تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رخداد جدید: رسوایی موسسه با تسویه ۱۶۰۰ میلیارد تومانیِ پولشویی

به گزارش اخباربانک، رسیدگی به پرونده پولشویی 1600 میلیارد تومانی در مؤسسه نور استان گلستان با 96 متهم که با ۱۶۴ جلد از اواخر سال ۱۴۰۱ در گرگان آغاز شده در سی و چهارمین جلسه به ریاست قاضی مزیدی برگزار شد.

براساس این گزارش، طبق اعلام حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان از اموال و عوایدی حاصل از پولشویی متهمان شناسایی، توقیف و به بانک ها بازگردانده شده است. متهمان این پرونده هزار و 600 میلیارد تومان را از بانک ها، خارج و صرف خرید املاک، طلا و… دیگر کرده‌اند.

وکیل مدافع مؤسسه مالی نور هم در جلسه سه متهم با ارائه مستندات جدید از نحوه پول‌شویی و کلاهبرداری متهمان، توضیح داد: متهمان وجوه مربوط به مؤسسه درحال تسویه نور را یا با استفاده از دستگاه پوز با کشیدن کارت به حساب‌های خود در بانک‌ها منتقل می‌کردند و یا حواله‌های صوری را با استفاده از دستگاه پوز مؤسسه مالی نور با کشیدن کارت به حسابی در بانک عامل، منتقل و حواله‌ای که در عمل هیچ پولی نداشت در بانک عامل مقصد تبدیل به پول می‌شد.

سپس با استفاده از چک، وجه این پول را از بانک عامل خارج و به حساب‌های مدنظر، منتقل می‌کردند. فقط در یک فقره یکی از متهمان این پرونده ۶۷ میلیارد تومان را به همین روش جابجا کرده است.

قرار است دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلال‌گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان به صورت هفتگی برای رسیدگی به پرونده پولشویی 1600 میلیارد تومانی برگزار شود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!