تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طرز تهیه نوشیدنی شگفت‌انگیز دمنوش گیلاس: ایجاد طعم واقعیت‌بخش و منحصر به‌فرد

آیا می‌دانستید با ساقه‌های ظریف گیلاس که معمولا دور ریخته می‌شوند می‌توان یک دمنوش خوش‌طعم و مفید تهیه کرد؟ دمنوش دم گیلاس علاوه بر خوش‌عطر و خوش‌طعم بودن، خواص درمانی فراوانی نیز برای بدن دارد.

پس از این پس، دم گیلاس‌ها را دور نریزید و با آن یک دمنوش مفید تهیه کنید. در این قسمت از تک فانبلاگ، طرز تهیه دمنوش دم گیلاس را شرح می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه دمنوش دم گیلاس

برای تهیه این دمنوش شفابخش به مواد زیر احتیاج است:

ساقه گیلاس خشک شدهچند عددآب۱ لیواندارچین۱ پیمانه

مراحل تهیه دمنوش دم گیلاس

برای تهیه دمنوش دم گیلاس، مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: جوشاندن آب

برای تهیه یک فنجان دمنوش دم گیلاس، ابتدا یک لیوان آب را ظرفی مناسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید.

مرحله دوم: اضافه کردن دم گیلاس

پس از جوش آمدن آب، ساقه‌های گیلاس خشک شده را به آن اضافه کنید. با افزودن دم گیلاس به آب جوش، خواص درمانی آن به آب منتقل می‌شود. میزان ساقه گیلاس را می‌توانید بر اساس ذائقه خود تنظیم کنید.

نکته: برای تهیه این دمنوش می‌توانید از ساقه‌های خشک شده به صورت کامل یا پودر شده استفاده کنید. در صورتی که از پودر دم گیلاس استفاده می‌کنید، یک قاشق چای‌خوری کافی خواهد بود.

مرحله سوم: اضافه کردن دارچین

در این مرحله، دارچین را به دمنوش در حال جوش اضافه کنید. سپس، اجازه دهید دمنوش به مدت ۵ تا ۶ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد تا عطر و طعم دارچین به طور کامل در آن پخش شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دم‌نوش گیلاس خشک: یک نوشیدنی خوش طعم و سالم

مرحله چهارم: آماده شده دمنوش دم گیلاس

پس از دم کشیدن کامل دمنوش، آن را با استفاده از یک صافی ریز، صاف کنید تا ذرات ریز دم گیلاس از آن جدا شوند.

سپس، دمنوش صاف شده را در فنجان دلخواه خود بریزید و تا زمانی که گرم است میل کنید. نوش جانتان!

میزان مصرف مجاز دمنوش دم گیلاس

به طور کلی، دمنوش دم گیلاس را می‌توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، به صورت روزانه مصرف کرد. با وجود تمام فواید دمنوش دم گیلاس، مصرف بیش از حد آن توصیه نمی‌شود.

برای افراد سالم، مصرف روزانه ۲ تا ۳ فنجان دمنوش دم گیلاس معمولا بی‌خطر است. البته این مقدار ممکن است بسته به شرایط فردی و توصیه‌های پزشک متفاوت باشد.

عوارض جانبی دمنوش دم گیلاس

دمنوش دم گیلاس به طور معمول یک نوشیدنی بی‌خطر است و عوارض جانبی جدی از آن گزارش نشده است. با این حال همانند هر گیاه دارویی دیگر ممکن است در برخی افراد حساسیت ایجاد کند و عوارضی مانند اسهال، ناراحتی معده، خواب‌آلودگی و سردرد را به همراه داشته باشد.

در موارد نادر و در افرادی که به دم گیلاس حساسیت شدید دارند، واکنش‌های آلرژیک جدی مانند آنافیلاکسی نیز ممکن است رخ دهد. بنابراین، توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه واکنش غیرعادی پس از مصرف دمنوش دم گیلاس، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن هسته گیلاس برای زیبایی و سلامت

مصرف دمنوش دم گیلاس در بارداری و شیردهی

مصرف هر نوع دمنوش گیاهی به‌ خصوص در دوران بارداری و شیردهی، نیازمند مشورت با پزشک است. بنابراین، قبل از مصرف دمنوش دم گیلاس حتما با پزشک خود مشورت کنید تا از سلامت خود و فرزندتان اطمینان حاصل کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه دمنوش دم گیلاس را شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم در فصل گیلاس، دم گیلاس‌ها را جدا کرده و در آفتاب خشک کنید تا بتوانید در تمام طول سال این دمنوش مفید را تهیه کرده و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!