تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

9 روش طبیعی برای داشتن پوست برنز و تابان

هر چند رایج‌ترین روش برنزه کردن پوست، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب است، اما این روش مضرات زیادی برای پوست دارد و موجب آفتاب سوختگی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود. در این مقاله از بخش دانستنی می‌توانید با ۹ روش برنزه کردن پوست بدون آفتاب گرفتن آشنا شوید.

بهترین روش‌های برنزه کردن پوست بدون آفتاب

برای برنزه کردن پوست بدون آفتاب راهکارهای متعددی وجود دارد. برای این کار می‌توانید از کرم‌ها و لوسیون‌های اتوبرنزر استفاده کنید یا با استفاده از ترکیب مواد موثر رنگی خوشرنگ و جذاب برای پوستتان ببخشید. در ادامه این بخش به بهترین روش‌های خانگی برنزه کردن پوست اشاره شده است.

۱- استفاده از لیمو

استفاده از لیمو موجب افزایش تولید ملانین پوست می‌شود و ر نتیجه به برنزه شدن پوست شما کمک می‌کند. در این روش مقداری آب لیمو ترش طبیعی تهیه کنید و سپس آن را روی پوست خود بمالید. در ادامه برای ۱۵ دقیقه در معرض نور طبیعی خورشید قرار بگیرید و در انتها پوستتان را با آب ولرم بشویید.

۲- استفاده از چای

شاید جالب به نظر برسد، ولی شما می‌توانید با استفاده از چای سیاه پوست خودتان را برنزه کنید. در این روش باید ۳ عدد چای کیسه‌ای را در قوری بریزید و قوری را با آب جوش پر کنید.

آن را برای ۱۰ دقیقه روی بخار کتری قرار دهید تا چای دم بکشد. در ادامه ۱/۴ لیوان روغن کنجد به چای اضافه کنید. یک اسفنج نرم را به این ترکیب آغشته کنید و آن را به آرامی روی پوست بمالید. حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد پوستتان را بشویید.

۳- استفاده از ترکیب حنا و قهوه

برای برنزه کردن پوست بدون آفتاب گرفتن می‌توانید یک قاشق غذاخوری پودر قهوه را با ۳ قاشق غذاخوری حنا ترکیب کنید. در ادامه مقداری آب به این ترکیب اضافه کنید و مواد را هم بزنید. حالا این ترکیب را روی پوست خود قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید.

در این روش باید تمام سطح پوست را به صورت یکنواخت با این ترکیب بپوشانید تا سراسر بدنتان به صورت یکسان رنگ بگیرد و خوشرنگ شود. در ادامه می‌توانید پوستتان را بشویید.

بهتر است قبل از این که این روش را برای کل پوست امتحان کنید، آن را روی بخش کوچکی از پوست بزنید و رنگ و مدت زمان رنگ دهی را بررسی کنید و سپس از آن برای سراسر پوست استفاده کنید.

۴- برنزه کردن با قهوه

یکی دیگر از روش‌های خانگی برنزه کردن پوست استفاده از قهوه است. در این روش باید مقداری پودر قهوه را با آب مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا رنگ دهی آن افزایش پیدا کند. در ادامه صبر کنید تا قهوه به طور کامل خنک شود. حالا می‌توانید تمام پوست خود را به قهوه آغشته کنید. حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد پوستتان را بشویید.

۵- برنزه کردن پوست با پودر کاکائو

اگر دوست دارید رنگ پوستتان تیره شود، می‌توانید از مقداری پودر کاکائو استفاده کنید. برای برنزه کردن بدون آفتاب و سولاریوم می‌توانید ۱/۴ لیوان پودر کاکائوی خالص را با مقداری لوسیون پوستی ترکیب کنید و آن را روی پوست بزنید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد پوستتان را با آب ولرم بشویید.

۶- استفاده از شکلات

یکی از انواع روش‌های برنزه شدن بدون ضرر، استفاده از شکلات است. در این روش باید شکلات را آب کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس مقداری روغن یا کرم به آن اضافه کنید و آن را روی پوست قرار دهید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید چند هفته پشت سر هم از این روش استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

۷- استفاده از اسپری‌های برنزه کننده

اسپری‌های برنزه کننده تا اتوبرنزرها به شما کمک می‌کنند تا بدون آفتاب گرفتن و سولاریوم، تغییراتی اساسی در رنگ پوست خود ایجاد کنید. این اسپری‌ها رنگ پوست شما را تیره می‌کنند و برای افرادی که به پوست‌های تیره و برنزه علاقه دارند، گزینه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند.

در ترکیبات این اسپری‌ها معمولا از روغن نارگیل یا روغن‌های مفید استفاده می‌شود و از همین رو در کنار برنزه کردن پوست موجب نرمی پوست شما می‌شوند و پس از مدتی اثر خود را از دست می‌دهند.

برای استفاده از اسپری‌های اتوبرنز ابتدا باید دوش بگیرید تا پوستتان مرطوب شود. سپس موهای زائد بدن را اصلاح کنید و بعد از حمام پوست را با یک لایه مرطوب کننده یا لوسیون مرطوب کنید. حالا یک دستکش به دست کنید و بعد می‌توانید اسپری اتوبرنز را روی پوست بزنید تا پوست شما به صورت موقت تیره شود.

۸- سولاریوم

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند و تا بدون قرار گرفتن در آفتاب و با استفاده از دستگاهی به نام سولاریوم پوست خود را تیره کنند. در این روش شما باید روی یک تخت دراز بکشید و در معرض لامپ‌های اشعه فرابنفش قرار بگیرید تا پوست شما تیره شود. 

این روش خطرات زیادی برای پوست دارد و در کنار تیره کردن رنگ پوست، موجب افزایش پیری پوست، افتادگی پوست و همچنین ایجاد لک‌های پوستی می‌شود. به علاوه در این روش نیز ایمنی پوست شما کاهش پیدا می‌کند و خطر ابتلا به سرطان پوست بسیار بیشتر می‌شود.

۹- برنزه کردن پوست با روغن هویج

در این روش باید از مقداری روغن هویج همراه با یک عدد زرده تخم مرغ استفاده کنید. برای این کار می‌توانید یک عدد زرده را با ۵ قاشق غذاخوری روغن هویج ترکیب کنید. حالا این ترکیب را روی پوست بمالید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرد. در این روش تنها با قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب پس از چند دقیقه کوتاه پوست شما برنزه می‌شود.

نکاتی که باید برای برنزه کردن پوست بدون آفتاب بدانید

برنزه کردن پوست با آفتاب عوارض زیادی دارد و موجب تخریب و آسیب بافت پوست می‌شود و در دراز مدت سبب افزایش چین و چروک‌های پوستی و افتادگی و شلی پوست خواهد شد.
در صورت برنزه کردن با آفتاب بهترین زمان آفتاب گرفتن صبح است و در این شرایط باید از کرم‌های ضد آفتاب دارای spf نیز استفاده کنید.
در اکثر روش‌های خانگی برای برنزه کردن پوست بدون آفتاب باید آن را چندین مرتبه تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
به هیچ عنوان از مواد برنزه کننده برای ناحیه زیر بغل و جاهای حساس مثل بیکینی استفاده نکنید.
به خاطر داشته باشید که استفاده از کرم‌های اتوبرنز نیز به مقدار زیاد خطرات زیادی برای سلامت دارد. این کرم‌ها و لوسیون‌ها حاوی ماده‌ای به نام دی هیدروکسی استون هستند که جذب آن در پوست خطر ابتلا به دیابت و اختلالات هورمونی را افزایش می‌دهد.
در این مقاله به روش‌های ساده برنزه کردن پوست در منزل اشاره شد. به خاطر داشته باشید که برای برنزه کردن پوست بهتر است از نور آفتاب و همچنین مواد شیمیایی و روش‌هایی مثل سولاریوم استفاده نکنید. این روش خطرات زیادی برای سلامت دارند و در دراز مدت موجب بروز سرطان و بیماری‌های خطرناک می‌شوند.

 

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!