تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

10 راهکار سحرآمیز برای حفاظت از پوست نازک کودکان در فصل تابستان

مراقبت از پوست کودکان در تابستان اهمیت زیادی دارد و از بروز آفتاب سوختگی، بثورات پوستی و همچنین خشکی پوست جلوگیری می‌کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در تک فانبلاگ می‌توانید با بهترین راه‌های مراقبت از پوست کودکان در برابر آفتاب و در فصل تابستان آشنا شوید.

چگونه از پوست کودک خود در تابستان مراقبت کنیم؟

پوست کودک بسیار حساس است و از همین رو قرار گرفتن کودک در هوای گرم تابستان موجب بروز مشکلات پوستی در آن‌ها می‌شود. در ادامه این بخش به روش‌های موثر مراقبت از پوست کودکان در تابستان اشاره شده است.

۱- از ضد آفتاب استفاده کنید

برای محافظت از پوست حساس کودک در گرمای تابستان، بهتر است از ضد آفتاب مخصوص کودک استفاده کنید. اگر فرزندتان در هوای گرم، بیرون از منزل یا فضای باز بازی می‌کنید، بهتر است قبل از بیرون رفتن مقداری ضد آفتاب به پوست صورت و بدن او بزنید. برای اثربخشی بیشتر، هر ۲ ساعت یک بار ضد آفتاب را تمدید کنید.

شاید استفاده از اسپری‌های ضد آفتاب برای کودکان راحت‌تر باشد، اما کرم‌های ضد آفتاب معمولا پوشش ضخیم‌تری روی پوست ایجاد می‌کنند و از همین رو اثربخشی بیشتری دارند، سعی کنید برای محافظت از کودک از کرم ضد آفتاب به جای اسپری آن استفاده کنید.

۲- لباس‌های پوشیده به کودک بپوشانید

راهکار بعدی برای مراقبت از پوست کودکان در تابستان، پوشاندن لباس‌های پوشیده به کودک است. سعی کنید در فصل تابستان به کودک لباس‌های نخی، گشاد اما پوشیده بپوشانید. این کار از تماس مستقیم پوست کودک با نور آفتاب جلوگیری می‌کند و مانع آفتاب سوختگی می‌شود.

از طرف دیگر پوشاندن بدن کودک با لباس‌های بلند، مانع برخورد بدن کودک با اجسام فلزی داغ مثل سرسره و تاب داغ می‌شود و در برابر ساییدگی نیز از پوست کودک محافظت می‌کند. بهتر است لباس‌های کودک را از جنس نخ، پنبه و جنس‌های طبیعی و ارگانیک انتخاب کنید و به هیچ عنوان لباس‌های پلاستیکی به کودک نپوشانید.

۳- هر روز کودک را حمام کنید

برای جلوگیری از عرق سوز شدن پوست کودک، بهتر است هر روز بعد از بازی و عرق کردن، کودک را به حمام بروید. برای شستشوی پوست حساس کودک بهتر است از شوینده‌های سبک و فاقد پارابن و سولفات استفاده کنید. معمولا شوینده‌هایی که حاوی مواد مغذی و روغن‌های طبیعی هستند، گزینه‌های بهتری برای شستن پوست کودک محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اگزما پوست در نوزادان و کودکان

۴- از نرم کننده استفاده کنید

گرمای هوای تابستان موجب خشک شدن پوست کودک می‌شود. برای افزایش رطوبت پوست و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست حساس کودک در هوای گرم، بهتر است از نرم کننده و آبرسان مخصوص پوست کودک استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده‌های حاوی روغن نارگیل و شی باتر بهترین گزینه برای نرم شدن پوست کودک هستند.

۵- از پودر بچه کمک بگیرید

برای محافظت از پوست کودک در برابر عرق سوز شدن و سایش، بهتر است در قسمت‌های مختلف بدن او از پودر بچه استفاده کنید. بهتر است در قسمت‌های چین بدن مثل آرنج و همچنین ناحیه پوشک مقداری پودر بچه بپاشید تا پوست کودک عرق سوز نشود.

۶- در ساعات گرم، کودک را از منزل خارج نکنید

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در هوای گرم، سعی کنید در ساعات گرم روز و بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، کودک را از منزل خارج نکنید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ روش مراقبت از نوزادان و کودکان در روزهای داغ تابستانی

۷- از عینک برای کودک استفاده کنید

پوست اطراف چشم کودک حساسیت بیشتری نسبت به سایر قسمت‌ها دارد. برای جلوگیری از برخورد اشعه ماوراء بنفش با پوست حساس اطراف چشم، بهتر است یک عینک با یو وی مناسب برای کودک تهیه کنید. اگر کودک شما برای استفاده از عینک آفتابی خیلی کوچک است، می‌توانید از یک کلاه لبه دار برای او استفاده کنید.

۸- از کفش و جوراب به جای صندل استفاده کنید

برای محافظت از پوست پای کودکان در تابستان سعی کنید از کفش‌های بسته به جای صندل و دمپایی استفاده کنید. شاید این کفش‌ها ظاهرا گرم‌تر به نظر برسند اما از پوست کودک در برابر شن و ماسه و نور آفتاب محافظت می‌کنند.

فراموش نکنید که حتما برای کودک از جوراب نخی و رنگ روشن استفاده کنید. استفاده از جوراب مانع تعریق بیش از حد پا و رشد قارچ‌های پوستی می‌شود.

نکاتی که باید در مورد مراقبت از پوست کودکان در تابستان بدانید

در فصل تابستان به هیچ عنوان کودکان را در ساعات اوج گرما به بیرون از منزل نبرید.برای جلوگیری از عرق سوز شدن پوست کودک، حتما از لباس‌های نخی و نازک استفاده کنید.در صورت استفاده از ضد آفتاب برای کودکان، حتما از ضد آفتاب‌های فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید.برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پوست کودک، بهتر است هر روز او را با آب خنک حمام کنید.برای مراقبت از کودک در هوای گرم، حتما از عینک، سایبان و کلاه آفتابی استفاده کنید.به منظور هیدراته کردن پوست کودک و جلوگیری از سوختگی پوست، مقدار آب بیشتری به او بزنید و پوست کودک را در هوای گرم مرطوب کنید.در صورتی که کودک زیر یک سال شما آفتاب سوخته شد، به سرعت از یک پزشک کمک بگیرید. برای بهبود آفتاب سوختگی در کودکان بالای ۱ سال نیز باید بدن کودک را به سرعت هیدراته کنید و برای روی پوست از پماد و لوسیون‌های مخصوص سوختگی پوست استفاده کنید.برای اثربخشی بیشتر حتما ضد آفتاب را از نیم ساعت قبل از خارج شدن از خانه به پوست کودک بزنید و هر ۲ ساعت یک بار آن را تمدید کنید.سعی کنید در فصول گرم سال از رنگ‌های روشن مثل سفید، قرمز، آبی و سبز برای کودک استفاده کنید.

در این مقاله به نکاتی مهم برای مراقبت از پوست کودکان در تابستان اشاره شد. به خاطر داشته باشید که کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض آفتاب سوختگی و بثورات پوستی قرار دارند و از همین رو باید از پوست آن‌ها در هوای گرم تابستان محافظت کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!