تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تجربه دیدن بهترین فیلم و سریال‌های دمت اوزدمیر: آشنایی با زندگینامه‌اش

دمت اوزدمیر، بازیگر و رقصنده برجسته ترکیه‌ای، به عنوان یکی از چهره‌های محبوب صنعت سینما و تلویزیون ترکیه شناخته می‌شود. اوزدمیر با استعداد و زیبایی بی‌نظیر خود، در سال‌های اخیر توانسته است در نقش‌های مختلف، از کمدی‌های رمانتیک تا درام‌های پرمحتوا، درخشیده و توجه بسیاری را به خود جلب کند.

در این مقاله از تک فانبلاگ، به معرفی ۵ تا از بهترین فیلم‌ و سریال‌های دمت اوزدمیر می‌پردازیم.

بیوگرافی

نام انگلیسی: Demet Özdemirسال تولد: ۲۶ فوریه ۱۹۹۲محل تولد: ازمیت، ترکیهشغل: بازیگر، رقصنده و مدلمعروفیت: نقش‌آفرینی در سریال‌های “پرنده سحرخیز”، “بوی توت فرنگی” و  “سعید و شورا”

دمت اوزدمیر بازیگر، رقصنده و مدل مشهور ترکیه‌ای است که با بازی در سریال‌های عاشقانه و کمدی به شهرت جهانی رسید. او ابتدا به عنوان رقصنده فعالیت می‌کرد و سپس وارد دنیای بازیگری شد. او در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین مدل زن و بازیگر ترکیه انتخاب شد.

۱. سریال پرنده سحرخیز (Erkenci Kus)

سال تولید: ۲۰۱۸بازیگران: دمت اوزدمیر، جان یامان، اوزنور سرچلرژانر: کمدی، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۷.۳تعداد قسمت‌ها: ۵۱ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

«پرنده سحرخیز» یا «عطر عشق» (به انگلیسی: Daydreamer) حول محور صنم می‌گردد، دختری جوان و پرشور که با آرزوی نویسنده شدن روزهایش را در مغازه مواد غذایی پدرش می‌گذراند، اما او هنوز نتوانسته شغل ثابتی پیدا کند. پدر و مادر سانم که از او ناامید شده‌اند، دو راه پیش پایش می‌گذارند: یا باید شغلی مناسب پیدا کند یا تن به ازدواج سنتی بدهد.

صنم به سرعت تقاضای کار در آژانس تبلیغاتی می‌دهد که خواهرش در آنجا مشغول است. در آنجا ماجراهای او با دو رئیسش آغاز می‌شود و زنجیره‌ای از اتفاقات را به دنبال دارد که به عاشق شدن او به جان منجر می‌شود. اما آیا او می‌تواند از این مخمصه‌ها بیرون بیاید و قلبش را سالم نگه دارد؟

بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های جان یامان

۲. سریال سعید و شورا (Kurt Seyit ve Sura)

سال تولید: ۲۰۱۴بازیگران: کیوانچ تاتلیتوغ، دمت اوزدمیر، کیوانچ تاتلیتوگژانر: درام، تاریخی، عاشقانه، جنگیامتیاز (IMDB): ۷.۲تعداد قسمت‌ها: ۲۱ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

«سعید و شورا» یک درام پرشور و تکان‌دهنده است که گردبادی از عشق، خیانت، رفاقت و امید را به تصویر می‌کشد. سعید، یک سرباز ترک‌تبار در ارتش تزاری، شیفته‌ شورا، دختر زیبای یک اشراف‌زاده‌ روس می‌شود.

این سریال با روایت مصیبت‌های جنگ جهانی اول، چنگ زدن به سنت‌های گذشته و سایه‌ خیانت، اراده‌ این زوج جوان را برای ماندن در کنار هم و مقاومت در برابر سختی‌ها به چالش می‌کشد. آن‌ها سرانجام خود را در وضعیتی مبهم در میان دوستان و خانواده‌ جدید در هتلی در استانبول می‌یابند. در آنجا، عشقشان دستخوش ماجراهای جدیدی با دوستان تازه می‌شود، اما گذشته‌شان زندگی آن‌ها را به طور کامل دگرگون می‌کند.

آیا این دو می‌توانند با وجود گذشته و نگرانی‌های آینده، همچنان عاشق هم بمانند و زندگی مشترکی بسازند؟

۳. سریال نام من فرح (Adim Farah)

سال تولید: ۲۰۲۳بازیگران: انگین آکیورک، دمت اوزدمیر، فیرات تانیسژانر: اکشن، جنایی، درام، عاشقانه، هیجان انگیزامتیاز (IMDB): ۵.۷تعداد قسمت‌ها: ۲۷ قسمت (۲ فصل)

خلاصه داستان

«نام من فرح» یا «اسم من فرح» (به انگلیسی: My Name Is Farah) برگرفته از سریال تلویزیونی ساخت آرژانتین به نام La chica que limpia ساخت سال ۲۰۱۷ است.

فرح (دمت اوزدمیر) زن ۲۸ ساله‌ای است که شش سال پیش هنگام فرار از ایران به فرانسه، به دلیل بارداری مجبور به توقف در استانبول شد. او به عنوان مهاجر غیرقانونی در استانبول زندگی می‌کند. پسرش کریم‌شاه، به بیماری نادری مبتلا است و به دلیل ضعف سیستم ایمنی، باید در محیطی استریل زندگی کند. فرح با وجود داشتن تحصیلات پزشکی، به عنوان نظافتچی کار می‌کند تا بتواند هزینه درمان کریم‌شاه را فراهم کند.

اما یک‌شبه دنیای فرح زیر و رو می‌شود؛ او شاهد قتل یکی از اعضای مافیا در محل کارش می‌شود. فرح برای نجات جان خود، صحنه جرم را پاک می‌کند اما مافیا او را به دلیل شاهد بودن قتل، هدف قرار می‌دهد و طاهر مامور کشتن او می‌شود.

۴. فیلم تاکتیک عشق (Ask Taktikleri)

سال تولید: ۲۰۲۲کارگردان: امره کاباکوزاکنویسنده: پلین کرمهمت اوغلوبازیگران: دمت اوزدمیر، شوکرو اوزییلدیز، آتاکان چلیکژانر: کمدی، عاشقانهامتیاز (IMDB): ۵.۳مدت زمان فیلم: ۱ ساعت و ۳۷ دقیقهگروه سنی: TV-MA

خلاصه داستان

« تاکتیک عشق» (به انگلیسی: Love Tactics)، حول محور آسلی و کریم می‌چرخد. آسلی (دمت اوزدمیر)، یک طراح مد موفق ۲۸ ساله و بلاگر روابط عاشقانه است که خود هیچ‌گاه عاشق نشده. او با شرط‌بندی با دوستش تصمیم می‌گیرد مردی را عاشق خود کند. کریم، یک کارشناس تبلیغات ۳۰ ساله و پلی‌بوی، نیز چالشی مشابه می‌پذیرد. مسیرهای زندگی این دو نفر در یک بازی عاشقانه با تاکتیک‌های پیچیده به هم گره می‌خورد.

بیشتر بخوانید: بهترین‌ سریال‌های کمدی که تا حالا ساخته شدن!

۵. سریال خانه تو سرنوشت توست (Dogdugun Ev Kaderindir)

سال تولید: ۲۰۱۹بازیگران: دمت اوزدمیر، زوهال گنجر، سنان کاراژانر: درامامتیاز (IMDB): ۵.۸تعداد قسمت‌ها: ۴۳ قسمت (۱ فصل)

خلاصه داستان

«خانه تو سرنوشت توست» (به انگلیسی: My Home My Destiny)، داستان زینب را روایت می‌کند؛ دختری که در خانواده‌ای فقیر متولد شده و با مشکلات فراوانی روبرو است. پدرش الکلی است، مادرش ضعیف و برادرش به دلیل بی‌توجهی پزشکی می‌میرد. زندگی زینب زمانی تغییر می‌کند که خانواده‌ای که مادرش برای آن‌ها کار می‌کند، پیشنهاد سرپرستی او را می‌دهند. پدر و مادرش به امید آینده‌ای بهتر برای او، موافقت می‌کنند.

زینب بزرگ می‌شود، تحصیل می‌کند، مورد توجه قرار می‌گیرد و قرار است با مردی رویایی از طبقه بالای جامعه ازدواج کند. اما با بازگشت مادر بیولوژیکی‌اش، همه چیز تغییر می‌کند. مادرش تلاش می‌کند کنترل زندگی زینب را به دست بگیرد و او را به خانه‌ای که از آن آمده بازگرداند.

در این مقاله از مجله فرهنگ و هنر اکالا، به معرفی ۵ تا از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های دمت اوزدمیر پرداختیم؛ قطعا دنیای هنر و سلیقه‌ها متنوع است و ممکن است نظر شما درباره بهترین آثار دمت اوزدمیر با ما متفاوت باشد. پس پیشنهاد می‌کنیم در بخش نظرات، لیست فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌تان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

من سورین صیادی هستم، از بچگی تقریبا تمام وقت آزادم رو صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! علاقه‌ام بیشتر سمت اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز میره، اما ژانرهای دیگه رو هم دنبال می‌کنم. خیلی خوشحالم که می‌تونم راجع به این لذت زندگی با بقیه حرف بزنم و فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ام رو باهاتون به اشتراک بذارم!

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!