تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه کوکو عدس و سیب زمینی: غذای لذیذ و مقوی برای شام

کوکو عدس و سیب زمینی یک غذای گیاهی خوشمزه و مقوی است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این کوکو سرشار از پروتئین، فیبر و آهن است و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل یا یک پیش غذا سرو شود. در این مقاله از تک فانبلاگ، طرز تهیه کوکو عدس و سیب زمینی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم جهت تهیه کوکو عدس و سیب زمینی

مواد لازم جهت تهیه کوکو عدس و سیب زمینی به شرح زیر است:

عدس۱ پیمانهسیب زمینی متوسط۲ عددتخم مرغ۲ عددپیاز۱ عددسیر۲ حبهآرد نخودچی۲ قاشق غذاخوریپودر زیره۱ قاشق چای‌خوریزردچوبه۱ قاشق چای‌خورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمروغنبه مقدار لازم

مراحل تهیه کوکو عدس و سیب زمینی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این کوکو ۳۵-۴۵ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما به راحتی با جمع و ضرب ساده ای می‌توانید مقدار مواد را افزایش دهید و در حجم های بیشتری این کوکو جذاب را تهیه کنید.درجه سختی تهیه این کوکو در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی عدس

عدس را بشویید و در مقدار کافی آب بپزید تا نرم شود. زمان پخت عدس بسته به نوع آن متفاوت است، اما معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی

سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. می‌توانید از رنده درشت یا ریز استفاده کنید، بسته به اینکه بافت کوکو را چگونه دوست دارید.

مرحله سوم: آماده سازی مواد دیگر

پیاز و سیر را رنده یا نگینی خرد کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکوی ۲ رنگ مجلسی

مرحله چهارم: ترکیب مواد

در یک کاسه بزرگ، عدس پخته شده، سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، پیاز، سیر، آرد نخودچی، پودر زیره، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم: سرخ کردن کوکو

یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و روغن کافی به آن اضافه کنید.

مایه کوکو را با دست یا قاشق شکل دهید و به اندازه دلخواه در روغن داغ پهن کنید.

هر طرف کوکو را برای چند دقیقه سرخ کنید تا طلایی و برشته شود.

مرحله ششم: سرو کوکو

کوکو عدس و سیب زمینی را گرم سرو کنید.

می‌توانید از نان، ماست یا سبزیجات تازه به عنوان دورچین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده

نکات طلایی در تهیه کوکو عدس و سیب زمینی

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه این غذای خوشمزه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای اینکه کوکو وا نرود، حتما عدس را خوب له کنید و از آرد نخودچی استفاده کنید.اگر مخلوط کوکو خیلی شل است، می توانید کمی بیشتر آرد نخودچی اضافه کنید.می توانید از سبزیجات دیگری مانند هویج رنده شده یا کدو رنده شده نیز در این کوکو استفاده کنید.برای یک طعم متفاوت، می توانید کمی پودر کاری یا پودر چیلی به مایه کوکو اضافه کنید.

کوکو عدس و سیب زمینی یک غذای خوشمزه، مغذی و گیاهی است که به راحتی در منزل تهیه می‌شود. با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی اکالا، می‌توانید این کوکو را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید و از طعم و عطر آن لذت ببرید.

اگر شما نیز در تهیه این کوکو از فوت و فن‌ها و ترفندهایی استفاده می‌کنید که موجب خوشمزه‌تر شدن کوکو می‌شود خوشحال می‌شویم که آن نکات را در بخش نظرات با ما و سایر دوستان علاقه‌مند به اشتراک گذارید.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!