تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

۹ علامت مثبت که در ماجرای زندگی به خوبی پیش می روید

 تک فان-در میان انبوه درختان، دیدن جنگل سخت می‌شود. به همین طریق، می‌توان آنقدر درگیر مشکلات روزمره و موانع کوچک شد که یادمان برود زندگی‌مان بد نیست.

به گزارش تک فان، اگرچه همیشه آسان نیست، اما نشانه‌های واضحی وجود دارند که نشان می‌دهند شما در موقعیت خوبی در زندگی هستید، حتی زمانی که احساسش نمی‌کنید.

بودن در یک موقعیت خوب فقط به وضعیت مالی یا پیشرفت شغلی شما مربوط نمی‌شود. این موضوع به سلامت روان، روابط و رشد شخصی شما نیز مرتبط است.

در اینجا ۹ نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد شما حقیقتا از آنچه فکر می‌کنید دارید بهتر عمل می‌کنید.

این نشانه‌ها ممکن است ظریف باشند، اما نشانگرهای مطمئنی هستند که می‌گویند شما در مسیر درستی قرار دارید ـ حتی زمانی که زندگی کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد.

1.سقفی بالای سرتان دارید

اغلب وقتی به نیازهایمان فکر می‌کنیم، بدیهی‌ترین داشته‌هایمان را ندید می‌گیریم. داشتن مکانی که بتوانید آن را خانه بنامید، خواه آپارتمان اجاره‌ای باشد یا قصری کامل، نشانه‌ای از آن است که از آنچه فکرش را می‌کنید، دارید بهتر عمل می‌کنید. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بی‌خانمان هستند یا در شرایط مسکن ناکافی زندگی می‌کنند. بنابراین حتی اگر مکان شما بی‌نقص نباشد، داشتن جایی برای زندگی بیشتر از چیزی است که بسیاری از مردم دارند.

۲.شکست را تجربه کرده‌اید

مفهوم شکست اغلب  منفی دیده می‌شود، اما به نظر می‌رسد که شکست نشانه‌ای از بودن در موقعیت درست در زندگی است. شکست به معنای این است که شما خطر کرده‌اید و تلاش کرده‌اید پیشرفت کنید. این نشان می‌دهد که شما جرات خروج از منطقه آسایش خود را دارید و خودتان را به چالش می‌کشید.

۳. سپاس‌گزارید

قدردانی بیشتر از گفتن “متشکرم” است. قدردانی، سبک زندگی است. افراد قدردان شادتر هستند. در نهایت، یعنی قادرید جنبه‌های مثبت زندگی خود را حتی در میان چالش‌ها ببینید. این توانایی برای قدردانی از خوبی‌های اطراف شما قطعاً نشانه‌ای است که شما در وضعیت بهتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید قرار دارید.

۴. قادر به درخواست کمک هستید

ما اغلب درخواست کمک را با ضعف همراه یکی می‌کنیم اما درخواست کمک نشانه قدرت و خردمندی است.  این نشان می‌دهد که محدودیت‌هایتان را درک می‌کنید و وقتی کمک می‌گیرید به خودتان افتخار می‌کنید. فرقی نمی‌کند، شاید وقتی حس می‌کند خلق‌تان منفی است، از دوستی کمک بخواهید. یا برای انجام یک پروژه از همکاری نظرخواهی کنید. یا شاید به خاطر مسائل ذهنی و روانی به مشاور مراجعه کنید. در هر حال از نظر شما درخواست کمک از دیگران، نشانه ضعف نیست، که نشانه‌ای است از اینکه دارید خوب عمل می‌کنید. این بدان معنی است که رشد را به غرور ترجیح می‌دهید.

۵. مستمرا در حال یادگیری هستید

اگر خودتان را در حال جستجوی دانش، کشف ایده‌های جدید و تلاش برای درک بهتر جهان اطرافتان می‌بینید، این نشانه‌ای است که شما در موقعیت خوبی در زندگی هستید. این انگیزه برای یادگیری نشان می‌دهد که شما متوقف نیستید. شما به روی تجربیات و دیدگاه‌های جدید گشوده هستید و این سازگاری یک دارایی مهم در دنیای ماست که به سرعت در حال تغییر است. فرقی نمی‌کند دانش‌تان را با مطالعه، شرکت در کنفرانس‌های آنلاین یا گوش دادن پادکست‌ها افزایش می‌دهید یا به طریق دیگری. این عمل نشان می‌دهد در موقعیت درستی در زندگی هستید.

6.روابط معنی‌داری دارید

در نهایت، روابطی که ایجاد می‌کنیم و عشقی که به اشتراک می‌گذاریم واقعاً اهمیت دارند. اگر در زندگی خود افرادی دارید که صادقانه به شما اهمیت می‌دهند، که شما را می‌خندانند، که وقتی نیاز به صحبت دارید گوش می‌دهند، و در مواقع بحران از شما حمایت می‌کنند، پس شما از چیزی که شاید فکر می‌کنید غنی‌تر هستید. این روابط نشان‌دهنده ظرفیت شما برای عشق و دوست داشته شدن است. آن‌ها توانایی شما برای ارتباط عمیق را منعکس می‌کنند، که یکی از عمیق‌ترین تجربیات انسانی است. دوستی واقعی – خواه با دوستان، خانواده یا شریک – باید قدردانی شود.

7.توانایی خرید اشیاء تجملی کوچک را دارید

گاهی اوقات، چیزهای کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می‌کنند. شاید برای یک نفر خرید قهوه صبحگاهی آن شیء تجملی باشد. اگر می‌توانید به خودتان پاداش‌های کوچک بدهید، کارتان درست است. فرقی نمی‌کند چه پاداشی باشد، شاید یک دست لباس جدید، کتاب تازه، یک مهمانی یا یک تعطیلات رویایی باشد. این لحظات کوچک خودمراقبتی نشان می‌دهند که شما در جایی هستید که می‌توانید خوشحالی خود را در اولویت قرار بدهید.

8.همان آدم پارسال نیستید

تغییر اغلب ظریف و تدریجی است. شما ممکن است حتی متوجه آن نشوید تا زمانی که به گذشته نگاه کنید و ببینید چقدر پیشرفت کرده‌اید. اگر شما همان فرد سال گذشته نیستید و از نظر ذهنی، احساسی، یا معنوی رشد کرده‌اید، این یک نشانه مطمئن است که در موقعیت خوبی قرار دارید. یعنی از تجربیات خود یاد گرفته‌اید. شما تطابق و تکامل یافته‌اید. و این رشد مستمر چیزی است که باید به آن افتخار کنید.

۹. به آینده امیدوارید

با وجود چالش‌ها و موانع، اگر هنوز امید به آینده‌ای بهتر دارید، در موقعیت خوبی هستید. داشتن امید به این معناست که شما به امکانات باور دارید. شما باور دارید که چیزها می‌توانند تغییر کنند و بهبود یابند. و این خوش‌بینی یک نیروی قدرتمند است که می‌تواند شما را حتی در سخت‌ترین زمان‌ها به جلو بکشاند.

امید نوری است که ما را در تاریک‌ترین لحظات‌مان راهنمایی می‌کند. پس اگر این نور در درون شما وجود دارد، بدانید که شما قوی‌تر و مقاوم‌تر از آنچه فکر می‌کنید هستید. این یک نشانه بی‌قید و شرط است که شما در موقعیت بهتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید قرار دارید.

عاطفه رضوان نیا

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!