تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

7 تجربه فوق‌العاده در زندگی که قطعاً باید جشن بگیرید

تک فان-جامعه همیشه شیوه‌ای دارد که ما را وا می‌دارد فکر کنیم فقط باید از نقاط عطف زندگی‌مان خاطره بسازیم و به آن‌ها ببالیم. مثلا فارغ‌التحصیلی، پیدا کردن اولین شغل و افزایش صفرهای حقوق از نظر جامعه موقعیت‌های برنده و شایسته جشن‌گرفتن هستند.

به گزارش تک فان، اما احتمالا زندگی چیزی بیش‌تر از این لحظات عالی برای عکاسی است. احتمالا تا همین حالا هم به موفقیت‌های بسیار بیش‌تری از آنچه تصورش می‌کنید دست پیدا کرده‌اید.

در این مقاله با تک فان همراه باشید تا 7 موفقیت زندگی را که شایسته جشن‌گرفتن هستند اما ممکن است هرگز به ذهن‌تان خطور نکنند، با شما در میان بگذاریم.

1.یاد گرفتید که خودتان را همین‌گونه که هستید بپذیرید

خود-پذیری سفر است نه مقصد. به آسانی می‌توان در مسابقه بی‌پایان ارتقاء خویشتن گیر افتاد. اما شده که لحظه‌ای مکث کنید و همین شخصی که هم‌اکنون هستید را تحسین و ستایش کنید؟ این که یاد بگیرید به خودتان عشق بورزید و خودتان را با همه نقص‌ها قبول داشته باشید، جشن‌گرفتنی است.

2.بر یک چالش شخصی پیروز شده‌اید

همه ما با چالش‌ها مواجه می‌شویم چون انسان هستیم. چالش‌ها بزرگ و کوچک هستند اما اندازه آن‌ها نیست که اهمیت دارد بلکه واکنش ما به این چالش‌ها است که مهم است. اگر در بحرانی گیر افتاده‌اید، اما نگذاشته‌اید که بحران هویت شما را تعیین کند، کنترل را در دست گرفته‌اید و به سختی برای عبور از تنگناها تلاش کرده‌اید  پس شایسته است که برای خودتان جشن بگیرید. مثلا تصور کنید که بحران مالی‌تان به قدری شدید بوده که هر آن تصور می‌کردید دیگر حتی قادر نیستید از عهده ساده‌ترین نیازهای زندگی بربیایید. اما سعی کردید بودجه‌تان را کنترل کنید، خرج‌های اضافی را قطع کردید و قرض‌هایتان را ذره ذره پرداخت کردید. این کار نه آسان بوده و نه راحت اما درنهایت توانستید خودتان را از مهلکه بیرون بکشید. برای خودتان جشن بگیرید.

3.یاد گرفتید که «نه» بگویید

قدرت زیادی در کلمه نه وجود دارد. اینکه یاد بگیرید چه زمانی و چطور نه بگویید یک موفقیت است. نه‌گفتن به معنای تعیین واضح مرزهاست و تأیید می‌کند که برای خودتان ارزش قائل هستید. بگذارید روراست باشیم. ما اغلب در زمانی که می‌خواهیم «نه» بگوییم، بله می‌گوییم. بله می‌گوییم چون می‌خواهیم از تعارض و کشمکش دوری کنیم، چون می‌خواهیم نظر دیگران را جلب کنیم یا اینکه دوست نداریم دیگران را ناامید کنیم. اما با چه هزینه‌ای؟ بله‌گفتن در زمانی که باید نه بگویید، به پشیمانی، استرس و فرسودگی منجر می‌شود. پس هر زمان آموختید نه بگویید، باید برای خودتان جشن بگیرید.

4.توانسته‌اید بین زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان تعادل ایجاد کنید

در جهانی زندگی می‌کنیم که اغلب فرهنگ مشغله را گرامی می‌دارد. اما زندگی چیزی فراتر از کار کردن است. اگر راهی پیدا کرده‌اید که بین شغل و علایق شخصی و روابط‌‌‌تان تعادل ایجاد کنید، دستمریزاد دارید. برخورداری از توانایی منفصل شدن از شغل و گذران اوقات باکیفیت با عزیزان یا صرفا مراقبت از خود، موفقیتی است که نباید به سادگی از آن بگذرید.

5.یک سرگرمی دارید

در جهانی که با سرعت در حال گذر است، به راحتی می‌توان قید سرگرمی و علایق را زد. ما اغلب به سرگرمی‌ها به مثابه فعالیت‌های غیرمولد و بیهوده می‌نگریم. اما می‌دانستید که مشارکت در سرگرمی می‌تواند استرس ما را کم کند و باعث تقویت سلامتی ما شود. اگر توانسته‌اید یک سرگرمی برای خودتان داشته باشید ـ از نقاشی تا نواختن موسیقی، باغبانی یا عکاسی ـ به موفقیت رسیده‌اید.

6.بدون انتظار به کسی کمک کرده‌اید

در جهانی که «بده بستان» هنجار است، کمک بدون انتظار به دیگران موفقیت است. شاید شنونده درد دل‌ یک دوست بوده‌اید یا شاید به غریبه‌ای کمک کردید که خریدهای سنگین‌اش را حمل کند. این رفتارهای از روی مهربانی، هر قدر کوچک باشد، جهان را متفاوت می‌کند. وقتی بدون انتظار به کسی کمک می‌کنیم منظورمان این است که به دنبال شهرت یا پاداش نیستیم، بلکه در پی همدلی و شفقت هستیم. این رفتارها به معنای آن است که ما درک می‌کنیم که همگی انسان و در رنج هم شریک هستیم و همه‌مان گاهی به کمک نیاز داریم.

7.با خودتان رورواست بوده‌اید

در جهانی که مدام در حال تبدیل کردن شما به چیز دیگری است، خود بودن دستاوردی بزرگ است. روراست بودن با خود یعنی در مقابل فشارها برای همرنگ شدن با جماعت یا هنجار‌ها و انتظارات اجتماعی مقاومت کرده‌اید. یعنی فردیت و استقلال خودتان، نیمچه بدخلقی‌هایتان، آرزوها و اشتیاق‌ها و باورهایتان را پذیرفته‌اید. این امر به قدرت، اصالت و شجاعت شما گواهی می‌دهد.

 

عاطفه رضوان نیا

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!