تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه دسر شاتوت؛ لذتی مجلسی و شگفت انگیز!

فروماژ شاتوت یکی از خوشمزه‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین دسرهای تابستانی است که برای تهیه آن باید از شاتوت تازه یا منجمد شده استفاده کنید. در این مقاله از بخش آشپزی در تک فانبلاگ می‌توانید با طرز تهیه فروماژ شاتوت به طور کامل آشنا شوید.

طرز تهیه فروماژ شاتوت خانگی

آماده کردن مواد اولیه این دسر حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن باید دسر را برای حدود ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده شود. مواد اولیه به کار رفته در این دسر برای ۴ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه فروماژ شاتوت

شاتوت۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دارخامه صبحانه۲۰۰ گرمزرده تخم مرغ ۱ عددشکر۲۰۰ گرموانیل۱/۴ قاشق چای‌خوریپودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه فروماژ شاتوت

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن دسر فروماژ شاتوت به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: شاتوت‌ها را پوره کنید

برای شروع باید شاتوت‌ها را به خوبی بشویید و چند دور آبکشی کنید تا خاک آن‌ها از بین برود. سپس دم شاتوت‌ها را جدا کنید و آن‌ها را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و خوب پوره کنید.

مرحله دوم: زرده تخم مرغ را با شکر و وانیل ترکیب کنید

در این مرحله باید زرده تخم مرغ را با شکر و وانیل در یک ظرف بریزید و مواد را برای چند دقیقه با همزن هم بزنید تا ترکیبی کرم رنگ و کشدار آماده شود.

بیشتر بخوانید: ۲ طرز تهیه اسموتی شاتوت و نارگیل به سبک کافی شاپ

مرحله سوم: پودر ژلاتین را آماده کنید

پودر ژلاتین را با ۱/۴ لیوان آب سرد ترکیب کنید. سپس ظرف ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید و مواد را هم بزنید تا ژلاتین به طور کامل در آب حل شود.

مرحله چهارم: مواد فروماژ را ترکیب کند

در این مرحله باید پوره شاتوت را با ترکیب زرده تخم مرغ مخلوط کنید. حالا ژلاتین و خامه را ترکیب کنید و بعد مواد را با همزن بزنید و سپس از صافی رد کنید. حالا این ترکیب را به هم به ترکیب شاه توت و تخم مرغ اضافه کنید تا مایه فروماژ شما آماده شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر فروماژ طالبی؛ خنک و دلچسب

مرحله پنجم: فروماژ را در یخچال قرار دهید تا آماده شود

بعد از این که مایه فروماژ آماده شد، آن را در قالب سیلیکونی بریزید و سپس برای حدود ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر شما آماده شود.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه فروماژ شاتوت

برای تهیه فروماژ شاتوت بهتر است از ژله شاتوت یا هر ژله قرمز رنگی که در دسترس دارید استفاده کنید.در صورت تمایل می‌توانید این دسر را به صورت تک نفره و در قالب‌های کوچک نیز آماده کنید.گر دوست دارید دسر فروماژ شاتوت شما ۲ رنگ شود، می‌توانید ماسه دسر را در قالب بریزید و بعد در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. سپس یک ژله شاتوت یا انگور را به صورت جداگانه با آب ترکیب و آماده کنید و روی آن بریزید.در صورت تمایل می‌توانید مقدار شکر این دسر را با توجه به ذائقه خودتان کم یا زیاد کنید.برای تهیه این دسر بهتر است از شاتوت تازه استفاده کنید، اما اگر به شاتوت تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از شاتوت منجمد شده نیز استفاده کنید.اضافه کردن وانیل به این دسر اختیاری است و موجب خوش عطر شدن آن می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید وانیل را حذف کنید.برای این که دسر فروماژ شما راحت‌تر از قالب جدا شود، می‌توانید قالب آن را برای چند ثانیه داخل یک ظرف آب جوش قرار دهید و سپس به راحتی آن را روی ظرف دلخواه برگردانید.

در این مقاله به بهترین روش طرز تهیه فروماژ شاتوت اشاره شد. این دسر طعم بسیار لذیذ و منحصر به فردی دارد و پیشنهاد می‌شود در اولین فرصت آن را امتحان کنید. اگر تجربه درست کردن دسر فروماژ شاتوت را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!