تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

خنک ترین شهرهای استان گیلان برای سفر در مرداد ماه

تک فان- در کدام استان زندگی می‌کنید؟ تهران؟ اصفهان؟ شیراز؟ یا هر کدام از ۳۱ استانی که ایران دارد! اگر در استان مازندران٬ گیلان و اردبیل زندگی کنید؛ خوشبخت هستید! می‌پرسید چرا؟ چون به طور مثال آب و هوای استان گیلان تا آخر مرداد ماه (در مرکز شهر) از ۳۵ درجه بیشتر نخواهد شد در حالی که در استانی مثل تهران میانگین دمای هوا به ۴۳ درجه می‌رسد! تنها چاره ما فرار به سمت شهرهای خنک‌تر است. مثلا در استان گیلان شهرهایی هستند در ارتفاعات که ییلاق‌هایی خنک به حساب می‌آیند و دمای هوا در برخی از نقاط آن به ۱۲ درجه هم می‌رسد! این دقیقا بهشت است! پس با تک فان همراه بمانید تا در این مقاله متوجه شوید که خنک‌ترین شهرهای استان گیلان در نیمه دوم مرداد ماه کجاست و البته جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هر کدام چیست!؟

شهر ماسال

به گزارش تک فان، دمای هوای شهر ماسال در داغ‌ترین روزهای سال ۲۲ تا ۳۳ درجه سانتی گراد خواهد بود. این در حالی است که در برخی از ارتفاعات و ییلاق‌های شهر ماسال دمای هوا پایین‌تر از این نیز خواهد آمد. پس شهر ماسال در این روزها یک مقصد جذاب برای سفر است که در ادامه به چند جاذبه طبیعی و گردشگری زیبای آن برای تفریح می‌پردازیم:

خشکه دریا

خشکه دریا یکی از محبوب‌ترین ییلاقات ماسال است که با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای کوهستانی‌اش، گردشگران را به خود جذب می‌کند. این ییلاق در ارتفاعات قرار دارد و دارای آب و هوایی خنک و دلپذیر است. در خشکه دریا می‌توانید از پیاده‌روی در طبیعت، کمپینگ و لذت بردن از مناظر اطراف لذت ببرید.

شالما

شالما ییلاقی سرسبز و باصفاست که در دل جنگل‌های انبوه قرار دارد. این ییلاق با چشمه‌های آب گوارا و هوای پاک، مکانی ایده‌آل برای فرار از هیاهوی شهر است. در شالما می‌توانید از طبیعت‌گردی، کمپینگ و عکاسی لذت ببرید.

سوئه چال

سوئه چال ییلاقی زیبا با چشم‌اندازهای کوهستانی و جنگلی است. این ییلاق در ارتفاعات قرار دارد و دارای آب و هوایی خنک و دلپذیر است. در سوءه چال می‌توانید از پیاده‌روی، کمپینگ و لذت بردن از مناظر اطراف لذت ببرید.

دشت آلنزه

دشت آلنزه دشتی وسیع و سرسبز است که در دل کوه‌های ماسال قرار دارد. این دشت با چشم‌اندازهای بی‌نظیر و هوای پاک، مکانی ایده‌آل برای پیک نیک و استراحت است. در دشت النزه می‌توانید از طبیعت‌گردی، اسب‌سواری و لذت بردن از مناظر اطراف لذت ببرید.

شهرستان تالش

دمای هوای شهرستان تالش در استان گیلان در نیمه دوم مرداد ماه بین ۲۳ درجه الی ۳۰ درجه سانتی گراد است. این شهرستان زیبا که پر است از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی همواره مقصد بسیاری از طبیعت دوستان بوده است. نکته این است که در برخی روزها شاهد بارش باران نیز در این شهرستان هستیم. به خصوص اگر در ارتفاعات و در ییلاق‌های اطراف شهرستان تالش باشیم٬ ممکن است هر صبح شبنم باران بر گل‌ها را ببینیم و عطر خاک نم خورده دیوانه‌مان کند. در ادامه برخی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان تالش را معرفی می‌کنیم که دمای هوایش به پایین‌تر از ۲۳ درجه سانتی گراد هم می‌رسد.

ییلاق سوباتان

سوباتان یکی از محبوب‌ترین ییلاقات ایران است که با طبیعت بکر، آب و هوای خنک و چشم‌اندازهای کوهستانی، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این ییلاق که در ارتفاعات استان گیلان و شهرستان تالش قرار گرفته همواره هوایی خنک‌تر از مرکز شهر دارد. رودها و چشمه‌ها و کوه‌ها در این ییلاق از جاذبه‌های طبیعی‌ای هستند که هوش از سرمان می‌پرانند و انرژی‌مان را برای ادامه زندگی بالا می‌برند.

ییلاق دوخاله کوه

دوخاله کوه یکی از زیباترین و بکرترین ییلاقات تالش است که با طبیعت دست‌نخورده و آب و هوای خنک خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. این منطقه کوهستانی با چشم‌اندازهای بی‌نظیر، جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز، مکانی ایده‌آل برای فرار از هیاهوی شهر و لذت بردن از طبیعت است.

ییلاق شکردشت

یکی دیگر از ییلاق‌های زیبای شهرستان تالش نیز ییلاق شکردشت است که اکثرا آن را به دشت لاله‌ها و شقایق‌هایش می‌شناسند. این ییلاق در نزدیکی جنگل‌های راش و افرا است جایی که شکوه و زیبایی ایران زمین را به رخ جهان می‌کشد. از آن جایی که شکردشت در ارتفاعات قرار گرفته همواره هوایی خنک و جذاب دارد که ما را سرزنده می‌کند.

شهر دیلمان

شاید باورتان نشود اما در شهر دیلمان آب و هوای در نیمه دوم مرداد ماه حدودا ۱۸ درجه الی ۲۲ درجه سانتی گراد است. پس اگر زود سردتان می‌شود در چمدانتان حتما یک لباس گرم بگذارید تا سرما نخورید. نکته این است که این روزها شهر دیلمان زبانزد بسیاری از طبیعت دوستان شده چراکه پر است از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری که باعث می‌شود روحتان سرزنده شود. در ادامه برخی از این جاذبه‌های طبیعی را معرفی می‌کنیم تا دودلی را کنار بگذارید مقصد سفرتان را تعیین شده بدانید.

کوه درفک

کوه درفک با ارتفاع 2733 متر، بلندترین قله گیلان و یکی از جاذبه‌های اصلی دیلمان است. این کوه دو غار منحصر به فرد دارد که مورد علاقه‌ی کوهنوردان و غارنوردان است.

آبشار لونک

آبشار لونک یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی گیلان است که در مسیر جاده سیاهکل به دیلمان قرار دارد. این آبشار دوقلو با طبیعت بکر اطرافش، منظره‌ای رویایی را خلق کرده است. آبشار لونک در دل جنگل‌های انبوه قرار دارد و طبیعت بکر اطرافش، آرامش خاصی را به ارمغان می‌آورد.

جاذبه‌های تاریخی دیلمان

چیزی که باعث می‌شود شهر دیلمان را بیش از پیش دوست داشته باشیم٬ جاذبه‌های تاریخی آن در دل طبیعتی بکر است که آن را شبیه به فیلم‌های تاریخی می‌کند که در ادامه به شکل مختصر به آن می‌پردازیم.

آرامگاه باباولی: آرامگاه یکی از عرفای بزرگ ایران که در دیلمان قرار دارد.قلعه کوتول شاه: قلعه‌ای تاریخی با معماری جالب توجه.قلعه کوتی: قلعه‌ای قدیمی که در دل کوه‌ها قرار دارد.قلعه گرماور: قلعه‌ای تاریخی با قدمت طولانی.حمام تاریخی دیلمان: حمامی قدیمی با معماری سنتی.

شهر سیاهکل

۱۰ درجه تا ۲۳ درجه سانتی گراد؟ باورتان می‌شود که شهر سیاهکل چنین دمای هوایی، آن هم در گرما و داغی چله تابستان؛ یعنی نیمه دوم مرداد ماه داشته باشد؟ پس اگر هر یک از شهرهایی که تا الان به شما معرفی کردیم را به هر دلیلی دوست نداشتید، بهشت سیاهکل را نباید نادیده بگیرید. در ادامه به جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر سیاهکل می‌پردازیم تا وقتی به این شهر سفر کردیدُ زیباترین جاذبه‌های آن را فراموش نکنید.

چشمه و جنگل لاریخانی

جنگل و چشمه لاریخانی، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی سیاهکل است که در مسیر جاده سیاهکل به دیلمان قرار دارد. این منطقه با طبیعت بکر، آب و هوای خنک و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، مکانی ایده‌آل برای فرار از هیاهوی شهر و لذت بردن از طبیعت است.

جنگل لاریخانی

جنگل لاریخانی با درختان تنومند و سر به فلک کشیده، پوششی سبز و انبوه را بر روی دامنه‌های کوه‌های سیاهکل پهن کرده است. این جنگل با گونه‌های گیاهی متنوع، زیستگاه انواع پرندگان و حیوانات است. پیاده‌روی در دل این جنگل، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

چشمه لاریخانی

در دل این جنگل زیبا، چشمه‌ای با آب گوارا و خنک وجود دارد که به چشمه لاریخانی معروف است. آب این چشمه از دل کوه می‌جوشد و پس از طی مسافتی کوتاه، به رودخانه‌ای کوچک می‌ریزد. آب این چشمه به دلیل کیفیت بالا و خواص درمانی، مورد توجه گردشگران و اهالی منطقه است.

روستای پیرکوه

روستای پیرکوه، یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای شهر سیاهکل در استان گیلان است. این روستا با طبیعت دست‌نخورده، آب و هوای خنک و معماری سنتی، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و آرامش است. 

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!