تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راه حرفه‌ای برای خشک کردن گردوی تازه: تبدیل به یک نوشیدنی خوشمزه و سالم

خشک کردن گردو تازه یکی از روش‌های رایج برای افزایش ماندگاری گردو است. اما بهترین روش خشک کردن گردو تازه، چه روشی است؟ روش‌های مختلفی برای خشک کردن گردو وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در این قسمت از تک فانبلاگ، چندتا از بهترین روش‌های خشک کردن گردو تازه را به شما معرفی می‌کنیم تا گردوهای خود را به راحتی خشک کنید.

مراحل خشک کردن گردو تازه

اولین قدم برای خشک کردن گردوهای تازه، آماده کردن آن‌ها برای خشک شدن است. در نهایت، پس از آماده‌سازی گردوها می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلفی خشک کرد. در ادامه، نحوه آماده‌سازی و روش‌های خشک کردن گردو تازه را شرح می‌دهیم.

آماده‌سازی گردو تازه برای خشک کردن

قبل از شروع فرآیند خشک کردن گردو تازه، باید گردوها را طبق مراحل زیر آماده کنید:

مرحله اول: جدا کردن پوست سبز گردو

اولین قدم جهت آماده‌سازی گردوهای تازه برای خشک کردن، جدا کردن پوست سبز آن‌ها است. معمولا جدا کردن پوست سبز گردو دشوار است و به راحتی جدا نمی‌شود.

برای جدا کردن پوست سبز گردو می‌توانید با یک جسم سنگین به آرامی روی گردوها بکوبید تا پوست سبز آن‌ها ترک بردارد یا می‌توانید یک جسم سخت و سنگین را روی گردوها قرار دهید و به عقب و جلو حرکت دهید تا پوست سبز گردو جدا شود.

همچنین، خیساندن گردوها در آب گرم می‌تواند پوست سبز آن‌ها را نرم کرده و جداسازی را آسان‌تر کند.

نکته: در تمامی این روش‌ها، دقت کنید تا هیچ اثری از پوست سبز روی گردو باقی نماند.

مرحله دوم: شستشوی گردوها

پس از جدا کردن پوست سبز گردوها، باید آن‌ها را بشویید. برای شستن گردوهای تازه باید یک ظرف یا لگن بزرگ را از آب سرد پر کنید و گردوها را درون آن بریزید و بشویید.

هنگام شستن گردوها، گردوهایی که مغز ندارند و سبک هستند روی آب شناور می‌شوند. پس اگر دیدید که بعضی از گردوها روی آب شناور شدند، بهتر است که آن‌ها را دور بیندازید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمنوش پوست سبز گردو تازه + خواص آن

بهترین روش‌های خشک کردن گردو تازه

پس از جدا کردن پوست سبز گردوها و شستن آن‌ها، نوبت به خشک کردن آن‌ها می‌رسد. در ادامه، بهترین‌ روش‌های خشک کردن گردو تازه را معرفی می‌کنیم.

۱- خشک کردن گردو تازه در هوای آزاد

ساده‌ترین و بهترین روش خشک کردن گردو تازه، خشک کردن آن در هوای آزاد است. این روش بسیار آسان است و به هزینه زیاد یا تجهیزات خاصی نیاز ندارد. برای خشک کردن گردوها در هوای آزاد، گردوها را روی یک سطح تمیز مانند سینی یا پارچه پهن کرده و به مدت تقریبا دو هفته در سایه و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

این مکان می‌تواند بالکن، حیاط یا هر فضای سرپوشیده‌ای باشد که هوای تازه در آنجا جریان دارد. در طول فرآیند خشک کردن لازم است که هر چند روز یکبار گردوها را جابه‌جا کنید تا تمام قسمت‌های آن‌ها در معرض هوا قرار گرفته و به طور یکنواخت خشک شوند.

این روش علی‌رقم مزایای زیادی که دارد، بسیار زمان‌بر است.

نکته: از قرار دادن گردو در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید. زیرا، نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث سوختن گردو و تغییر رنگ و سیاه شدن مغز آن می‌شود.

۲- خشک کردن گردو تازه به روش صنعتی

خشک کردن گردو به روش صنعتی یکی از روش‌های خشک کردن سریع گردو است. در این روش، گردوها را روی توری‌های مشبکی در اتاقک‌های مخصوص قرار می‌دهند و با استفاده از جریان هوای گرم و باد، رطوبت درون آن‌ها را به سرعت تبخیر می‌کنند. در نتیجه، گردوها در زمان کمی، معمولا ظرف یک روز به طور کامل خشک می‌شوند.

از معایب این روش می‌توان به خشک شدن بیش از حد گردوها و هزینه بالای انرژی مصرفی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گردو پلو مرحله به مرحله؛ غذایی خوشمزه از شهرکرد 

۳- خشک کردن گردو تازه در فر

برای خشک کردن گردو تازه در فر، ابتدا فر را با دمای پایین، بین ۳۲ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد، گرم کنید. سپس گردوها را به صورت یک لایه روی سینی فر بچینید و درون فر قرار دهید. دمای پایین فر به خشک شدن تدریجی و یکنواخت گردوها کمک می‌کند و از سوختن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

پس از گذشت چند ساعت، گردوها را از فر خارج کنید و اگر کاملا خشک شده بودند، فر را خاموش کنید. در غیر این صورت، باید مجددا در فر قرار دهید. این روش برای افرادی که زمان محدودی دارند و می‌خواهند به سرعت گردوهای تازه خود را خشک کنند، بسیار مناسب است.

۴- خشک کردن گردو تازه با دستگاه خشک‌کن

در این روش، گردوها را می‌توان به دو صورت با پوست یا بدون پوست (مغز شده) داخل دستگاه خشک‌کن قرار داد. پس از قرار دادن گردوها درون دستگاه، دما را تنظیم کنید و اجازه دهید تا گردوها خشک شوند.

با استفاده از دستگاه خشک‌کن می‌توانید در کمترین زمان و با بهترین کیفیت، گردوهای تازه خود را خشک کنید و برای مدت طولانی نگه‌داری کنید.
مزیت اصلی استفاده از دستگاه خشک‌کن، امکان تنظیم دقیق دما است. این ویژگی باعث می‌شود تا از خشک شدن بیش از حد گردوها جلوگیری شود.

روش تشخیص گردوی خشک شده

یک گردوی باکیفیت، گردویی است که به طور کامل خشک شده باشد و رطوبتی در آن باقی نمانده باشد. زیرا، اگر گردو به طور کامل خشک نشود، رطوبت باقی‌مانده می‌تواند باعث رشد کپک و فساد گردو شود.

یکی از روش‌های ساده برای تشخیص گردو خشک شده، بررسی تردی و شکنندگی پوست و مغز آن است. هنگامی که گردو به طور کامل خشک شود، ترد و شکننده شده و به راحتی خرد می‌شود.

در این بخش از مجله دانستنی اکالا، ۴ تا از بهترین روش‌های خشک کردن گردو تازه را به شما معرفی کردیم. انتخاب بهترین روش خشک کردن گردو تازه به عوامل مختلفی همچون امکانات موجود و میزان گردو بستگی دارد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود و بتوانید با یکی از روش‌های فوق، گردوهای خود را خشک و برای مدت طولانی نگه‌داری کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!