تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راه‌های افزایش کارایی برای رسیدن به موفقیت مناسب‌تر چیست؟

همه آدم‌ها دنبال رسیدن به موفقیت هستند. اما موفقیت تعاریف متفاوتی دارد. هر کسی لازم است معنای خاصی به موفقیت بدهد و برای شخص خود به دنبال آن باشد. در نتیجه باید که راه‌ها و ابزارهای شخصی خود را خلق کنید و دنباله‌روی کسی نباشید، تنها می‌توان از تجربه‌های دیگران در این مسیر الهام گرفت.

از طرفی باید بدانید که موفقیت اغلب یک امر موقتی است و مربوط به یک هدف خاص می‌شود که پس از رسیدن به آن، باید به رفتن در مسیر ادامه دهید تا موفقیت‌های بعدی و الی آخر. اما چه راه‌هایی می‌تواند مسیر رسیدن به موفقیت را برای ما کوتاه تر کند؟ در این مقاله از اُکالا بلاگ، به چند مورد از این موارد اشاره می‌کنیم.

تعریف شخصی موفقیت

موفقیت را برای خود تعریف کنید. چسبیدن به تعاریف عرفی کار اشتباه و خطرناکی است. دنبال کردن دیگران و باور تعاریف آنها از موفقیت، احتمالا به شکست منجر می‌شود. چرا که هر کسی با دانش، توانایی‌ها و شرایط خاص خود است که می‌تواند به هدفی برسد.

حتی یک تفاوت اندک می‌تواند در رسیدن به هدف یکسان، اختلال ایجاد کند و باعث ناامیدی و سرخوردگی شما باشد. پس اول از همه بدانید که چه چیزی برای شما به معنی موفقیت است و در شما احساس رضایت ایجاد می‌کند.از طرفی دیگر لازم است موفقیت را برای خود منطقی و دست‌یافتنی تعریف کنید.

زمان برای پیش مطالعه

می‌گویند سال‌ها پیش مجسمه‌ساز بزرگی، سفارشی را از یک پادشاه قبول کرده بود. او ۳۰ روز برای ساخت مجسمه وقت داشت. اما روزها جلوی یک تکه بزرگ سنگ نشسته بود و کاری نمی‌کرد. تنها به نگاه کردن سنگ مشغول بود. آدم‌هایی که از کنار او رد می‌شدند گمان می‌کردند که ناتوان شده و هرگز نخواهد توانست مجسمه را بسازد. سرانجام او در روز بیست و نهم از جا برخاست، نگاه کردن به سنگ را تمام و شروع به ضربه زدن بر سنگ کرد.  ظرف یک روز او یکی از بزرگترین و زیباترین مجسمه‌های جهان را ساخت.

در واقع این مرد بزرگ در زمان نگاه کردن به سنگ در حال تصویرسازی جزئیات و خلق تکه تکه مجسمه بود و بعد از تمام کردن آن در ذهن خود مشغول ساخت شد. مطالعه پیش از یک عمل، به معنای همین نگاه کردن است. شما زمان زیادی را صرف مطالعه و آمادگی خواهید کرد، اما بسیار سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید.

برنامه ریزی و پایبندی به آن

برنامه ریزی از اصول مهم یک مسیر درست و منتهی به هدف است. با برنامه ریزی درست، رسیدن به موفقیت خیلی زودتر و راحت‌تر میسر خواهد بود، وقت و انرژی هدر نمی‌رود و همه چیز سر جای خود قرار می‌گیرد. اما از خاطر نبرید که: یا نباید برنامه ریزی کنید یا اگر برنامه ریزی کردید به آن پایبند باشید. این نکته بسیار مهمی است.

کسانی که مدام برنامه ریزی می‌کنند و به آن برنامه عمل نمی‌کنند، در یک چرخه معیوب گیر می‌افتند که امکان بیرون رفتن از آن بسیار دشوار است. علاوه بر اینکه بخاطر عمل نکردن به برنامه، عملا کاری از پیش نمی‌برند، بلکه دچار نا امیدی و خشم از خود خواهید شد و ذهنتان برای محافظت از شما و کم کردن احساسات ناخوشایند، به زودی برنامه و هدف را به کل پاک خواهد کرد.

ارزیابی چندباره

یکی از تفاوت‌های کسانی که می‌توانند از راه میانبر بروند با کسانی که راه طولانی‌تری در پیش دارند، این است که گروه اول، هیچ‌وقت به اولین ارزیابی قانع نمی‌شوند. در اولین نگاه، بسیاری از جزئیات از دید پنهان می‌مانند و از دست می‌روند. با ارزیابی چندباره، شما قادر خواهید بود چیزهایی را ببینید که دیگران ندیده‌اند و این قطعا راه رسیدن به موفقیت را کوتاه‌‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۸ نکته طلایی مؤثر در تقویت روابط اجتماعی

یادگیری استفاده از تکنولوژی‌های جدید

در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، هر روز یک تکنولوژی جدید به وجود می‌اید که بر پایه تکنولوژی‌های قبل از خود بنا شده است. اگر می‌خواهید به آنچه می‌خواهید سریع‌تر برسید، باید استفاده از تکنولوژی‌های جدید را بلد باشید. بسیاری از کارهایی که ما امروز باید زمان و انرژی زیادی را برای آن صرف کنیم، در آینده و حتی اندکی همین امروز، می‌تواند به وسیله تکنولوژی‌های جدید، به آسانی و با کیفیت بسیار بهتر از قبل، انجام شوند.

مزیت دیگر این است که تکنولوژی‌های جدید نوعی زبان بین‌المللی هستند و نوعی توانایی بین‌المللی که باعث ارتباط بهتر با جهان و در نتیجه استفاده از امکانات آنها خواهد بود.

شجاعت عمل کردن

بسیاری از افراد تمام قدم‌های شروع را برمی‌دارند و آماده حرکت هستند، اما هرگز حرکت نمی‌کنند. وقتی حرکت نکنید، انگار که هیچ کاری نکرده‌اید و تمام قدم‌های قبلی هم پوچ خواهند بود. شاید دچار نوعی وسواس ذهنی شوید که باید در بهترین شرایط و با آمادگی کامل حرکت کنم تا خللی در مسیر به وجود نیاید.

بدانید که هر چقدر هم آماده و مجهز باشید، مسیرتان همواره با پستی و بلندی رو به روست و نمی‌توانید انتظار یک راه کاملا صاف و بدون پیچ و خم داشته باشید. علاوه بر اینکه آن بهترین شرایط هم به وجود نمی آید، چون فقط دچار وسواس شده اید و هر چقدر بهتر شوید باز هم ذهنتان آن را کافی نمی‌داند. فقط شروع کنید.

مهم نیست اگر با کم و کاستی باشد. اصلا بهتر است اینطور بگویم، که با برداشتن اولین قدم است که می‌فهمید کجای کار می‌لنگند. یعنی باید خودتان در دل ماجرا باشید تا ببینید چه چیزی کم است و چه چیزی نیاز است. میانبر شما می‌تواند در این باشید که فقط شروع می‌کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه در همه بحث‌ها برنده باشیم؟

همراهی با افراد هم‌ مسیر

افرادی که با شما هم مسیر هستند از چند جهت می‌توانند برای شما میانبر به حساب بیایند. آنها شما را تشویق می‌کنند که به راهتان ادامه دهید. حتی اگر این تشویق کلامی نباشد، شما به صورت خود به خود با دیدن آنها تشویق شده و انگیزه می‌گیرید. از طرفی داشتن تجربه‌های مشترک، شما را به یکدیگر نزدیک تر می‌کند و می‌توانید از هم مشورت بگیرید و راه‌های بهتری برای رسیدن به هدف پیدا کنید. ضمن اینکه آنها شما را درک خواهند کرد و حالتان در کنار آنها بهتر خواهد بود. اگر شما هم مسیرهای خوبی داشته باشید، در واقع یک میانبر خوب برای رسیدن دارید.

همانطور که در آغاز گفتیم، موفقیت تعریف‌های مختلفی دارد که راه‌های رسیدن به آن را هم متفاوت می‌کند. بخاطر داشته باشید که بهترین راه، آسان ترین راه نیست و نباید کیفیت را فدای کمیت کرد. گاهی مسیر طولانی می‌تواند کیفیت بسیار بیشتری از یک مسیر کوتاه ایجاد کند. گاهی هم بهتر از زمان و انرژی‌مان را با یک میانبر حفظ کرده و در جای دیگری صرف کنیم. در پیام‌ها برای ما بنویسید شما چه راهی به عنوان میانبر برای رسیدن به موفقیت می‌دانید.

من سورین صیادی هستم، از بچگی تقریبا تمام وقت آزادم رو صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! علاقه‌ام بیشتر سمت اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز میره، اما ژانرهای دیگه رو هم دنبال می‌کنم. خیلی خوشحالم که می‌تونم راجع به این لذت زندگی با بقیه حرف بزنم و فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ام رو باهاتون به اشتراک بذارم!

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!