تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آنچه درباره طاووس سیاه و محل زندگی اش نمیدانید

نمناک نوشت: خبر مشاهده طاووس سیاه در برخی مناطق ایران سروصدای زیادی به پا کرده است این رویداد نه تنها برای مردم بلکه برای علاقه‌مندان به حیات وحش نیز جذاب و پرسش‌برانگیز بوده است.

طاووس سیاه و حقایق جذابش

وقتی به طاووس فکر می کنیم، پرنده ای با پرهای رنگارنگ را تصور می کنیم در حالیکه یک جواهر کمیاب در خانواده طاووس وجود دارد بنام طاووس سیاه. طاووس سیاه که به ظرافت و خاص بودن رنگش معروف است، در طبیعت خودنمایی میکند. این پرنده برای بسیاری از مردم در سراسر جهان نماد اتفاقات خوش است.

در واقع طاووس سیاه همان گونه طاووس معمولی است اما پرهای تیره تری دارد. حالا با انتشار عکس طاووس سیاه کاشان، ذهن ها بیشتر سمت اینکه طاووس سیاه نماد چیست و یا اینکه طاووس سیاه کجا زندگی میکند میرود که تا حدودی که درمورد این پرنده اطلاعات در دسترس است، در ادامه این بخش از نمناک به آن پاسخ داده ایم.

طاووس سیاه اصیل ایرانی

فیلمی از حضور طاووس سیاه اصیل ایرانی در فضای مجازی پربازدید شده است. طاووس سیاه رنگ در کاشان بر روی پشت بامی دیده شد. ایرانی ها دیده شدن این طاووس سیاه را خوش یمن می دانند و معتقدند خبرهای خوشی در راه است.

طاووس سیاه ایرانی نماد چیست؟

طاووس همچون پرنده هما در فرهنگ ایران جایگاه ویژه‌ایی دارد، طاووس سیاه ایرانی ‌نشان عزت، حیات، زیبایی و نماد شروع زندگی جدید، صلح، خورشید و سلطنت رستاخیز است.

زیستگاه و محل زندگی طاووس سیاه

میدانید این زیبای سیاه رنگ کجا زندگی می کند؟ جنگل های استوایی خانه مورد علاقه آنهاست. اما هر جنگلی مناسب محل زندگی آنها نیست چراکه آنها به تعداد زیادی درخت و مقدار زیادی آب نیاز دارند اما متأسفانه زیستگاه آنها به دلیل قطع شدن جنگل ها رو به نابودی است.

طاووس سیاه چه می خورد؟

طاووس های سیاه یک منوی متنوع برای رژیم غذایی خود دارد و عاشق خوردن گیاهان، دانه ها و توت ها، حشرات و خزندگان کوچک است.

درباره طاووس سیاه اصیل و طاووس های کشورهای مختلف

طاووس یکی از زیباترین و جذاب‌ترین پرنده‌های موجود در جهان است که نژاد مختلف با رنگ‌بندی‌های متنوع دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

پرهای دم طاووس سیاه شانه یا طاووس سیاه اصیل از رنگ قهوه ای به رنگ سیاه تغییر یافته و تاج این گونه پرهای سیاه و آبی تیره می باشد.طاووس هندی نر دارای پرهایی به رنگ های سبز، آبی فیروزه ای، خاکستری، یشمی و مشکی است و طاووس هندی ماده بدنی پوشیده از پرهای خاکستری و قهوه ای دارد.طاووس اندونزیایی یا طاووس جاوا پرهایی به رنگ های سبز و آبی براق دارند.طاووس کنگو دارای پرهای سبز، آبی و بنفش متالیک است.طاووس آفریقایی ماده بدنش از پرهای قهوه ای و سبز پوشیده شده است.طاووس سفید یا عروس طاووس ها بسیار زیباست و پرهای بلند سفید رنگ دارد.طاووس اسپالدینگ رنگ های مختلفی دارد.طاووس کامئو رنگ پرهایش با توجه به فصل تغییر میکند، قهوه ای روشن و مایل به کرمی است.در طاووس ابلق نقره ای 80 درصد پرها سفید بوده و تنها 20 درصد از آنها دارای رنگ های سبز یا آبی است.

طاووس سیاه در خواب

دیدن طاووس سیاه در خواب نشانه افراد حسودی است که در اطراف شما برای بدنامی تان تلاش کرده و دست به شایعه پراکنی می زنند.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!