تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چگونه بهترین کاغذ دیواری را برای منزل خود انتخاب کنیم؟ – راهنمای جذاب انتخاب کاغذ دیواری

زیبایی منزل از جمله اقداماتی است که سبب افزایش روحیه و انرژی می‌شود. انتخاب لوازم و دیزاین خانه نیز به همین علت از اهمیت بالایی برخوردار است. کاغذ دیواری یکی از چیزهای مهمی است که می‌تواند زیبایی خانه را چندین برابر کند. همچنین اگر به خوبی انتخاب نشود می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. در این مقاله از تک فانبلاگ به نکاتی در مورد نحوه انتخاب کاغذ دیواری‌های متناسب می‌پردازیم. 

نحوه انتخاب تیرگی و روشنی کاغذ دیواری

جهت انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای خانه خود و نحوه انتخاب رنگ تیره و روشن آن به نکات زیر توجه کنید:

خانه‌ای که دیوارهای روشن و پارکت روشن دارد، بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر می‌آید؛ ولی این را در نظر داشته باشید خانه‌ای که نور زیاد و روشنی دارد خیلی بی‌روح به نظر می‌رسد.خانه‌ای که سقف آن روشن باشد؛ اما دیوارها و پارکت آن تیره یاشد خفه به نظر می‌آید و دلگیر کننده است؛ به این علت که نور خانه از بالا فقط به چشم می‌خورد.اگر دیوارهای خانه تاریک اما پارکت و سقف آن روشن باشد، دیوارهای خانه خیلی بلندتر به نظر می‌رسد و تعادل جالبی برقرار نمی‌شود.اگر خانه‌ای پارکت تیره همراه با دیوار روشن داشته باشد، خیلی پهن‌تر به نظر می‌رسد و مناسب‌تر است.اگر پارکت را تیره کنیم و سقف هم تیره باشد ولی دیوارها روشن باشد، خانه باریک و درازتر نشان داده می‌شود.

چگونه کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

اگر به ست کردن رنگ دیوار (کاغذ دیواری) با فضای منزل علاقه دارید می‌توانید با رعایت کردن این ۳ اصل مهم کاغذ دیواری ایده‌آل خود را داشته باشید:

سعی کنید رنگ کاغذ دیواری با پارچه مبلمان یا صندلی هارمونی داشته باشد. اگر کاغذ دیواری شما دو رنگ است از رنگی که کمتر استفاده شده است در رنگ پارچه مبلمان استفاده کنید.رنگ کاغذ دیواری تاثیر به سزایی در نور خانه دارد؛ اگر مایل هستید منزل پور نور و روشنی داشته باشید سعی کنید از کاغذ دیواری ‌هایی که رنگ بندی روشن دارند، استفاده کنید.حتما به رنگ مبلمان دقت کنید؛ اگر پارچه مبلمان شما طرحی شلوغ دارد، از کاغد دیواری طرح خلوت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه ست کردن پارکت و لمینت با مبلمان منزل

نحوه انتخاب دیوار شاخص کاغذ دیواری

برای انتخاب دیوار شاخص کاغذ دیواری (مرکز توجه خانه) نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

برای انتخاب دیوار شاخص، دیواری را انتخاب کنید که کوچک نباشد، زیرا خانه را کوچک و نامنظم نشان می‌دهد.یکی از انتخاب‌های مناسب دیوار شاخص، دیواری است که مبلمان سه نفره در تکیه به آن قرار بگیرد. در اتاق خواب نیز دیواری که تخت خواب به آن تکیه دارد، انتخاب مناسبی برای دیوار شاخص است.حدالامکان سعی کنید دیواری که در و پنجره دارد را انتخاب نکنید، چون دیوار مناسبی نیست.دیواری که شومینه دارد می‌تواند دیوار شاخص فوق العاده‌ای باشد؛ زیرا تنها دیواری که به خودی خود جلب توجه می‌کند یا دیوار پشت تلویزیون است یا دیواری که شومینه دارد.

همانطور که در این مطلب از مجله سبک زندگی تک فانمطالعه کردید دیوار شاخص دیواری است که نسبت به دیوارهای دیگر جلب توجه کند. شما می‌توانید تعدادی تابلو را روی دیوار قرار دهید و به صورت سلیقه‌ای چیدمان کنید. اگر قاب عکس‌ها روشن باشد، می‌توانید کاغذ دیواری خود را ۱ الی ۲ درجه تیره‌تر انتخاب کنید و برعکس. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!