تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بازی با نور تابستانی؛ جذاب کردن دکوراسیون خانه با نورپردازی

تک فان- برای اینکه حس خنکی و آرامش را به خانه‌ بیاورید و تغییر بزرگی ایجاد کنید، همیشه لازم نیست تا حتما زیاد خرج کنید. می‌توانید نور تابستانی را به کار بگیرید یا از نورپردازی استفاده کنید تا دکوراسیون خانه جذاب‌تر و البته برای تحمل گرما؛ مناسب‌تر شود. برای اینکه در این مورد بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما این مطلب را بخوانید.

به گزارش تک فان، با گذشتن مردادماه از دهه‌ی دوم، کلافگی مردم از گرما به بیشترین حد خودش رسیده و افراد تلاش می‌کنند تا با هر روش ممکن، تا حدی از این آشفتگی کم کنند. در این مطلب از تک فان، مواردی را در نورپردازی خانه ذکر می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید بیشتر از قبل به‌واسطه‌ی استفاده از وسایل نوری، آرامش را به خانه بیاورید.

 

حتما از نور خورشید استفاده کنید

تابستان در ایران این مزیت را دارد که برای مدتی طولانی از نور خورشید برخوردار هستید. در این زمان بهترین کار این است که تا حد امکان از پرده‌های سبک استفاده کنید تا نور به داخل برسد. گزینه‌ی دیگر این است که برای پرده‌ها از رنگ‌های روشن استفاده کنید. جذاب‌ترین فصل سال، احساس سبکی و آرامش را به همراه دارد و برای اینکه این حس را از پنجره‌ها به خانه بیاورید، پارچه‌ها یا متریالی را برای پرده‌ها انتخاب کنید که خنک و سبک است و راحت شسته می‌شود.

 

نورهای موضعی را به خاطر داشته باشید

بازی با نور خانه در فصل تابستان می‌تواند حس شما را بهتر کند. استفاده از نورهای گرم مثل زرد و نارنجی یکی از همین روش‌هاست که می‌توانید در آن به‌ جای یک منبع نوری قوی، از چند منبع با قدرت کمتر استفاده کنید. به عمق نور و میزان شدت آن توجه داشته باشید و نقاط کانونی مختلفی را برای اتاقی که قصد دارید نورپردازی را در آن انجام بدهید، درنظر بگیرید.

ازانواع وسایل برای توزیع نور در خانه استفاده کنید؛ گزینه‌هایی که حتی قرار نیست روشنایی چندانی به محیط بدهند اما با نور اندک خود جلوه‌ی خاصی در محیط ایجاد می‌کنند.

 

المان‌های نورپردازی را به کار بگیرید

برای اینکه به محل زندگیتان روح بدهید و آن را از بقیه‌ی خانه‌ها متمایز کنید، لازم است تا به علایق و راحتی خودتان توجه کنید. نورهای موضعی را متنوع انتخاب کنید و المان‌های مختلف اما متناسب را در کنار هم به‌کار بگیرید تا بهترین نتیجه را به‌ دست بیاورید. استفاده از حصیر، پارچه‌ها و چوب‌هایی با رنگ روشن و نود به‌عنوان پوشاننده‌ی حباب داشته باشند، می‌توانند حس نور تابستانی را کاملا القا کنند.

علاوه بر این، ریسه‌های نور هم یکی دیگر از ایده‌های جالب برای استفاده در این فصل هستند. در شب، هم استفاده از منابع نوری تزیینی با تم گرم تاثیر زیادی در زیبایی خانه‌ی شما خواهد داشت.

 

جایی را برای آرامش در نظر داشته باشید

بعضی افراد در طول تابستان از نور زیاد آن خسته می‌شوند و بعد از آن نیاز به جایی تاریک دارند تا در آن تجدید قوا کنند. اگر شما هم از این دسته هستید، پیشنهاد می‌کنیم محلی را در منزل با نورهای کم ایجاد کنید تا خستگی‌تان از نورهای قوی روز رفع شود. در چنین محیط‌هایی خوب است که تقریبا تاریکی غالب باشد اما نورهای موضعی ضعیف به شما در دیدن کمک کنند.

 

نکاتی برای نورپردازی بیرون خانه

فکرنکنید که جذابیت نورپردازی تابستانی تنها به داخل خانه محدود می‌شود؛ می‌توانید بیرون و اطراف خانه را هم با نورهای مختلف تزیین کنید و به آن حال و هوای تابستانی بدهید. استفاده از دیوارآویزها و ریسه‌ها می‌تواند راه ساده‌ و زیبایی برای انجام این کار باشد. درضمن، خوب است این نکته را هم به یاد داشته باشید که در تمام این‌ موارد، نکات ایمنی را در هنگام کار با وسایل نورپردازی رعایت کنید.

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!