تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سفری به دنیای شگفت‌انگیز میوه‌های استوایی: فراموش‌نشدنی خواص و طعم‌های منحصر به فرد

آیا با میوه‌های استوایی و خواص آن‌ها آشنایی دارید؟ میوه‌های استوایی با شکل‌های مجذوب کننده و رنگارنگ خود، سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها هستند که مصرف آن‌ها طیف وسیعی از فواید را برایتان به ارمغان خواهند آورد. در این مطلب از تک فانبلاگ، شما را با انواع میوه‌های استوایی و خواص آن‌ها آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

با میوه‌های استوایی معروف آشنا شوید

در این بخش به معرفی میوه‌های استوایی معروف خواهیم پرداخت.

۱- نارگیل؛ ضد پیری

اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده نارگیل در سطح جهان، کشورهای تایلند، اندونزی و ویتنام هستند که بخش بسیار مهم و عمده‌ای از مرغوب‌ترین انواع نارگیل را تولید و اقدام به صادرات آن به کشورهای مختلف جهان می‌کنند.

این میوه‌ی استوایی دارای خواصی چون ضد پیری، افزایش ایمنی بدن، مفید برای قلب و مجاری ادراری، تقویت کننده‌ دستگاه گوارش، سلامت پوست و مو و… است.

۲- آناناس؛ غنی از منگنز

از کشورهای تولیدکننده آناناس می‌توان به امارات، مالزی، برزیل، تایلند، فیلیپین، هند و ویتنام اشاره کرد. آناناس، این میوه‌ استوایی سرشار از آنتی اکسیدان است.

میوه آناناس غنی از منگنز است که به داشتن استخوان‌هایی محکم و قوی کمک می‌کند.برای بعد از عمل برای از بین بردن تورم، آناناس مصرف می‌کنند.نوشیدن یک لیوان آب آناناس، به طور متداوم برای حفظ سلامت و قوت لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: انواع میوه معجزه‌آسا برای دیابتی‌ها

۳- انبه؛ سرشار از ویتامین c

اصلی‌ترین کشورهای تولید کننده میوه انبه استوایی پاکستان و هندوستان هستند. همچنین این میوه در هند و مالزی نیز برداشت می‌شود. میوه انبه باید یک هفته قبل از رسیدن کامل چیده شود و در حرارت ۹ درجه سانتی‌گراد با رطوبت نسبی ۸۵ تا ۹۰ درصد با ماشین یخچال دار حمل شود. ناگفته نماند که در ایران نیز میوه انبه برداشت می‌شود.

این میوه استوایی سرشار از فیبر و ویتامین C است.انبه برای درمان یبوست خوب است و بواسیر را از بین می‌برد.تمیز کننده و پاک‌کننده خون است.تقویت کننده قوای جنسی است.اگر می‌خواهید دهانی خوشبو داشته باشید، انبه بخورید.مصرف انبه پوست را نیز درخشان می‌کند.

۴- منگوستین؛ یک میوه‌ کمیاب

منگوستین از تیرهٔ گل راعیان (Clusiaceae) و راستهٔ چنارسانان (Malpighiales) به رنگ بنفش تیره و گاهی بنفش مایل به قرمز است گه گرد و کمی کوچکتر از توپ تنیس است. قطر پوسته‌ی آن شش تا ده میلی‌متر و بخش خوراکی آن نرم و سفید رنگ است که ممکن است بدون دانه یا دارای یک تا پنج دانه باشد. گیاه این میوه در مالزی و تایلند و اندونزی و جنوب هند می‌روید.

بیشتر بخوانید: کدام میوه‌ها را نخریم؟

۵- پاپایا؛ یک میوه جوان‌ سازی

نخستین بار پاپایا در آمریکای مرکزی کشف شد و پس از آن کاشفانی از اسپانیا و پرتقال این میوه خوش‌طعم را به بخش‌های دیگری از کره زمین هدیه دادند. پاپایا در مناطق گرمسیری مانند فیلیپین، آفریقا و هند نیز وجود دارد.

امروزه آمریکا، مکزیک و پورتوریکو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میوه پاپایا در جهان هستند. پاپایا این میوه استوایی به عنوان خربزه درختی نیز نامیده می‌شود.

پاپایا برای سلامتی، بارداری، دیابت، لاغری و پوست و مو بسیار عالی است.برای جوان‌سازی پوست و از بین بردن چین و چروک پاپایا میوه خوبی است.اگر دوران قاعدگی نامنظمی دارید پاپایا بخورید.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای تهیه سالاد میوه

۶- دراگون فروت یا پیتایا (میوه اژدها)؛ ضد سرطان

دراگون در جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی کشت می‌شود. اما در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون ویتنام، تایوان، جنوب چین، ژاپن، فیلیپین و مالزی و همچنین ایران نیز به وفور یافت می‌شود. پوست این میوه قرمز رنگ و داخل آن گاه سفید و گاهی قرمز است. این میوه طمعی مابین گلابی و کیوی دارد.

این میوه دارای خواص بی‌شماری از جمله زیبایی پوست و درخشش آن، سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و… است.پاتایا خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می‌دهد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان از ابتلا شدن به انواع سرطان‌ها پیشگیری می‌کند.

۷- فیسالیس؛ سرشار از آهن

یکی دیگر از میوه‌های خوشمزه استوایی فیسالیس است. این میوه استوایی شباهت زیادی به گوجه فرنگی دارد و رنگ آن تقریبا نارنجی است. فیسالیس بویی شبیه آناناس، طعمی مانند توت فرنگی و میوه‌های ترش دارد.

این میوه بومی آمازون است که در آفریقا و آسیا یافت می‌شود. بوته‌های این میوه تا ارتفاع ۱ متر رشد می‌کنند و دارای بوته‌های کوچک مخملی کرم رنگ ۳ گوش است.

فیسالیس سرشار از آهن، فسفر، پتاسیم و منیزیم است.این میوه برای بیماری‌های پوستی خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی کننده دارد.برگ های آن برای درمان مالاریا، هپاتیت، روماتیسم و ناراحتی کبدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مطلب از مجله دانستنی تک فانشما را با معروف‌ترین میوه‌های استوایی آشنا کردیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما مصرف این میوه‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از خواص بی‌نظیر آن‌ها بهره‌مند شوید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!