تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پر انرژی شب‌ها با مزه‌ی خوش: با این نوشیدنی‌ها چربی سوزی کنید

برخی از نوشیدنی خاصیت چربی سوز دارند و مصرف آن‌ها موجب کاهش اسیدیته معده و کاهش احساس گرسنگی می‌شود. اما بهترین دمنوش لاغری و چربی شکم و پهلو چیست؟ در این مقاله از تک فانبلاگ می‌توانید با بهترین نوشیدنی‌های چربی سوز آشنا شوید.

۲۰ نوشیدنی چربی سوز شگفت انگیز برای کاهش وزن

مصرف برخی از نوشیدنی‌ها به افزایش چربی سوزی و بالا رفتن سرعت متابولیسم کمک می‌کند. در ادامه این بخش به ۲۰ نوشیدنی چربی سوز قوی خانگی اشاره شده است.

۱- چای سبز

چای سبز بهترین نوشیدنی لاغری برای کاهش وزن سریعتر است که در آن نوعی آنتی اکسیدان به نام کاتچین وجود دارد که به افزایش متابولیسم و چربی سوزی کمک می‌کند. مصرف این چای به افزایش مصرف کالری کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری را تجربه کنید.

۲- سرکه سیب

سرکه سیب فواید زیادی برای بدن دارد و مصرف آن به افزایش متابولیسم و کاهش سطح انسولین کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب همراه با آب می‌تواند قند خون را تنظیم کند و مانع گرسنگی شود.

مصرف سرکه سیب موجب کند شدن فرایند تخلیه غذا از معده می‌شود و از همین رو موجب می‌شود تا برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید. به خاطر داشته باشید که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و از همین رو مصرف آن موجب افزایش اسیدیته معده و سوزش معده می‌شود.

۳- قهوه

قهوه یکی دیگر از خوراکی‌های لاغر کننده است که کافئین زیادی دارد و مصرف آن به افزایش کالری سوزی کمک می‌کند. قهوه سرشار از ترکیباتی مثل تئوبرومین، تئوفیلین و اسید کلروژنیک است که بر افزایش سرعت متابولیسم موثر هستند.

این نوشیدنی آنتی اکسیدان‌هایی دارد که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند و برای کاهش وزن نیز موثر هستند. به خاطر داشته باشید که برای کاهش وزن باید از قهوه بدون خامه و شکر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ میوه چربی سوز و لاغر کننده

۴- آب آلبالو

آلبالو سرشار از ملاتونین است و از همین رو به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که بهبود کیفیت خواب موجب کاهش ترشح هورمون گرلین یا همان هورمون مرتبط با گرسنگی می‌شود و اشتها را کاهش می‌دهد. آب آلبالو از بهترین نوشیدنی‌های چربی سوز شکم و پهلو است و به افزایش متابولیسم چربی در بدن کمک می‌کند.

۵- آب کرفس

آب کرفس یکی از بهترین نوشیدنی‌های چربی سوز برای باشگاه است که کالری کم و مقدار آب زیادی دارد. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات موثر است که به کاهش التهاب و افزایش سوخت و ساز کمک کند.

۶- معجون بابونه، سرکه سیب و آبلیمو

برای کاهش وزن، افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی می‌توانید از معجون بابونه، لیمو و سرکه سیب استفاده کنید. مصرف این نوشیدنی موجب رفع استرس و آرامش بدن می‌شود و برای کاهش میزان کورتیزول و تنظیم قند خون نیز مفید است.

برای تهیه این معجون باید ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق آب لیمو ترش تازه و مقداری دمنوش بابونه و ۱۷۰ میلی‌گرم آب گرم ترکیب و سپس میل کنید.

۷- آب هندوانه

هندوانه کالری کمی دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. این نوشیدنی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و به خاطر آب زیادی که دارد برای کاهش وزن و کاهش احساس گرسنگی مفید است.

۸- آب کلم و سیب

کلم پیچ سرشار از فیبر است و مصرف آن به تنظیم قند خون و افزایش چربی سوزی کمک می‌کند. سیب نیز یک میوه فوق العاده برای کاهش وزن و افزایش احساس سیری است. ترکیب آب کلم و سیب به کاهش وزن کمک می‌کند و برای افزایش چربی سوزی بعد از ورزش مفید است.

بیشتر بخوانید: روش‌های افزایش سوخت و ساز و متابولیسم در بدن

۹- کفیر

کفیر یک نوشیدنی سرشار از پروبیوتیک است که مصرف آن به افزایش سلامت روده و جلوگیری از مشکلات گوارشی کمک می‌کند. مصرف کفیر به تنظیم قند خون، کاهش التهاب و کاهش ذخیره چربی در بدن کمک می‌کند.

۱۰- آب لیمو

برای کاهش وزن، سم زدایی بدن و افزایش سوخت و ساز، می‌توانید چند قطره آب لیمو ترش تازه در آب گرم بریزید بنوشید. این نوشیدنی نقش موثری بر پاکسازی بدن و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان دارد.

۱۱- اسموتی تمشک ترکیبی

تمشک سرشار از آنتی اکسیدان‌های فراوان است و از همین رو مصرف آن به افزایش متابولیسم و سم زدایی کبد کمک می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی باید ۵ عدد تمشک را با ۵ عدد زغال اخته و ۵ تکه خیار ترکیب کنید و بعد کمی آب به مواد اضافه کنید. سپس همه مواد را در مخلوط کن بریزید و بعد بلافاصله میل کنید. برای اثربخشی بیشتر بهتر است این اسموتی را صبح‌ها به صورت ناشتا میل کنید.

۱۲- لیموناد زنجبیل

لیموناد زنجبیل یک معجون لاغری سریع شکم است که نه تنها سوخت و ساز را افزایش می‌دهد، بلکه به بهبود هضم نیز کمک می‌کند. مصرف این نوشیدنی بعد از ورزش به افزایش چربی سوزی شکم و پهلو کمک می‌کند.

برای درست کردن این نوشیدنی باید یک تکه زنجبیل کوچک را رنده کنید و در آب داغ بیندازید و سپس چند قطره لیمو ترش تازه در نوشیدنی بریزید و آن را میل کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقدار کمی عسل نیز به این نوشیدنی اضافه کنید.

۱۳- دمنوش رازیانه

رازیانه تاثیر شگفت انگیزی بر بهبود هضم غذا دارد و مصرف دمنوش رازیانه به حفظ سلامت روده و کاهش اشتها کمک می‌کند. این نوشیدنی کالری کمی دارد و در جلوگیری از احساس گرسنگی و سرکوب اشتها مفید است.

۱۴- آب سبزیجات

آب سبزیجات سرشار از فیبر است و بخش زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. مصرف آب سبزیجات به کاهش احساس گرسنگی و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

۱۵- آب چغندر

آب چغندر حاوی ترکیبات مفیدی است که به تنظیم فشار خون و افزایش احساس سیری کمک می‌کند. مصرف این نوشیدنی موجب کند شدن فرآیند تخلیه معده می‌شود و برای کاهش اشتها مفید است. این نوشیدنی کالری کمی دارد و از همین رو برای کاهش وزن مفید است.

۱۶- آب انار

آب انار از بهترین نوشیدنی‌های چربی سوز است که کالری کمی دارد و به افزایش چربی سوزی بدن کمک می‌کند. این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و مصرف آن برای کاهش قند خون نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت‌انگیز بامیه برای لاغری و چربی سوزی

۱۷- آب آلوئه ورا

مصرف آب آلوئه ورا به دفع سموم بدن کمک می‌کند و برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن مفید است. مصرف این نوشیدنی به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و به خاطر فیبر و آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، برای کاهش وزن و کاهش احساس گرسنگی نیز مفید است.

۱۸- نوشیدنی خیار و جعفری

اگر به دنبال بهترین نوشیدنی هنگام ورزش برای لاغری هستید، بهتر است نوشیدنی خیار و جعفری را امتحان کنید. برای کاهش وزن می‌توانید یک عدد خیار را با چند برگ جعفری و آب نصف لیمو ترش در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید.

سپس از این نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب یا صبح‌ها به صورت ناشتا استفاده کنید. این نوشیدنی برای کنترل قند خون و کاهش چربی خون نیز مفید است و به رفع یبوست نیز کمک می‌کند.

۱۹- چای سیاه

چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است مصرف آن به افزایش سرعت چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند. این نوشیدنی به تجزیه چربی در بدن کمک می‌کند و به خاطر آنتی اکسیدان ها و پلی فنول‌هایی که دارد، برای کاهش وزن مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف چای سیاه موجب افزایش رشد باکتری‌هایی در روده می‌شود که برای کاهش وزن موثر هستند.

۲۰- چای جینسینگ

جینسینگ خواص درمانی زیادی دارد و مصرف آن برای کاهش استرس، کاهش وزن و جلوگیری از سرطان مفید است. نوشیدنی چای جنسینگ همراه با مقداری دارچین و عسل سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و برای کاهش وزن مفید است.

در این مقاله از مجله سبک زندگی تک فانبه لیستی از بهترین نوشیدنی‌های چربی سوز اشاره شد. شما می‌توانید با گنجاندن این نوشیدنی‌های گیاهی از شر چربی شکم خلاص شوید و راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که برای کاهش وزن باید در کنار این نوشیدنی‌ها، رژیم غذایی سالمی داشته باشید و ورزش کنید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!