تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

دکوراسیون تابستانی خانه با لمس طبیعت؛ لوازم حصیری و چوبی

تک فان- حصیر و چوب دو المان طبیعی و گرم هستند که می‌توانند به دکوراسیون خانه شما در فصل تابستان حس طراوت و آرامش ببخشند. این مواد نه تنها زیبایی بصری دارند، بلکه حس نزدیکی به طبیعت را نیز منتقل می‌کنند.

به گزارش تک فان، در سال جدید المان‌های حصیری و چوبی به شدت ترند شده‌اند که در لوازم متفاوت از مبلمان گرفته تا اکسسوری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه تک فان به بررسی چند ایده برای استفاده از حصیر و چوب در دکوراسیون تابستانی می‌پردازد.

مبلمان حصیری و چوبی

مبلمان حصیری: مبل‌های حصیری مانند مبل تختخواب شو، صندلی راحتی، تاب و نیمکت، انتخاب‌های عالی برای فضاهای بیرونی و حتی داخلی هستند. آن‌ها به فضای شما حس راحتی و سبک ساحلی می‌دهند. اگر حیاط یا تراس کوچکی داشته باشید نیز می‌توانید از این نوع مبلمان برای دکوراسیون آن استفاده کنید.

میزهای قهوه و عسلی چوبی: میزهای چوبی با طرح‌های ساده و طبیعی، مکمل زیبایی مبلمان حصیری شما خواهند بود. می‌توانید بر روی این نوع میزها، کتاب‌، مجله، گلدان‌های رنگارنگ و کریستالی قرار دهید تا زیبایی آن چندین برابر شود.

صندلی‌های چوبی: صندلی‌های چوبی با پشتی بلند و نشیمن نرم، فضایی دنج و راحت برای استراحت ایجاد می‌کنند. با استفاده از این صندلی می‌توانید فضایی خاص و دنج برای کتاب خواندن یا فیلم دیدن در خانه‌تان ایجاد کنید.

اکسسوری‌های حصیری و چوبی

سبدهای حصیری: از سبدهای حصیری برای نگهداری وسایل مختلف مانند پتو، مجله، گیاهان و اسباب‌بازی کودکان استفاده کنید. این سبدها برای جمع کردن لوازم اضافی در اتاق خواب و اتاق نشیمن و حتی آشپزخانه بسیار کاربردی است.

تابلوهای چوبی: تابلوهای چوبی با طرح‌های طبیعی یا نوشته‌های انگیزه‌بخش، دیوارهای خانه شما را زیباتر می‌کنند. اگر هم بافت حصیر به شکلی خاص باشد، به عنوان یک صنعت دستی می‌تواند به خودی خود یک اکسسوری ساده، مینیمال و جذاب به حساب آید.

آینه‌های چوبی: آینه‌های چوبی با قاب‌های تزئینی، به فضا عمق و زیبایی می‌بخشند. اگر از لوازم حصیری و چوبی زیادی در خانه استفاده کرده اید بهتر است حتما قاب آینه‌تان را نیز حصیری در نظر بگیرید. رنگ گرم حصیر و چوب می‌تواند آینه‌ای درخشان به شما تحویل دهد.

رومیزی‌های حصیری: رومیزی‌های حصیری، میز غذاخوری شما را برای وعده‌های غذایی تابستانی آماده می‌کنند. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید از زیربشقابی‌های حصیری بر روی میز نهارخوری استفاده کنید که به شدت زیبا و خاص هستند.

پرده‌های حصیری: پرده‌های حصیری، نور طبیعی را به داخل اتاق هدایت کرده و حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنند. نوری که از لابه لای حفره‌های بافت حصیر به داخل خانه می‌تابد به شدت دلنشین و خواستنی است. بنابراین می‌توانید در بخشی از خانه که دوست دارید نورپردازی خاصی داشته باشید از پرده های حصیری استفاده کنید.

دکوراسیون دیوار با المان‌های چوبی و حصیری

پانل‌های چوبی: استفاده از پانل‌های چوبی با طرح‌های هندسی یا طبیعی، به دیوارهای شما عمق و زیبایی می‌بخشد.

قفسه‌های چوبی: قفسه‌های چوبی برای نمایش کتاب‌ها، گیاهان و وسایل تزئینی بسیار مناسب هستند.

تابلوهای چوبی: تابلوهای چوبی با طرح‌های انتزاعی یا طبیعت، به دیوارهای شما روح می‌بخشند. حتی می‌توانید از مجسمه‌های حصیری استفاده کنید که تا حدودی کاربردی هستند.

گیاهان و گلدان‌های چوبی

گیاهان آپارتمانی: گیاهان آپارتمانی در گلدان‌های چوبی، به فضای خانه شما طراوت و سرزندگی می‌بخشند. به طور کل ترکیب گیاه زنده با حصیر ما را به عمیق جنگل‌ها، طبیعت و زندگی روستایی می‌برد. پس اگر خانه ییلاقی دارید نیز می‌توانید بیشترین استفاده را از گلدان‌های چوبی و حصیری داشته باشید.

گلدان‌های حصیری: گلدان‌های حصیری، انتخابی عالی برای گل‌ها و گیاهان کوچک هستند.

نکات مهم برای استفاده از حصیر و چوب در دکوراسیون

هماهنگی رنگ‌ها: از رنگ‌های طبیعی مانند سفید، کرم، خاکستری و قهوه‌ای برای ایجاد یک پالت رنگی هماهنگ استفاده کنید. در برخی موارد افزودن رنگ سردی مثل آبی می‌تواند برجستگی خاصی به فضا ببخشد. به عنوان مثال می‌توانید از یک قالیچه کوچک آبی رنگ در حالی استفاده کنید که در نزدیکی یک المان حصیری قرار گرفته است. رنگ مرواریدی نیز در ترکیب با حصیر جلوه‌ای ویژه و شیک خواهد داشت.

ترکیب با بافت‌ها: حصیر و چوب را با بافت‌های دیگر مانند کتان و پنبه ترکیب کنید تا به فضای شما عمق ببخشید. این کار باعث می‌شود که لحظه به لحظه دکوراسیون خانه شما تابستانی و شیک‌تر شود.

نورپردازی مناسب: از نور طبیعی و لامپ‌های گرم استفاده کنید تا زیبایی چوب و حصیر را برجسته کنید. د ر این میان می‌توانید از لوسترهای حصیری نیز استفاده کنید و آن را در اتاق خواب بیاویزید تا نوری زیبا و گرم به اتاق شما هدیه کند.

تعادل: از ترکیب بیش از حد عناصر چوبی و حصیری خودداری کنید و تعادل را در دکوراسیون خود حفظ کنید. هر چقدر تعداد آیتم‌های حصیری کمتر، اما هوشمندانه باشند، آن بخش از خانه را برجسته‌تر نشان خواهند داد.

با استفاده از این ایده‌ها، می‌توانید یک فضای گرم و صمیمی با حس طبیعت در خانه خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که دکوراسیون خانه باید بیانگر شخصیت و سلیقه شما باشد.

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!