تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رمانس دلمه تره فرنگی: آشپزی شیک و لذیذ برای نهار

دلمه تره فرنگی، غذایی خوشمزه و مقوی است که از ترکیب گوشت چرخ‌کرده، برنج پخته، تره فرنگی تازه و سبزیجات معطر تهیه می‌شود. ترکیب این مواد مغذی، دلمه تره فرنگی را به یک غذای کامل و سالم تبدیل کرده است. در این قسمت از تک فانبلاگ قصد داریم به صورت مرحله به مرحله، طرز تهیه دلمه تره فرنگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه دلمه تره‌ فرنگی

برای تهیه دلمه تره‌ فرنگی برای ۶ نفر، مواد زیر را آماده کنید:

تره فرنگی درشت۱ کیلوگرمپیاز۳ عددبرنج پخته۲ پیمانهگوشت چرخ کرده۱۰۰ گرمنعنا۲ قاشق غذاخوریجعفری۲ قاشق غذاخوریشوید۲ قاشق غذاخوریهویج بزرگ۱ عددرب گوجه فرنگی۲ قاشق سوپ‌خورینمک و فلفلبه مقدار لازمروغن زیتونبه مقدار لازمآببه مقدار لازم

مراحل تهیه دلمه تره فرنگی

برای تهیه یک دلمه تره فرنگی خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: تفت دادن پیاز

برای تهیه دلمه تره فرنگی، ابتدا پیازها را پوست کنده و به صورت نگینی خرد کنید. سپس، یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن زیتون در آن بریزید تا داغ شود. پیازهای خرد شده را به روغن داغ اضافه کرده و با حرارت متوسط تفت دهید تا نرم و طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

پس از آنکه پیازها به خوبی تفت داده شده و طلایی رنگ شدند، گوشت چرخ‌کرده را به تابه اضافه کرده و مرتبا هم بزنید تا به صورت یکدست تفت بخورد و رنگش تغییر کند.

مرحله سوم: اضافه کردن ادویه‌جات و رب گوجه فرنگی

پس از آنکه گوشت تغییر رنگ داد، نمک و فلفل را به آن بیفزایید و با حرارت ملایم تفت دهید تا ادویه‌ها کاملا با گوشت ترکیب شوند. سپس، رب گوجه‌ فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند.

مرحله چهارم: اضافه کردن جعفری ، شوید، نعناع و برنج

در این مرحله، سبزی‌های معطر شامل جعفری، شوید و نعناع را پس از شستشو و خرد کردن به تابه اضافه کرده و کمی تفت دهید تا عطر آن‌ها آزاد شود. سپس، برنج پخته را به تابه افزوده و همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

در نهایت، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا مواد دلمه با هم بپزند و عطر و طعمشان به خورد هم برود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی با ژامبون

مرحله پنجم: آماده‌سازی تره‌ فرنگی

در حین آماده شدن مایه دلمه، یک قابلمه آب را روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. در این فاصله، قسمت بالایی تره فرنگی را جدا کنید و آن را از وسط برش بزنید.

سپس مغز تره فرنگی را به دقت خارج کنید. قسمت خارجی تره فرنگی که اکنون تو خالی شده است را در قابلمه حاوی آب جوش قرار دهید تا کمی نرم شود.

مرحله ششم: پر کردن تره فرنگی‌ها با مایه دلمه

پس از آنکه تره فرنگی‌ها به خوبی پختند و نرم شدند، آن‌ها را از آب جوش بیرون آورده و کمی صبر کنید تا خنک شوند. سپس، تره فرنگی‌ها را با مایه دلمه پر کنید و ببندید.

مرحله هفتم: پختن دلمه تره فرنگی

ابتدا هویج‌ها را پوست کنده و به صورت حلقه‌های یکدست برش بزنید. در کف یک قابلمه، هویج‌های حلقه شده را بچینید و دلمه‌های تره‌ فرنگی را روی آن‌ها قرار دهید. در ادامه، کمی فلفل و نمک روی دلمه‌ها بریزید و مقداری آب به قابلمه اضافه کنید.

در نهایت، درب قابلمه را بسته و اجازه دهید دلمه‌ها به مدت چند دقیقه بپزند تا کاملا مغزپخت شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دلمه سیب زمینی به روش ایتالیایی

مرحله هشتم: سرو کردن دلمه تره فرنگی

پس از آنکه دلمه‌های تره‌ فرنگی به خوبی پختند، آن‌ها را با دقت از قابلمه خارج کرده و در ظرف سرو بچینید. هویج‌های پخته شده را نیز به عنوان تزئین در کنار دلمه‌ها قرار دهید. حالا دلمه خوشمزه شما آماده میل کردن است. نوش جانتان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه دلمه تره‌ فرنگی، این غذای خوشمزه و پرطرفدار را به شما آموزش دادیم. دلمه تره‌ فرنگی با طعم بی‌نظیرش می‌تواند هم به عنوان یک غذای اصلی برای ناهار و شام و هم به عنوان یک پیش‌غذای جذاب در مهمانی‌ها سرو شود.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!