تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

۶ راه سرگرم‌کننده برای تزیین اتاق نشیمن در تابستان با هزینه کم

تک فان- تابستان آمده و وقت آن است که به اتاق نشیمن‌مان روح تازه‌ای ببخشیم. با این ۶ ایده ساده، می‌توانید فضایی دلنشین و تابستانی در خانه خود ایجاد کنید. نکته هزینه‌ها است؛ با این گرانی چطور می‌توانیم به تغییر دادن مبلمان و خرید لوازم آن چنانی فکر کنیم؟ اما این مطلب برای کسانی است که بودجه کمی برای تغییر دکوراسیون خانه‌شان و مناسب کردن آن برای تابستان در نظر گرفته‌اند. با مطالعه این مطلب از تک فان می‌توانید با بودجه کم، اتاق نشیمنی به سبک تابستانی داشته باشید! این ۶ ایده ساده و کاربردی به شما کمک می‌کنند تا بدون هزینه زیاد، دکوراسیون خانه‌تان را تغییر دهید و از زیبایی آن لذت ببرید و تنوعی ایجاد کنید.

رومیزی تابستانی

به گزارش تک فان٬ یکی از کم هزینه‌ترین ایده‌ها برای تغییر دکوراسیون منزل با توجه به روحیات فصل تابستان٬ تغییر رومیزی‌ها است. برای این منظور بهتر است ابتدا طیف رنگی که در دکوراسیون منزلتان دیده می‌شود یا بهتر است بگوییم به پالت رنگی آن توجه داشته باشید سپس رومیزی رنگارنگی برای میزهایتان٬ به خصوص میزنهارخوری در نظر بگیرید. برای انتخاب طرح رومیزی می‌توانید از طبیعت و گل‌های گرمسیری الهام بگیرید. نکته این است که به وقت چیدن میز برای شام هم از ظروفی استفاده کنید که درخشان هستند و در تناقض با رنگ رومیزی قرار می‌گیرند.

تابلوهای دیواری با طرح‌های تابستانی

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای دعوت کردن تابستان به دکوراسیون منزل٬ استفاده از تابلوهای دیواری با طرح‌های تابستانی است. برای این منظور می‌توانید روی هنرمندها حساب کنید. نکته این است که حضور چنین تابلوهایی در بخشی از خانه می‌تواند آن نقطه را تبدیل به نقطه کانونی منزل شما کند. بنابراین می‌توانید مبلمانتان را طوری بچینید که رو به تابلو قرار گرفته‌اند. برای این منظور می‌توانید تابلوهایی با طرح‌های ساحل، دریا، گل‌ها یا میوه‌های تابستانی تهیه کنید یا خودتان دست به کار شوید و تابلوهایی با استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، صدف و سنگ بسازید.

رنگ آمیزی درب‌ها و دیوارها

برخی از رنگ‌ها هستند که ما را به یاد صمیمیت و گرمای تابستان می‌اندازند در حالی که سرزندگی و جنب‌وجوش خاصی به خانه می‌بخشند. به عنوان مثال رنگی مثل زرد یا رنگ‌های پاستلی مثل سبز نعنایی. حالا وقت آن رسیده که یکی از این رنگ‌ها را انتخاب کنیم (بهتر است این رنگ در تناقض با سایر لوازم منزل انتخاب شود تا برجستگی خاصی از آن حاصل شود) سپس در ورودی خانه یا بخشی از دیوار را به این رنگ در آورید. این ایده‌ای کم هزینه است اگر خودتان دست به کار شوید و یک روز تعطیل را همراه با خانواده به ترکیب کردن رنگ‌ها مشغول شوید و آن را بر روی دیوار بزنید.

استفاده از سبدهای حصیری

یکی از لوازم یا بهتر است بگوییم بافت لوازمی که در سال ۲۰۲۴ به شدت مورد توجه قرار گرفته٬ لوازم حصیری است. دیدن حصیر و لمس آن همیشه حسی از خنکی را در ما به وجود می‌آورد پس بهتر نیست از آن‌ها برای دکوراسیون اتاق نشیمنمان استفاده کنیم؟ سبدهای حصیری می‌توانند به عنوان محفظه‌هایی زیبا عمل کند که اطراف را مرتب نشان می‌دهد چراکه می‌توانیم لوازم ریز اتاق نشیمن را داخل آن بریزیم. به عنوان مثال اگر بچه خردسال دارید و همیشه اسباب بازی‌هایش را داخل اتاق نشیمن پخش می‌کند٬ برای جمع‌وجور کردن فوری آن می‌توانید از سبد حصیری استفاده کنید. سبدهای حصیری هزینه‌های بسیار زیادی ندارند و در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی در بازار موجود هستند که می‌توانید انواع آن را انتخاب و تهیه کنید.

به روز کردن مبلمان قدیمی

به اطراف اتاق نشیمن نگاه کنید! ممکن است یک جاکفشی٬ میز٬ صندلی کوچک یا لوازمی از این دست داشته باشید که به نظر کهنه و رنگ پریده می‌رسد و انگار شما را دلزده کرده. لطفا آن را به دست سمسار نسپارید. فراموش نکنید که هیچ چیز نمی‌تواند جای چوب‌های قدیمی را بگیرد. همین حالا سطل رنگی مناسب چوب تهیه کنید و دست به کار سمباده کشی و بعد رنگ زدن آن شوید. حال اگر پیش‌تر رنگ دیوارها را نیز تغییر داده‌اید می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که سایه‌ای روشن یا تیره‌تر از آن دارد. اگر إحساس می‌کنید رنگ‌آمیزی لوازم منزل کار شما نیست بهتر است سری به یوتیوب بزنید تا آموزش ببینید و کار را تمام کنید!

شمع‌های معطر

یکی دیگر از ایده‌های بسیار کم هزینه برای دکوراسیون اتاق نشیمن در تابستان استفاده از شمع های معطری است که ما را به یاد دشت‌ها و باغ‌ها در فصل تابستان می‌اندازد. حس بویایی خود را دست کم نگیرید این شمع‌ها می‌توانند تاثیر خاصی روی احساسات شما بگذارد. درواقع شمع‌های معطر علاوه بر ایجاد نور ملایم، رایحه‌ای دلنشین در فضا پخش می‌کنند و به آرامش شما کمک می‌کنند. حال بهتر است شمع‌هایی با رایحه‌های میوه‌ای، گل و مرکبات برای فصل تابستان انتخاب کنید. شمع‌ها را در ظروف شیشه‌ای زیبا قرار داده و در نقاط مختلف اتاق قرار دهید و از آن انرژی مثبت بگیرید.

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!