تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چه ترکیب شگفت‌انگیزی! شامی دلپذیر با کتلت و پیتزا بپسندید امشب!

کتلت پیتزا یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار امروزی است که به دلیل طعم و مزه لذیذ و همچنین سادگی در تهیه، مورد علاقه بسیاری از افراد، به خصوص کودکان، شده است. این غذا به دلیل شباهت طعم آن به پیتزا، به این نام معروف شده است. در این مقاله از تک فانبلاگ طرز تهیه کتلت پیتزا را به شما ارائه می دهیم.

مواد لازم جهت تهیه کتلت پیتزا

مواد لازم جهت تهیه کتلت پیتزا به شرح زیر است:

مرغ چرخ کرده۵۰۰ گرمسیب زمینی متوسط۲ عددپیاز متوسط۱ عددفلفل دلمه‌ای۱ عددپنیر پیتزا۱۰۰ گرمتخم مرغ۲ عددآرد سوخاریبه مقدار لازمنمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و سیربه مقدار لازمروغنبه مقدار لازم

مراحل تهیه کتلت پیتزا

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این کتلت ۲۰-۳۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۴-۳ نفر است.درجه سختی تهیه این کتلت در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی مرغ

مرغ چرخ کرده را به همراه کمی پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر در یک تابه تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و مرغ بپزد.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید.

با کمک رنده یا خردکن سیب زمینی ها را رنده کنید. سپس آب سیب زمینی ها را به خوبی بگیرید.

مرحله سوم: آماده سازی فلفل دلمه و ترکیب مواد

فلفل دلمه ای را نگینی خرد و در تابه‌ای جداگانه با کمی روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

مرغ پخته شده، سیب زمینی رنده شده، پیاز و فلفل دلمه ای تفت داده شده، پنیر پیتزا رنده شده، تخم مرغ ها، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکوی دو رنگ مجلسی

مرحله چهارم: شکل دادن کتلت‌ها

از مواد کتلت به اندازه دلخواه برداشته و به شکل کتلت درآورید.

کتلت ها را در آرد سوخاری بغلتانید تا تمام سطح آنها به آرد سوخاری آغشته شود.

مرحله پنجم: سرخ کردن و سرو کتلت ها

در یک تابه روغن داغ کنید و کتلت‌ها را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه از هر طرف سرخ کنید تا طلایی رنگ و برشته شوند.

کتلت پیتزا را با سس گوجه فرنگی، سس مایونز یا هر نوع سس دلخواهتان سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت مرغ با نخود فرنگی

نکات و فوت و فن‌های تهیه کتلت پیتزا

در تهیه کتلت پیتزایی به ۴ نکته مهم زیر توجه کنید:

برای اینکه کتلت ها انسجام بیشتری داشته باشند، می توانید ۱ قاشق غذاخوری آرد یا ۱ قاشق غذاخوری پودر سوخاری به مواد کتلت اضافه کنید.اگر طعم تند دوست دارید، می توانید از فلفل سبز یا فلفل قرمز نیز در این کتلت استفاده کنید.می توانید از انواع مختلف پنیر پیتزا مانند پنیر موزارلا، پنیر چدار یا پنیر گودا در این کتلت استفاده کنید.به جای گوشت مرغ می‌توانید از انواع ژامبون و سوسیس نیز استفاده کنید.

کتلت پیتزا را می‌توانید به صورت گرم یا سرد سرو کنید. امیدواریم که این آموزش از مجله آشپزی تک فانمورد توجه شما علاقه‌مندان قرار گرفته باشد. اگر شما نیز در تهیه این کتلت پیتزایی با سیب زمینی از فوت و فن ها و ترفندهایی استفاده می‌کنید که موجب خوشمزه تر شدن آن می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!