه نگهداری از تخمک را نیز در نظر بگیرید. بسته به کلینیک این می‌تواند هزینه ثابت سالانه‌ای را در برگیرد. اگر به فکر فریز کردن تخمک هستید، به دنبال کلینیک‌هایی باشید که طرح‌های پرداخت مناسبی را ارائه می‌دهند. البته با توجه به شرایط سلامتی شما ممکن است کمک هزینه‌هایی نیز در اختیار شما قرار گیرد.

کجا تخمک خود را فریز کنیم؟

فریز کردن تخمک شاید کار ساده‌ای به نظر برسد اما به هر حال باید تحت نظر متخصصان حرفه‌ای انجام شود. در نتیجه شما بهتر است کلینیکی را بیابید که از هر نظر باکیفیت باشد و برای این کار هزینه مناسبی دریافت کند. یکی از بهترین کلینیک‌های مجهز و توانا در زمینه فریز تخمک، کلینیک ناباروری رستاک نام دارد.

برای اینکه در تصمیم خود به قطعیت برسید، می‌توانید از تیم متخصص کلینیک رستاک بخواهید در این زمینه شما را راهنمایی کنند. این تیم حرفه‌ای بعد از بررسی وضعیت سلامتی شما و توانایی باروری تخمک‌هایتان برای فریز کردن آنها دست به کار می‌شود. با انتخاب این کلینیک حرفه‌ای شما می‌تواند تخمک‌های خود را در محلی امن نگه‌داری کنید.

منبع: https://rastakclinic.com

 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!