تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای پنهان ماشین لباسشویی: بررسی دقیق علامت‌های آن

آشنایی با علامت‌های روی ماشین لباسشویی به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های شستشو را به صورت صحیح انتخاب و راحت‌تر از امکانات ماشین لباسشویی استفاده کنید. هر چند هر یک از برندها از نمادهای خاصی استفاده می‌کنند، اما بسیاری از این نمادها بین تمامی برندها مشترک هستند.

در این مقاله از بخش سبک زندگی در تک فانبلاگ می‌توانید با علامت‌های روی ماشین لباسشویی آشنا شوید.

معنی علامت‌های درج شده روی ماشین لباسشویی

روی انواع ماشین لباسشویی گزینه‌های شستشو، دمای آب و همچنین دور چرخش و سایر جزئیات با استفاده از کلمات و نمادهای خاصی مشخص می‌شود. در ادامه این بخش می‌توانید با معانی رایج‌ترین علامت‌های روی ماشین لباسشویی آشنا شوید.

۱- baby care

این برنامه برای شستشو از آب داغ استفاده می‌کند تا فرآیند شستشو بهتر انجام شود. میزان آبکشی لباس‌ها نیز در این برنامه بیشتر است و از همین رو برای از بین بردن کامل کف و مواد شوینده از لباس‌های کودک مناسب است و برای پوست حساس کودک و همه افرادی که پوست حساسی دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

۲- Skin care

از این برنامه بیشتر برای شستن لباس‌هایی که به صورت مستقیم با پوست تماس دارند استفاده می‌شوند. در واقع شما می‌توانید برای شستشوی کامل لباس زیر و از بین بردن بقایای کف و مایع شوینده از این برنامه استفاده کنید تا احتمال حساسیت و مشکلات پوستی کاهش پیدا کند.

۳- Duvet

ز این برنامه برای شستن پتو، ملحفه، مخمل و انواع لباس با الیاف مصنوعی استفاده می‌شود. در این برنامه دمای آب و دور چرخش به گونه‌ای تنظیم می‌شود که کف راحت‌تر از روی پارچه برطرف شود. به علاوه از آن جایی که پتو و لباس‌های الیاف مصنوعی کف را بیشتر در خود نگه می‌دارند، میزان آبکشی در این برنامه بیشتر از سایر برنامه‌ها است.

۴- Easy care

این نماد برای لباس‌هایی کاربرد دارد که حساس و ظریف هستند و دوست ندارید حین شستشو چروکیده شوند. استفاده از این برنامه چروک لباس‌ها را بعد از شستشوی کاهش می‌دهد.

۵-mix

گزینه میکس یا مخلوط برای شستشوی لباس‌های با جنس‌های مختلف است. بهتر است از این گزینه برای لباس‌های دم دستی و روزانه استفاده کنید. این برنامه شستشو برای شستن لباس مجلسی و ورزشی مناسب نیست. در این روش احتمال رنگ دادن لباس‌ها کم است اما باز هم این احتمال وجود دارد.

۶- cotton eco

از این برنامه برای شستن لباس‌های کتان و پنبه‌ای استفاده می‌شود. این برنامه شستشو از میزان انرژی کمتری نسبت به دیگر برنامه‌ها استفاده می‌کند.

۷- cotton

یکی دیگر از علامت‌های روی ماشین لباسشویی، گزینه Cotton است. این برنامه برای شستن انواع لباس‌های نخی، کتان، تی‌شرت و لباس‌های پنبه‌ای، حوله و همچنین پارچه‌هایی از این جنس مناسب است.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن انواع ماشین لباسشویی؛ درب جلو و بالا

۸- sport wear

از این برنامه شستشو برای شستن لباس‌های ورزشی که زیاد کثیف نیستند، اما جذب عرق بالایی دارند استفاده می‌شود. با انتخاب این برنامه آسیب کمتری به لباس‌های ورزشی وارد می‌شود.

۹- Delicate

از این برنامه برای شستشوی لباس‌های ظریف استفاده می‌شود. در واقع می‌توانید برای لباس‌هایی که باید با دست و با احتیاط شسته شوند، از این برنامه استفاده کنید. از این برنامه می‌توانید برای شستن پرده و پارچه‌های حریر نیز استفاده کنید.

۱۰- wool

این برنامه مخصوص شستن لباس‌های پشمی است. در این برنامه از آب سرد و دور چرخش پایین استفاده می‌شود تا بافت پارچه آسیب نبیند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد استفاده از این برنامه بدانید، این است که حجم لباس‌های پشمی در زمان شستشو باید حدود ۲ تا ۳ کیلوگرم باشد.

۱۱- Intensive 60

از این برنامه برای شستن لباس‌های کثیف معمولی استفاده می‌شود. در این روش ابتدا لباس‌ها با آبکشی خالی تمیز می‌شوند و بعد فرآیند شستشو آغاز می‌شود.

۱۲- Quick 30

این برنامه شستشو برای شستن لباس‌هایی که به صورت روزمره می‌پوشید و زیاد کثیف نیستند، مناسب است. بهتر است زمانی که لباس شما بوی عرق گرفته یا کمی کثیف است از این برنامه استفاده کنید. این گزینه در برخی از ماشین‌ها به عنوان Speed14 یا Daily wash نیز مشخص شده است.

۱۳- Rinse + Spin

از این برنامه تنها برای خشک کردن و آبکشی لباس‌ها استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید که استفاده از این برنامه برای زمان‌هایی که تنها قصد دارید از نرم کننده استفاده کنید، نیز مناسب است.

۱۴- Black care

این گزینه معمولا تنها در برخی از ماشین لباسشویی ها وجود دارد و برنامه شستشوی آن تنها مناسب شستن لباس‌های تیره و مشکی است.

۱۵- Bio Care

از این برنامه معمولا برای شستن لباس‌هایی که دارای لک زیاد هستند استفاده می‌شود. این برنامه از دمای بالا استفاده می‌کند و از همین رو باکتری‌ها را از روی پارچه تمیز می‌کند و به عنوان نماد ضد حساسیت نیز شناخته می‌شود.

۱۶- speed

گزینه Speed در ماشین لباسشویی به معنی سرعت دور چرخش است و در برخی از ماشین‌ها با عنوان rapid نیز مشخص شده است.

۱۷- Temp

گزینه تمپ به معنای درجه حرارت است. هر چقدر میزان Temp بالاتر باشد، یعنی درجه حرارت شستشوی لباس بیشتر است.

۱۸- Spin

اگر برایتان سوال شده که در ماشین لباسشویی spin یعنی چه باید بدانید که این گزینه سرعت دور چرخش ماشین برای خشک کردن لباس‌ها است. در واقع زمانی که دور چرخش و Spin را روی عدد بالاتری قرار دهید، ماشین با سرعت بیشتری می‌چرخد و از همین رو لباس‌ها بهتر خشک می‌شوند.

۱۹- Stain Blaster

این گزینه مربوط به برنامه شستشوی ضد لکه با حفظ دمای شستشو است که به از بین بردن لکه‌های سخت از روی لباس کمک می‌کند و با افزایش سرعت چرخش و بدون زیاد کردن مدت زمان شستشو، لکه‌ها را از بین می‌برد.

۲۰- Extra rinse

این نماد برای شستشوی اضافه لباس‌ها استفاده می‌شود. با روشن کردن این نماد گزینه آبکشی اضافه فعال می‌شود و لباس‌ها چندین بار آبکشی می‌شوند تا شوینده به طور کامل از روی لباس پاک شود.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی با ۳ ترفند ساده

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی سامسونگ

Dry level: خشک کن
Felay end: شروع شستشو با تاخیر
Display: صفحه نمایش
Spin Speed: سرعت چرخش دیگ
Temp: تنظیم دمای آب
Daily Wash: شستشوی روزانه

معنی کلمات و علائم روی ماشین لباسشویی ال جی

Hygiene: برنامه شستشوی بهداشتی لباس برای لباس‌های کودک و سرویس خواب
Download Cycle: امکان دانلود برنامه شستشوی جدید
Bedding: شستشوی سرویس خواب و روتختی
Program knob: شستشوی لباس‌هایی با جنس‌های مختلف
Add item: اضافه کردن لباس بیشتر پس از شروع برنامه
Child lock: فعال سازی قفل کودک
Tub clean: شستشوی دیگ ماشین

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی بوش

Empty: تخلیه آب
Gentle spin: خشک کن با درجه و سرعت ملایم
Silk: شستشوی لباس‌های ابریشمی
Easy care: شستشو و خشک کن لباس‌ها حساس
Speed perfect: شستشوی لباس با سرعت بالا
i-dos: تعیین هوشمند میزان ماده شوینده در نمایشگر
Rpm: سرعت چرخش دیگ
Ready in: شروع زمان شستشو با تاخیر
Outdoor: شستشویی لباس‌های بیرونی و ورزشی
Automatic 40: تشخیص میزان کثیفی لباس به صورت خودکار
Night wash: مشابه Silent wash برای شستشوی لباس بدون صدا

معنی علامت‌های روی ماشین لباسشویی پاکشوما

Hand wash: شستشوی لباس‌های ظریف و حساس
Drain: تخلیه ماشین لباسشویی
spin: فعال کردن خشک کن لباسشویی
Souk: شستشوی لباس‌های بسیار کثیف
Crease care: شستشو بدون چروک
Quick 30: شستشوی سریع در ۳۰ دقیقه
Pre wash: اضافه شدن یک مرحله پیش شستشو برای لباس‌های کثیف
Rinse: آبکشی اضافه لباس‌ها
blanket: شستشوی پتو و ملحفه
Allergy care: شستشو ضد حساسیت و آلرژی
Time delay: شروع شستشو با تاخیر
Bed cover: شستشوی روتختی

در این مقاله به معنی علامت‌های روی ماشین لباسشویی و راهنمای علائم شستشوی لباس در ماشین لباسشویی اشاره شد. به خاطر داشته باشید که در برخی از برندها علائم و نشانه‌های روی دستگاه کمی متفاوت هستند و از همین رو بهتر است برای اطلاعات بیشتر از دفترچه راهنمای محصول کمک بگیرید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!