تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

12 فرشته طبیعتی برای خانه شما: گیاهان تصفیه کننده هوا

قرار دادن گیاهان تصفیه کننده هوا در خانه به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند و آلاینده‌ها و آلودگی‌های فضای خانه را افزایش می‌دهد. برخی از گیاهان سموم را به خود جذب می‌کنند و با تولید اکسیژن به بهبود کیفیت فضای منزل کمک می‌کنند. در این مقاله از بخش دانستنی در تک فانبلاگ می‌توانید با ۱۲ گیاه تصفیه کننده هوا آشنا شوید.

بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا در خانه

استفاده از گیاهان خاص در خانه موجب کاهش آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا می‌شود. بهتر است بدانید که باز کردن درب و پنجره، استفاده از اسپری‌های بهداشتی و مواد تمیز کننده روی کیفیت هوای منزل موثر است و به طور مستقیم بر سلامت ما نیز تاثیر دارد.

برای تصفیه هوا می‌توانید از گیاهان تصفیه کننده هوا در فضای خانه استفاده کنید. در ادامه این بخش به ۱۲ گیاه تصفیه کننده هوا اشاره شده است.

۱- نخل شامادورا

نخل شامادورا یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا و مورد تایید ناسا است که سموم موجود در هوا را به خود جذب می‌کند و برای رشد به محیط مرطوب و نور مستقیم خورشید نیاز دارد. این گیاه آلودگی‌های هوا را از بین می‌برد و موجب از بین بردن سموم موجود در هوا می‌شود.

۲- سانسوریا

گیاه زیبای سانسوریا یا زبان مادر شوهر از گیاهان اکسیژن ساز در شب است که هم ظاهر فوق العاده جذابی دارد و هم به دفع سموم و امواج خطرناک کمک می‌کند. این گیاه یک اکسیژن ساز قوی است و از همین رو قرار دادن آن در اتاق خواب موجب بهبود کیفیت هوا و جذب Co2 می‌شود.

جالب است بدانید که قرار دادن این گیاه در منزل به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند و برای بهبود سلامت روان، افزایش میزان اکسیژن هوا، کاهش آلرژی و همچنین جلوگیری از بیماری سرطان مفید است.

۳- پتوس

یکی دیگر از گیاهان تصفیه کننده هوا که محبوبیت زیادی هم دارد، گیاه پتوس است. قرار دادن گیاه پتوس در خانه هوا را از سموم و آلاینده‌ها پاکسازی می‌کند و برای از بین بردن سمومی مثل مونوکسید کربن، فرمالدئید و بنزن مفید است.

۴- گیاه عنکبوتی

از دیگر گل‌های آپارتمانی تصفیه کننده هوا می‌توان به گیاه عنکبوتی یا گیاه گندمی اشاره کرد. این گیاه نقش موثری در تمیز کردن هوا دارد و با حذف آلودگی‌ها به تصفیه هوای منزل کمک زیادی می‌کند. گیاه عنکبوتی اثر معجزه آسایی بر جذب دی اکسید کربن و مواد سمی دارد و کلیه مواد سرطان زای موجود در هوا را از بین می‌برد.

۵- اریکا

اریکا یک گیاه محبوب و زیبای آپارتمانی است که اگر نور مناسبی در خانه داشته باشد به خوبی رشد می‌کند. قرار دادن این گیاه در خانه به جذب آلاینده‌ها کمک می‌کند و برای جذب دی اکسید کربن و آزادسازی اکسیژن مفید است.

نخل اریکا مواد شیمیایی موجود در هوا را به خود جذب می‌کند و قرار دادن آن در خانه موجب بهبود کیفیت هوا می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۸ روش آبیاری گیاهان وقتی خونه نیستیم

۶- نخل راپیس

در لیست گیاهان تصفیه کننده هوا، گیاه راپیس یک گزینه فوق العاده موثر است. این گیاه هم در محیط‌های خشک و هم محیط‌های مرطوب رشد می‌کند و سازگاری خوبی با شرایط مختلف دارد.

۷- پیچک انگلیسی یا پاپیتال

قرار دادن گیاه پیچک انگلیسی در فضای خانه، سموم، آلاینده‌ها و آلودگی‌های موجود در هوا را کاهش می‌دهد و موجب بهبود کیفیت هوا می‌شود. برای بهبود رشد این گیاه سعی کنید آن را در کنار پنجره قرار دهید تا کیفیت هوای منزل شما بهتر شود. به خاطر داشته باشید که لمس یا مصرف این گیاه خطرناک است و ممکن است برای حیوانات نیز مضر باشد.

۸- فیکوس

یکی دیگر از گیاهان تصفیه کننده هوا گیاه همیشه سبز فیکوس است که آلودگی هوا را از بین می‌برد و به افزایش طراوت هوای منزل کمک می‌کند. این گیاه محیط خانه را از سموم پاکسازی می‌کند و برای بهبود کیفیت هوای خانه مفید است. فیکوس برای رشد به خاک مرطوب و نور ملایم نیاز دارد و یکی از زیباترین گیاهان برای تصفیه هوا محسوب می‌شود.

۹- آگلونما

گیاه آگلونما یا گیاه همیشه سبز چینی یکی دیگر از بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا است که آلاینده‌های محیط را به خود جذب می‌کند. این گیاه برای سگ‌ها خطرناک است و برای رشد به محیط مرطوب و آبیاری مناسب نیاز دارد.

۱۰- اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم یکی از زیباترین گیاهان برای تصفیه هوای منزل است که به خاطر گل‌های سفید و جذابی که دارد بسیار محبوب است. تحقیقات ناسا نشان می‌دهد که این گیاه یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است که حتی آمونیاک موجود در هوا را به خود جذب می‌کند. به خاطر داشته باشید که اسپاتی فیلوم برای حیوانات خانگی مثل سگ و گربه مضر است و برخی افراد نیز با لمس برگ‌های آن دچار مشکلات پوستی شوند.

بیشتر بخوانید: علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

۱۱- سرخس

سرخس از قویترین گیاهان اکسیژن ساز است که قرار دادن آن در خانه به از بین بردن سم فرمالدئید و سایر سموم کمک می‌کند و موجب افزایش میزان اکسیژن در هوا می‌شود.

جالب است بدانید که سرخش حتی در از بین بردن فلزات سنگین مثل جیوه و آرسنیک مفید است و از همین رو یکی از قوی‌ترین تصفیه کننده‌های هوا محسوب می‌شود.

۱۲- بنجامین آمستل

بنجامین آمستل یا فیکوس آمستل یک گیاه تصفیه کننده‌ها است که اثر تصفیه کنندگی آن از سرخس کمتر است، اما باز هم تاثیر زیادی بر کیفیت‌های منزل دارد. قرار دادن این گیاه در منزل آلاینده‌هایی مثل فرمالدهید، بنزن و زایلن را از بین می‌برد و به بهبود کیفیت هوای منزل کمک می‌کند.

جالب است بدانید که این گیاه خاصیت آرامبخش دارد و برای کاهش فشار روحی و رفع استرس نیز مفید است.

در این مقاله از بخش دانستنی به ۱۲ گیاه تصفیه کننده هوای منزل اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برخی از گیاهان تصفیه کننده هوا برای کودکان و حیوانات خانگی مضر هستند و از همین رو بهتر است قبل از انتخاب این گیاهان حتما به این مورد نیز توجه کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!