تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

دماوند، جاده‌ی افسانه‌ای از آبشارها و چشمه‌ها

تک فان، یکی از زیباترین شهرستان‌های تاریخی ایران زمین که رنگ و جلایی خواستنی به تهران بخشیده، دماوند اسطوره‌ای است. دماوند، بلندترین قله ایران و آتشفشانی خفته، تنها به کوهنوردی و ورزش‌های زمستانی محدود نمی‌شود. این کوهستان زیبا، میزبان آبشارها و چشمه‌های متعددی است که در هر فصلی زیبایی منحصربه‌فردی دارند. در این شهرستان زیبا، کوه بلند قامت دماوند قد برافراشته و اطراف آن پر هستند از جاذبه های طبیعی که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.از آن جهت که دماوند و اکثر جاذبه‌های طبیعی آن در ارتفاعات قرار گرفته‌اند، آب و هوای آن به شدت خنک و جذاب است؛ حتی اگر وسط چله تابستان باشیم نسیمی خنک ما را رد آغوش می فشارد. از این رو تک فان در این مطلب به جاذبه های طبیعی دماوند می پردازد تا مقصد سفر بعدیتان جذاب تر و دیدنی تر باشد.

آبشار آینه رود

به گزارش تک فان٬ آبشار آینه رود، یکی از زیباترین و شناخته‌شده‌ترین آبشارهای ایران است که در نزدیکی شهر دماوند واقع شده است. این آبشار با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این آبشار یکی از مشهورترین آبشارهای دماوند است که در ارتفاع 2100 متری قرار دارد. آبشار آینه رود با ارتفاع تقریبی 35 متر، در میان جنگل‌های انبوه و طبیعتی بکر، منظره‌ای رویایی را خلق کرده است.

برای رفتن به آبشاد آینه رود باید به تهران، دماوند، روح افزا، تنگ گروبار بروید.

آبشار گروبار

این آبشار با ارتفاع 20 متر در محله روح‌افزا واقع شده است. پوشش گیاهی متنوع و درختان کهنسال اطراف آبشار، بر زیبایی آن افزوده‌اند. ارتفاعی که این آبشار در آن قرار گرفته است ۲۲۳۰ متر اندازه گیری شده این یعنی در دل خنکی هستید. نکته جذاب در مورد این آبشار قرار گرفتن آن در میان صخره ها و تنگه ای جذاب است که به زیبایی آن افزوده.

برای رفتن به آبشار گروبار باید به تهران، دماوند، ۵ کیلومتری شرق شهرستان دماوند بروید.

آبشار جنگلک

 این آبشار در کنار آبشار آینه رود و در دره گروبار قرار دارد. آبشار جنگلک با آب فراوان و طبیعت بکر، مکانی مناسب برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی است. این آبشار در ارتفاع ۲۳۲۰ متری از سطح دریا خودش ۳۵ متر ارتفاع دارد. نکته این است که اگر به این آبشار زیبا سفر کنید می توانید در نزدیکی آن به سراغ دریاچه تار بروید که یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی دماوند به حساب می آید.

برای رفتن به آبشار جنگلک باید به تهران – دماوند- محله روح افزا بروید. 

آبشار برف تنگه لار

این آبشار در منطقه لار و در تنگه لار واقع شده است. آبشار برف در میان طبیعت بکر و کوهستانی، منظره‌ای بی‌نظیر را خلق کرده است. ارتفاع دقیق آبشار مشخص نیست، اما با توجه به موقعیت جغرافیایی آن و ارتفاع کوه‌های اطراف، می‌توان گفت که ارتفاع قابل توجهی دارد. نکته این است که در روزهای سرد سال ممکن است این آبشار به طور کلی یخ ببندد پ شما حین لمس آن تصوری از قلعه ای یخی را خواهید داشت.

برای رفتن به آبشار برف تنگه لار باید به تهران٬ دماوند منطقه لار بروید.

چشمه اعلا

این چشمه در ارتفاعات شمال غربی دماوند واقع شده و یکی از مهم‌ترین چشمه‌های منطقه است. آب گوارا و فراوان این چشمه، آن را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل کرده است. آب چشمه اعلا، از دل کوه دماوند می‌جوشد و به دلیل عبور از لایه‌های مختلف زمین، غنی از املاح معدنی است. این آب، خواص درمانی بسیاری دارد و برای بیماری‌هایی مانند سنگ کلیه، روماتیسم و بیماری‌های پوستی مفید است. ضمنا در اطراف چشمه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و پارکینگ وجود دارد که امکانات مناسبی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

برای رفتن به چشمه اعلا باید به تهران، ۵۱ کیلومتری جاده آبعلی از تهران بروید.

چشمه سیاه سنگ

این چشمه در روستای مشا واقع شده و به دلیل آب فراوان، سبب شکل‌گیری بسیاری از رودخانه‌ها و آبشارهای اطراف شده است. آب چشمه سیاه سنگ، از دل کوهستان می‌جوشد و به دلیل عبور از لایه‌های مختلف زمین، غنی از املاح معدنی است. این آب، بسیار گوارا و خنک بوده و برای آشامیدن بسیار مناسب است. اطراف چشمه سیاه سنگ، پوشیده از درختان بید، چنار و صنوبر است که فضایی آرام و دلنشین را ایجاد کرده است. ضمنا در اطراف چشمه، گیاهان دارویی و صنعتی متعددی می‌روید که به زیبایی منطقه افزوده‌اند.

برای رفتن به چشمه سیاه سنگ باید به دماوند، روستای مشا بروید.

 

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!