تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تابستان را خنک بگذران: ییلاق‌های گرگان منتظر شما هستند

تک فان- آیا می‌دانید همین حالا که اینجا نشسته‌اید و گرمای هوا حسابی اذیتتان می‌کند، دمای هوای گرگان حدودا 21 الی 33 درجه سانتی گراد است؟ حالا اگر این دمای هوا که مربوط به مرکز شهر می‌شود را رها کنیم و به ییلاق‌ها و جاذبه‌های طبیعی اطراف آن سفر کنیم بدون شک هوایی خنک‌تر را تجربه خواهیم کرد. در طبیعت سرسبز استان گلستان و اطراف گرگان می‌توانید نفسی تازه کنید و صبح زیر نور ملایم آفتاب و شب زیر نور ستاره‌ها تمام ناملایمات زندگی را فراموش کنید. تک فان در این مطلب خنک‌ترین ییلاق‌ها و جاذبه‌های طبیعی اطراف گرگان را به شما معرفی می‌کند.

ییلاق زیارت

به گزارش تک فان، یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین ییلاق‌ها یا بهتر است بگوییم روستاهای جنگلی اطراف گرگان، ییلاق زیارت است که سالانه، به خصوص در فصل تابستان گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود جذب این ییلاق جذاب شویم، جنگل‌های انبور و سرسبز، چشمه‌های آبگرم و مقاصد تاریخی است که پذیرای ما با نسیمی خنک و دلنواز هستند. شاید باور نکنید ولی وقتی در طبیعت این روستا قدم می‌زنید و صدای پرنده‌ها شرشر آبشارها را می‌شنوید احساس می‌کنید همه چیز رنگی تازه و نو گرفته است.

برای رفتن به ییلاق زیارت باید به شهرستان گرگان، بخش مرکزی، دهستان استرآباد جنوبی، روستای زیارت بروید.

منطقه ناهارخوران

ناهارخوران، نگینی درخشان در استان گلستان، با طبیعت بکر، آب و هوای خنک و امکانات رفاهی متنوع، مقصدی ایده‌آل برای گذراندن تعطیلات تابستانی است. می‌پرسید چرا؟ جنگل‌های ناهارخوران با درختان تنومند و پوشش گیاهی متنوع، منظره‌ای رویایی را خلق کرده‌اند. از آن جایی که این منطقه در ارتفاع 450 الی 400 متری از سطح دریا وجود دارد، آب و هوای آن بسیار خنک و دلچسب است. رودخانه و آبشار موجود در این منطقه، فضایی دل‌انگیز و چشم نواز به وجود آورده و اوقاتتون را خوش می‌کند. نکته این است که سالیان سال، جنگل ناهارخوران محلی دلچسب برای زائران مشهد مقدس بوده به همین دلیل نام آن را چنین گذاشته‌اند.

برای رفتن به منطقه ناهار خوران باید به  ۸ کیلومتری جنوب گرگان بروید.

ییلاق درازنو

حالا می‌خواهیم شما را به ییلاق و روستایی به نام درازنو ببریم که در ارتفاع 2800 متری از سطح دریا قرار دارد. یعنی تقریبا نزدیک به نوک قله کوهیم. در همین شرایط است که احتمالا با پدیده جنگل ابر روبه‌رو می‌شویم، صبح به صبح شبنمی روی گونه‌هایمان می‌نشیند و نم باران در چله تابستان حالمان را خوش می‌کند. دلیلی که روستای درازنو تا این حد مورد توجه قرار گرفته، جنگل‌های انبوه، پوشش گیاهی خاص از گزنه گرفته تا بابونه و چشمه‌ها و رودهای آن است که حس سرزندگی و امیدواری را به این ییلاق تزریق می‌کند.

برای رفتن به ییلاق درازنو باید به استان گلستان، جنوب شهرستان کردکوی، محدوده ملک سورم‌سرا (بالاجاده) بروید.

ییلاق جهان نما

بدون شک یکی از بهترین و خنک‌ترین ییلاق‌های گرگان یا شاید بهتر باشد بگوییم ایران، دهکده ییلاقی جهان نما است. ارتفاعاتی که این دهکده در آن قرار دارد، گاهی به 3600 متر هم می‌رسد. به همین دلیل در روزهای سرد سال و فصل پاییز و زمستان، حتی خود مردم بومی نیز به سمت قشلاق می‌روند. بنابراین در روزهای تابستان بدون شک هوایی خنک و شاید سرد را در این منطقه تجربه می‌کنیم. چشمه‌ها و رودها، جنگل‌های انبوه، گونه‌های جانوری خاص از خارپشت گرفته تا خرگوش و مسیرهای جذاب برای دره نوردی و کوهپیمایی جذابیت این ییلاق را چندین برابر می‌کند.

برای رفتن به ییلاق جهان نما باید در استان گلستان به شهرستان کردکوی بروید.

ییلاق چینو

روستای چینو، یکی از روستاهای ییلاقی و خوش آب و هوای استان گلستان است که در دل طبیعتی بکر و سرسبز واقع شده است. این روستا با جاذبه‌های طبیعی فراوان، معماری سنتی و فرهنگ غنی، مقصدی جذاب برای گردشگران و طبیعت‌گردان به شمار می‌رود. روستای چینو در شمال شرقی ایران و در استان گلستان قرار دارد. این روستا از شمال شرقی به مرکز علی آباد، از جنوب به روستای افراتخته، از مشرق به روستای خاک پیرزن و از مغرب به روستای بالا چلی محدود است. دسترسی به روستای چینو از طریق جاده آسفالته امکان‌پذیر است. چینو با طبیعتی بکر و سرسبز، پوشیده از جنگل‌های هیرکانی و مراتع وسیع، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. وجود چشمه‌های آب معدنی با خواص درمانی، یکی دیگر از جاذبه‌های این روستا است و از خانه‌های روستایی قدیمی و زیبای آن نگید و نپرسید که به جانتان روحی تازه خواهد بخشید.

برای رفتن به ییلاق چینو باید به بخش علی آباد کتول در استان گلستان بروید.

ییلاق خلیندره

یکی دیگر از ییلاق‌های خوش آب و هوای اطراف گرگان ییلاق خلیندره است. این روستا در ارتفاعات بلند قرار نگرده، اما اطرافش را تپه‌های بلند و کوتاهی احاطه کرده‌اند که سبب می‌شود آب و هوایی معتدل و جذاب در تمامی فصول سال داشته باشد. یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این ییلاق زیبا، آبشاری به نام پونه آرام است و بافت روستایی و خانه‌های گلی آن که ما را به دوران قدیم می‌برد.

برای رفتن به ییلاق خلیندره نیز در استان گلستان باید به بخش علی آباد کتول بروید؛ این روستا در نزدیکی روستای چینو قرار گرفته است.

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!