تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز تهیه بورک میگو: دو روش سریع برای شام لذیذ (غذای سنتی ترکیه‌ای)

بورک میگو یکی از متفاوت‌ترین روش‌های طبخ میگو است که برای تهیه آن باید میگو را داخل خمیر بورک قرار دهید و سپس در روغن سرخ کنید یا در فر قرار دهید. در این مقاله از تک فانبلاگ می‌توانید با طرز تهیه بورک میگو آشنا شوید.

طرز تهیه بورک میگو با خمیر آماده

آماده کردن این غذا حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و برای پخت آن نیز باید حدود ۲۰ دقیقه زمان صرف کنید. مواد اولیه به کار رفته در این غذا برای ۴ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه بورک میگو

مواد لازم برای تهیه بورک میگو به شرح زیر است:

خمیر یوفکا۲ عددمیگو۲۰ تا ۲۵ عددزنجبیل تازه خرد شده۱ قاشق چای‌خورینمک۱/۲ قاشق چای‌خوریگوجه گیلاسی۱۰ عددفلفل سیاه۱/۴ قاشق چای‌خوریآب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوریروغن سرخ کردنی۲ قاشق غذاخوری

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه بورک میگو با خمیر آماده

در این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن بورک میگو به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: میگوها را بشویید

برای شروع باید میگوها را پاک کنید و بعد با آب خنک بشویید. سپس آن‌ها را در آبکش بریزید تا آب اضافه‌شان خارج شود.

مرحله دوم: میگوها را مزه دار کنید

بعد از پاک کردن میگوها باید آن‌ها را در یک ظرف بریزید. سپس مقداری آب لیمو ترش تازه و نمک و فلفل به آن‌ها بزنید تا مزه دار شوند.

مرحله سوم: میگوها را تفت دهید

یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت قرار دهید و بعد میگوها را به آن اضافه کنید. برای چند دقیقه کوتاه میگوها را بدون روغن تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند.

مرحله چهارم: گوجه و روغن را به ماهیتابه اضافه کنید

به محض این که رنگ میگوها عوض شد، باید گوجه گیلاسی‌ها را بشویید و از وسط نصف کنید و همراه با روغن سرخ کردنی به ماهیتابه اضافه کنید. همه مواد را به مدت ۸ دقیقه تفت دهید تا میگوها به طور کامل بپزند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ناگت میگو به روش جنوبی

مرحله پنجم: زنجبیل را اضافه کنید

در این مرحله باید زنجبیل تازه رنده شده را به ماهیتابه اضافه کنید و همه مواد را به خوبی هم بزنید تا بوی زنجبیل بلند شود. بعد از چند دقیقه می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله ششم: خمیر یوفکا را آماده کنید

بعد از آماده کردن مواد بورک باید به سراغ برش خمیر یوفکا بروید. خمیر یوفکا آماده را روی سطح صافی پهن کنید. سپس با کمک یک چاقوی تیز خمیر را به ۸ مثلث مساوی برش دهید.

مرحله هفتم: مواد بورک را داخل خمیر قرار دهید

روی هر یک از برش‌های خمیر یوفکا مقداری از مایه بورک را بریزید و بعد خمیر را بپیچید.

مرحله هشتم: بورک را آماده کنید

مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس بورک ها را به آرامی در روغن داغ قرار دهید و برای چند دقیقه سرخ کنید. در صورت تمایل می‌توانید برای آماده کردن بورک میگو به جای سرخ کردن بورک، آن را در فر نیز قرار دهید.

در این روش باید فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه داغ شود. سپس بورک ها را در سینی که از قبل چرب کرده‌اید بچینید و برای چند دقیقه در فر قرار دهید تا برشته شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میگو سوخاری

طرز تهیه بورک میگو و سیب زمینی با خمیر خانگی

آماده کردن مواد اولیه این غذا حدود نیم ساعت طول می‌کشد و برای پخت آن نیز باید حدود ۲۰ دقیقه زمان صرف کنید. مواد اولیه به کار رفته در این بورک برای ۲ نفر مناسب است.

مواد لازم برای تهیه بورک سیب زمینی

مواد لازم برای تهیه بورک سیب زمینی به شرح زیر است:

میگو۲۰۰ گرمسیب زمینی۱ عددپیاز کوچک۱ عددسیر۲ حبهزنجبیل تازهبه اندازه ۱ بند انگشتپودر زیره سبز۱/۲ قاشق غذاخوریپودر زیره سیاه۱/۲ قاشق چای‌خورینمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمگشنیز خرد شدهبه مقدار لازمتخم مرغ۱/۲

مواد لازم برای تهیه خمیر یوفکا

مواد لازم برای تهیه خمیر یوفکا به شرح زیر است:

آرد نان فانتزی۱۳۰ گرمگلوتن خشک۵ گرمآب۵۵ گرمنمک۱/۳ قاشق چای‌خوریجوهر لیمو۱/۱۰ قاشق چای‌خوریتخم مرغ۱/۳روغن مایع۸ گرم

مراحل تهیه بورک میگو با خمیر خانگی

در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل درست کردن بورک میگو با خمیر خانگی آشنا شوید.

مرحله اول: میگوها را مزه دار کنید

برای شروع باید میگوها را پاک کنید و بشویید. سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و با مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر زیره، سیر رنده شده و زنجبیل رنده شده مزه دار کنید. در ادامه روی ظرف میگوها را بپوشانید و آن را برای حدود ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: خمیر یوفکا را آماده کنید

برای درست کردن خمیر یوفکا باید آرد نان فانتزی، گلوتن خشک و نمک را ترکیب کنید و بعد آب، جوهر لیمو، تخم مرغ و روغن مایع را اضافه کنید. در ادامه خمیر را برای چند دقیقه ورز دهید تا بافت نرم و یکدستی پیدا کنید.

سپس خمیر را در کیسه فریزر بگذارید و درب آن را گره بزنید و برای نیم ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا استراحت کنید.

مرحله سوم: سیب زمینی را در روغن سرخ کنید

سیب زمینی را به صورت مکعبی ریز خرد کنید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. سیب زمینی‌ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند.

مرحله چهارم: مواد میانی بورک را آماده کنید

برای تهیه مواد میانی بورک باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در مقداری روغن سرخ کنید تا سبک شود. سپس میگوهای مزه دار شده را به آن اضافه کنید و برای ۵ تا ۶ دقیقه میگوها را همراه با پیاز سرخ کنید.

در ادامه می‌توانید سیب زمینی سرخ شده را همراه با گشنیز خرد شده به ماهیتابه اضافه کنید و مواد را هم بزنید و سپس شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله پنجم: خمیر یوفکا را پهن کنید

در این مرحله باید خمیر یوفکا را از پلاستیک خارج و آن را به چانه‌های کوچک و مساوی تقسیم کنید. در ادامه با کمک وردنه چانه‌ها را روی یک سطح صاف باز کنید. برای جلوگیری از چسبیدن خمیر می‌توانید از مقداری نشاسته ذرت استفاده کنید. خمیر را تا حد ممکن نازک کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میگو پفکی رستورانی

مرحله ششم: مواد میانی را داخل خمیر یوفکا قرار دهید

کف یک قالب را چرب کنید و بعد ۲ لایه خمیر پهن شده را روی هم قرار دهید. سپس روی آن مقداری از مواد بورک را بریزید و بعد دوباره ۲ لایه خمیر دیگر روی آن بگذارید و این کار را تمام شدن خمیرها و مواد میانی بورک ادامه دهید.

مرحله هفتم: بورک را رومال کنید

برای رومال کردن لایه آخر بورک باید تخم مرغ را با چنگال هم بزنید و بعد با کمک برس آن را روی لایه آخر بورک بمالید.

مرحله هشتم: بورک را آماده کنید

فر را با دمای حدود ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس ظرف بورک را در طبقه وسط فر قرار دهید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا بورک شما بپزد و ترد شود. در این مدت چندین بار به بورک سر بزنید و مراقب باشید که خمیر بورک نسوزد.

در صورت نیاز می‌توانید بعد از ۱۰ دقیقه دمای فر را کمتر کنید. بعد از این که سطح بورک طلایی شد، می‌توانید آن را از فر خارج کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید.

نکات و فوت و فن‌های تهیه بورک میگو

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه بورک میگو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این غذا می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف استفاده کنید.اضافه کردن سیر به این غذا طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد. اگر به سیر دسترسی ندارید، می‌توانید از پودر سیر برای مزه دار کردن آن استفاده کنید.برای این که روی بورک شما در فر طلایی شود، می‌توانید به مدت ۱۰ دقیقه گریل فر را روشن کنید.به منظور تهیه بورک میگوی رژیمی بهتر است این غذا را بدون روغن و در فر آماده کنید.برای این که سرو کردن بورک بعد از پخت راحت‌تر شود، می‌توانید آن را در ظرف پیرکس آماده کنید و در فر قرار دهید و سپس با همان ظرف نیز غذا را سرو کنید.

در این مقاله از مجله آشپزی تک فانبه ۲ روش درست کردن بورک میگو برای شام اشاره شد. این غذا طعم بسیار لذیذ و ظاهر اشتها برانگیزی دارد. اگر تجربه درست کردن این غذا را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!