تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

7 قله‌های واجد افتراق در جعبه جادویی شما

لوازم آرایشی که ما هر روزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، در معرض آلودگی‌های زیادی قرار دارند و استفاده از آن‌ها می‌توانید به مرور خطر بروز بیماری‌های پوستی و مشکلات چشمی را افزایش دهد. در این مقاله از بخش سبک زندگی در تک فانبلاگ می‌توانید با آلوده‌ترین لوازم آرایشی در کیف لوازم آرایش آشنا شوید.

آلوده‌ترین وسیله در کیف لوازم آرایش چیست؟

شاید باورش سخت باشد، اما کیف لوازم آرایشی که هر روزه از آن استفاده می‌کنید، محل تجمع انواع باکتری‌ها و قارچ‌های بیماری‌زا محسوب می‌شود. اما آلوده‌ترین لوازم آرایشی چیست؟ در ادامه این بخش به شما می‌گوییم که کدام وسیله آرایشی شما آلودگی بیشتری دارد.

۱- خط چشم

اولین و آلوده‌ترین لوازم آرایشی در کیف لوازم آرایش ما خط چشم است. در بسیاری از موارد این وسیله آرایشی آلوده به باکتری استافیلوکوک است. این باکتری می‌توانید خطر ابتلا به گل مژه یا عفونت‌های چشمی را افزایش دهد. از طرف دیگر این باکتری موجب بروز بیماری‌های پوستی مثل زرد زخم و عفونت‌های جدی مثل مسمومیت خون شود.

معمولا این باکتری زمانی اثربخشی بیشتری خواهد داشت که پوست ما دارای زخم و بریدگی باشد. در این شرایط باکتری‌ها به سرعت وارد ورود میکروب‌ها و قارچ‌ها به بدن می‌شود. از طرف دیگر ضعف سیستم ایمنی بدن نیز یک عامل موثر بر اثربخشی این باکتری‌های بیماری‌زا است. معمولا افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند، بعد از مصرف خط چشم آلوده دچار مشکل جدی نخواهند شد.

۲- انواع کرم‌های آرایشی و سایه چشم

کرم‌ها و سایه‌هایی آرایشی که برای برداشتن آن‌ها از دست استفاده می‌کنید، از آلوده‌ترین وسیله‌ها در کیف آرایش شما هستند. در این شرایط آلودگی و میکروب‌ها از طریق دست وارد کرم یا سایه می‌شوند و سپس این میکروب‌ها و باکتری‌ها به سرعت رشد می‌کنند و موجب بروز بیماری‌های پوستی می‌شود.

قبل از شروع استفاده از انواع لوازم آرایشی مثل کرم و سایه حتما دستان خود را به خوبی با آب و صابون بشویید و خشک کنید و سپس آرایش را شروع کنید.

نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد که در برخی از لوازم آرایشی که ما استفاده می‌کنید، میکروب‌های موجود در مدفوع یافت می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که فرد بعد از اجابت مزاج دست‌های خود را به خوبی نشسته و سپس با دست آلوده از لوازم آرایشی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای جلوگیری از خراب شدن آرایش در گرما

۳- اسفنج‌ها و قلم‌موهای آرایشی

تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد لوازم آرایشی که خانم‌ها در طول روز استفاده می‌کنند و تاریخ انقضای آن‌ها هم نگذشته است، به یکی از انواع باکتری انگل یا قارچ آلوده هستند.

برخی از این قارچ‌ها کم خطر هستند و برخی دیگر نیز آنقدر خطرناک هستند که می‌توانند بیماری‌های جدی در فرد ایجاد کنند. اسفنج‌ها و قلم‌موهای آرایشی نیز ممکن است مثل خط چشم به باکتری استافیلوکوک آلوده باشند که این باکتری می‌تواند موجب بروز بیماری‌های پوستی و مشکلات جدی پوست شود.

۴- ریمل

یکی دیگر از آلوده‌ترین لوازم آرایشی در کیف پول خانم‌ها ریمل است. ریمل یک محصول حساس برای بلندتر کردن مژه‌ها است که به طور مستقیم با چشم در تماس است. استفاده طولانی مدت از ریمل‌های تاریخ مصرف گذشته، باز ماندن درب ریمل یا استفاده از آن به صورت اشتراکی با فرد دیگر، موجب تجمع باکتری‌ها در آن می‌شود و خط بروز بیماری‌های چشمی را افزایش می‌دهد.

۵- برق لب و ژل لب

برای استفاده از رژ لب و بالم لب، باید آن‌ها را به طور مستقیم رو لب‌ها قرار دهید و از همین رو باکتری‌ها و آلودگی‌ها خیلی سریع به محصول آرایشی منتقل می‌شوند و در صورت آلوده بودن این آلودگی نیز به سرعت به دهان شما منتقل خواهد شد.

به هیچ عنوان رژ لبتان را با فرد دیگری به صورت اشتراکی استفاده نکنید و قبل از استفاده از رژ لب حتما لب‌هایتان را به طور کامل تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: از کجا لوازم آرایش بخریم؟

۶- مدادهای آرایشی

مدادهای آرایشی به صورت مستقیم با پوست ما در تماس هستند و از همین رو موجب انتقال باکتری‌ها می‌شوند. سعی کنید به صورت منظم مدادها را بتراشید تا آلودگی‌های آن‌ها برداشته شود و حتما درب مداد را بعد از هر بار استفاده ببندید تا تمیز بماند.

۷- کیف لوازم آرایشی

شاید خیلی از ما در مورد استفاده از لوازم آرایشی بسیار حساس باشیم اما توجهی به تمیز کردن کیف آرایشی‌مان نداشته باشیم. کیف آرایشی محل تجمع آلودگی‌ها و باکتری‌های مختلف است. برای جلوگیری از انتقال این آلودگی‌ها به لوازم آرایشی باید کیف خودتان را به طور مرتب با آب و صابون بشویید یا از دستمال مرطوب برای تمیز کردن قسمت داخل و بیرون کیف استفاده کنید.

نکاتی که باید در مورد آلودگی لوازم آرایش بدانید

به هیچ عنوان لوازم آرایشی خودتان را با کسی به اشتراک نگذارید. در پوست همه ما باکتری‌های مشابهی وجود دارد، اما ممکن است در پوست یا چشم هر فردی نوعی باکتری خاص وجود داشته باشد که در صورت استفاده مشترک از لوازم آرایشی، این باکتری‌ها به فرد دیگر منتقل می‌شوند. در این شرایط افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ممکن است به مشکلات پوستی و عفونت‌های مختلف مبتلا شوند.برای شستن براش ها و اسفنج‌های آرایشی می‌توانید از تمیز کننده‌های مخصوص یا میسلار واتر استفاده کنید.قبل از آرایش کردن حتما دستان خودتان را به خوبی بشوید.اسفنج‌ها و قلم‌موهای آرایشی را بعد از هر بار استفاده با آب گرم و صابون بشویید و بعد به خوبی خشک کنید.برای نگهداری اسفنج‌ها و قلم‌موهای آرایشی، حتما آن‌ها را در کیف جداگانه و تمیز قرار دهید.اسفنج‌های آرایشی را حتما هر ۲ تا ۳ ماه یک بار عوض کنید.به هیچ عنوان کیف لوازم آرایشی خود را داخل حمام یا دستشویی قرار ندهید.درب لوازم آرایشی مایع مثل کرم پودر، خط چشم و ریمل را به طور دقیق ببندید.قبل از مصرف لوازم آرایشی حتما به تاریخ مصرف آن‌ها دقت کنید. بعد از باز کردن درب لوازم آرایشی بهتر است تاریخ دقیق شروع استفاده را روی بسته بندی آن بنویسید و به هیچ عنوان از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته استفاده نکنید. معمولا تاریخ انقضای کرم پودر مایع بین ۶ ماه تا ۱ سال ، ریمل ۳ تا ۶ ماه، رژلب ۱ سال و مداد چشم ۱ تا ۲ سال است.قبل از استفاده از هر محصول آرایشی حتما به رنگ و بوی آن توجه کنید. به هیچ عنوان از لوازم آرایشی که رنگ و بوی آن تغییر کرده است، استفاده نکنید.به خاطر داشته باشید که نگهداری لوازم آرایشی در شرایط نامناسب یا باز بودن درب این لوازم موجب می‌شود تا زودتر خراب شوند. بنابراین در صورتی که احساس می‌کنید محصول آرایشی کیفیت خود را از دست داده یا بوی خاصی می‌دهد، آن را دور بریزید.

در این مقاله به لیستی از آلوده‌ترین لوازم آرایشی در کیف آرایشی خانم‌ها اشاره شد. به خاطر داشته باشید که استفاده مشترک از لوازم آرایشی و نگهداری نادرست این لوازم موجب رشد باکتری‌های بیماری‌زا می‌شود و خطر بروز بیماری‌های پوستی را افزایش می‌دهد.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!