تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تحمیل جریمه سنگین برای تبلیغات دخانیات: چه تبلیغاتی برای خرده فروشان در انتظار است؟

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه نرخ جرائم تبلیغات محصولات دخانی با توجه به افزایش نرخ تورم باید افزایش یابد، اظهار کرد: موضوع مهم و اساسی در حوزه شبکه نمایش خانگی است و بررسی‌ها بیانگر این است هزینه‌هایی که برای تبلیغ محصولات دخانی می‌کنند نسبت به نرخ جریمه بیشتر است.

به گزارش تجارت نیوز،

بهزاد ولی‌زاده درباره نرخ جرائم تبلیغات محصولات دخانی گفت: براساس قوانین، میزان جرائم تخلفات دخانی باید هر ۳ سال یکبار به روزرسانی شود. اگرچه میزان جرائم تخلفات دخانی در سال ۱۴۰۱ توسط دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، به روز رسانی شده اما کماکان در انتظار ابلاغ مصوبه هیات وزیران هستیم، که البته با توجه به افزایش نرخ تورم طی دو سال گذشته، میزان جرائم باید در سال ۱۴۰۳ باز هم افزایش یابد.

وی با اشاره به نرخ جریمه تبلیغ محصولات دخانی در حوزه خرده‌فروشی گفت: جرائم تبلیغ محصولات دخانی در بخش خرده‌فروشی بازدارنده است. اگر یک مرکز عرضه محصولات دخانی نسبت به تبلیغ این محصولات اقدام کند، ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان جریمه می‌شود.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با انتقاد از وضعیت نمایش دخانیات در شبکه نمایش خانگی گفت: موضوع مهم و اساسی در حوزه شبکه نمایش خانگی است و جرایم این بخش برای تبلیغ محصولات دخانی بازدارنده نیست. بررسی‌ها بیانگر این است هزینه‌هایی که برای تبلیغ محصولات دخانی می‌کنند نسبت به نرخ جریمه بیشتر است.

ولی‌زاده ادامه داد: با توجه به مفاد قانون مجازات اسلامی در برخورد با موارد تهدید علیه سلامت عمومی، می‌توان علیه عاملین تبلیغ دخانیات در تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی از ظرفیت این قانون استفاده کرد. شرایط باید به نحوی باشد که فعالان حوزه شبکه نمایش خانگی پاسخگوی اقدامات خود باشند و به نحوی عمل کنند که سلامت نسل حاضر و آینده این مملکت را با ترویج و دامن زدن به افزایش شیوع مصرف دخانیات، به خطر نیندازند.

منبع :

ايسنا

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!