تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه لیموشکری خوشمزه و خانگی، گام به گام

لیمو شکری یکی از چاشنی‌های قدیمی ایرانی و پرطرفدار است که از لیمو، شکر و آب تهیه می‌شود. این چاشنی علاوه بر اینکه یک نوشیدنی خنک و دلچسب است، در تهیه بسیاری از دسرها و غذاها، در کنار چای و دمنوش‌های گرم نیز استفاده می‌شود. در این مقاله از تک فانبلاگ طرز تهیه لیمو شکری خانگی برای شما شرح می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه لیمو شکری خانگی

مواد لازم جهت تهیه لیمو شکری خانگی به شرح زیر است:

لیمو ترش۳۰۰ گرم (به مقدار دلخواه)شکر۳۰۰ گرم (به مقدار مساوی با وزن لیموهای برش خورده)ظرف شیشه‌ای تمیز و خشکبه تعداد لازم

مراحل تهیه لیمو شکری خوشمزه و خانگی

مدت زمان آماده سازی مواد اولیه و تهیه نهایی این چاشنی ۸-۱۰ دقیقه است.مقدار مواد اعلام شده در این آموزش یک شیشه متوسط لیمو شکری به شما می‌دهد.درجه سختی تهیه این چاشنی در دسته بندی متوسط قرار دارد.

مرحله اول: آماده سازی لیمو

لیموها را بشویید و خشک کنید. سپس آن‌ها را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید.

دقت کنید که هسته‌های لیمو را جدا کنید. زیرا وجود هسته در چاشنی شما موجب تلخ شدن آن می‌شود.

برای تهیه لیمو شکری، بهتر است از لیمو ترش آبدار و بدون لک استفاده کنید. لیموهای محلی معمولاً طعم بهتری دارند.

مرحله دوم: چیدن لیمو و شکر در ظرف

یک لایه از ورقه‌های لیمو را در کف ظرف شیشه‌ای بچینید.

سپس یک لایه شکر روی آن بپاشید. این کار را تا زمانی که تمام لیموها و شکر تمام شوند، تکرار کنید. لایه آخر باید لایه شکر باشد.

مقدار شکر را می‌توانید بر اساس ذائقه خود کم یا زیاد کنید. اگر دوست دارید شربت شیرین‌تری داشته باشید، می‌توانید مقدار شکر را افزایش دهید.

ظرفی که برای نگهداری لیمو شکری استفاده می‌کنید باید کاملا تمیز و خشک باشد.

می‌توانید از شکر دانه ریز یا شکر قهوه‌ای استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه معجون لیمو و عسل

مرحله سوم: نگهداری

در ظرف را محکم ببندید و آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. هر چند روز یکبار ظرف را تکان دهید تا شکر به طور یکنواخت روی لیموها پخش شود.

لیمو شکری ورقه‌ای معمولاً بعد از ۲ تا ۳ هفته آماده مصرف است. اما اگر عجله دارید، می‌توانید بعد از یک هفته نیز از آن استفاده کنید.

لیمو شکری ورقه‌ای را می‌توانید تا چند ماه در یخچال نگهداری کنید.

ایده‌هایی برای استفاده از لیمو شکری

در ادامه به چند ایده برای استفاده از لیمو شکری اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای استفاده از لیمو شکری ورقه‌ای، کافی است چند ورقه لیمو و کمی از شربتی که در ته ظرف جمع شده است را در یک لیوان آب گرم بریزید و میل کنید.لیمو شکری را به بستنی، ماست، پودینگ یا ژله اضافه کنید.لیمو شکری را با روغن زیتون و کمی نمک و فلفل ترکیب کرده و به عنوان سس سالاد استفاده کنید.لیمو شکری را به انواع غذاها مانند مرغ، ماهی، سالاد و سبزیجات اضافه کنید تا طعم آن‌ها را بهبود ببخشید.

لیمو شکری ورقه‌ای بسیار ساده‌ و سریع تهیه می‌شود، برای اینکه لیمو شکری شما طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید. با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب از مجله آشپزی اکالا، شما می‌توانید یک لیمو شکری خانگی خوشمزه و طبیعی تهیه کنید. امیدواریم که آموزش فوق مورد توجه شما علاقه‌مندان قرار گرفته باشد.

من سمانه هستم، از بچگیم عاشق این بودم که توی تلویزیون آشپزی رو آموزش بدم.
هر روز پیش‌بند آشپزخونه مادرم رو میبستم و ساعت‌ها جلوی دوربین تخیلی ذهنم، آموزش آشپزی میدادم!
بزرگ‌تر که شدم به صورت تخصصی‌تر رویاهامو دنبال کردم و هر روز براشون بیشتر تلاش کردم تا  فهمیدم علاقه زیادی به دنیای شیرینی‌ها و شیرین کردن کام آدم‌ها دارم.
حالا خیلی  خوشحالم که این فرصت رو دارم تا با  تلفیق آشپزی کردن، نوشتن و عکاسی که الان  بخش بزرگی از دنیای من شده بتونم این حس خوب رو با شما به اشتراک بزارم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!