تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چطور با حذف این 7رفتار در دل دیگران جا شویم؟

تک فان-بعضی‌ها تظاهر به مهربان و با محبت بودن می‌کنند. بعضی‌ها واقعا بامحبت هستند و سریع در دل‌مان جا باز می‌کنند.

به گزارش تک فان، تفاوت این دو شخصیت در نوع رفتارشان است. می‌خواهید به دل دیگران راه باز کنید، پس 7 رفتار را حذف کنید:

1.سریع قضاوت نکیند

قضاوت سریع آدم‌ها و موقعیت‌ها بدون آنکه همه حقیقت را بدانید خیلی ساده است. این عادت به سوء‌تفاهم‌ و عدم تحمل‌پذیری منجر می‌شود. مثل آن است که از روی تریلر یک فیلم سینمایی کل آن را حدس بزنید. آدم‌ها و موقعیت‌ها لایه‌لایه هستند. برای آنکه مهربان‌تر و صبورتر شوید، باید در برابر وسوسه نتیجه‌گیری سریع مقاومت کنید. به جای قضاوت سریع وقت بگذارید و درک کنید، سوال بپرسید و حقیقتا گوش بدهید. به این ترتیب خیلی بهتر به ابزار مهربانی و مقاومت در برابر واکنش سریع، تجهیز می‌شوید.

2.بدکینه نباشید

خیلی راحت می‌توان سال‌ها در فکر اشتباهات و خطاهای دیگران ماند. ممکن است آدم‌ها از اعتمادمان سوء استفاده کنند و زخم‌های عمیقی بزنند که سال‌ها طول می‌کشد تا درمان‌شان کنیم. اما هر بار یادآوری این خطاها، مثل کندن زخمی است که در حال خوب شدن است. دوباره آن را تازه می‌کنید. این همه کینه به طرف مقابل هیچ صدمه‌ای نمی‌زد بلکه به خودتان آسیب می‌زند. مثل حمل کردن کوله‌باری پر از خشم و تلخی است. رها کنید.

3.خود-تخریبی با کلام منفی

تصور کنید که دوستی مدام از شما انتقاد کند، به توانایی‌تان شک کند، یاداوری کند که مدام شکست می‌خورید. آیا باز هم با او معاشرت می‌کنید. قطعا نه. پس چرا مدام از خودتان بدگویی می‌کنید؟ بازاندیشی خوب است اما تخریب دائمی خود روی اعتماد به نفس، انگیزه و خلق اثر منفی می‌گذارد.

پس اگر می‌خواهید نسبت به دیگران مهربان‌تر باشید، اول با خودتان مهربان باشید.

4.بازی مقایسه دائمی خود با دیگران را کنار بگذارید

جهان رسانه‌های اجتماعی ما را در معرض فیلم‌ها و تصاویری از زندگی‌های دیگران می‌گذارد. به این ترتیب خیلی ساده ممکن است در دام مقایسه خودمان با دیگران بیفتیم. این عادت مخرب است. وقتی خودمان را مقایسه می‌کنیم یا خودمان را برتر از دیگری می‌بینیم یا پست‌تر از او. هیچ‌کدام از این تصورات به ما در مهربان‌تر شدن و صبورتر شدن کمکی نمی‌کنند. خودبرتربینی تکبر به همراه دارد و خودفروتر بینی نیز به حس دشمنی و دلسوزی برای خود منجر می‌شوید. حقیقت آن است که سفر هر کسی منحصرا مال خود اوست با همه مشقات و بالا و پایین‌های زندگی‌اش.

5.از گفت‌وگوهای دشوار نترسید

از آن نوع آدم‌ها که از گفت‌وگوهای سخت طفره می‌روند نباشید. شاید با دوستی مخالفتی دارید یا با موضوعی که در جلسه کاری مطرح شده برایتان حل‌نشده است؛ هر چه هست حرف‌تان را بزنید. از ترس از دعوا و درگیری و دوست‌داشته نشدن حرفتان را نخورید. وقتی حرف نمی‌زنید هم به روابط‌تان لطمه می‌زنید و هم رشد‌تان را محدود می‌کنید.

6.از لذت‌های آنی دست بردارید

از غذاهای آماده و سریع تا خریدهای آنلاین در خدمت ارضای سریع نیازهای ما یا همان لذت آنی هستند. ما عادت کرده‌ایم که لذت باید آنی و سریع باشد وگرنه ارزش ندارد. اما این عادت ما را عجول و بی‌صبر کرده است. اگر می‌خواهیم مهربان‌تر باشیم باید صبورتر باشیم. یعنی باید درک کنیم که برای اتفاقات خوب، مثل رشد فردی و رشد دیگران، باید وقت صرف کنیم.

7.سعی نکنید همیشه حق با شما باشد

مهربانی و صبوری با برنده شدن در بحث‌ها تفاوت دارد. مهربانی یعنی درک، پذیرش و ارزش قائل شدن برای بقیه حتی اگر آن‌ها باورها و رفتارهایشان با ما تفاوت دارد. نیاز برای حق‌به‌جانب بودن می‌تواند بین شما و دیگران مانع ایجاد کند. این امر می‌تواند به بحث‌های مخربی منجر شود که می‌توانند به احساسات ما لطمه زده و درک ما را مختل کنند. پس سعی نکنید که همیشه برنده شوید. گوش دهید، به نظرات دیگران احترام بگذارید و یادتان باشد که اختلاف نظر طبیعی است.

عاطفه رضوان نیا

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!