تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سوفله تخم‌ مرغ پف پفی: طعم لذت بخش صبحانه

اگر دلتان هوس یک صبحانه متفاوت و خوشمزه را کرده، سوفله تخم‌مرغ پف پفی را حتما امتحان کنید. این صبحانه‌ی خوشمزه با بافت نرم و پفکی خود، شما را مجذوب خود می‌کند. برای آشنایی با طرز تهیه سوفله تخم‌ مرغ پف پفی با ما در این بخش از تک فانبلاگ همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه سوفله تخم‌ مرغ پف پفی

برای تهیه این سوفله‌ی خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

تخم مرغ۳ عددنمک۱/۲ قاشق چای‌خوریشکر۱ قاشق غذاخوریکرهبه مقدار لازمپودر نارگیل (اختیاری)به مقدار لازمپودر قند یا عسلبه مقدار لازم

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

مراحل تهیه سوفله تخم مرغ پف پفی

برای تهیه سوفله تخم مرغ پف پفی ، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ

در اولین مرحله باید تخم‌ها را شکسته و سفیده و زرده آن‌ها را جدا کنید. برای اینکار می‌توانید از بطری پلاستیکی تمیز استفاده کنید. ابتدا بطری پلاستیکی را فشار دهید تا هوا وارد آن شود.

بطری را به آرامی و با دقت زیاد روی زرده قرار دهید و انگشتان خود را آهسته بردارید. خواهید دید که زرده وارد بطری می‌شود و از سفیده جدا می‌شود.

مرحله دوم: اضافه کردن نمک به زرده

بعد از اینکه زرده را سفیده جدا کردید باید نمک را به زرده اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: اضافه کردن شکر به سفیده

شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مخلوط یکدست و پف‌دار شود و رنگ آن به سفید روشن تغییر کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پنکیک گیلاس برای صبحانه

مرحله چهارم: اضافه کردن زرده به سفیده

در این مرحله باید زرده تخم مرغ را به سفیده اضافه کنید و به آرامی هم بزنید به طوری که فقط یکدست شوند و پف سفیده از بین نرود.

مرحله پنجم: پختن سوفله تخم‌مرغ پف پفی

تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس، کره را به آن اضافه کنید تا به طور کامل ذوب شود. مایه تخم‌مرغ را به تابه اضافه کنید و سطح آن را صاف کنید. درب تابه را قرار دهید تا روی حرارت ملایم به مدت ۸ دقیقه بپزد. سپس سوفله را از وسط به سمت دیگر برگردانید.

مرحله ششم: سرو سوفله تخم‌مرغ

در نهایت سوفله را داخل ظرف موردنظر خود قرار دهید و با پودر نارگیل، پودر قند یا عسل تزیین کنید. نوش جان!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قیسی تخم مرغ

نکات طلایی در تهیه سوفله تخم مرغ پف پفی

در ادامه به چند فوت و فن کوزه‌گری در طرز تهیه سوفله تخم مرغ پف پفی اشاره می‌کنیم:

اضافه کردن نمک به زرده تخم مرغ تغییر زیادی را در طعم سوفله ایجاد نمی‌کند البته از ریختن نمک زیاد پرهیز کنید.طعم غالب این غذا، شیرین است. پس اگر از طرفدارن صبحانه‌ی شیرین هستید حتما این غذا را امتحان کنید.برای هم زدن سفیده می‌توانید از همزن دستی یا برقی استفاده کنید. البته همزن برقی به مراتب سریع‌تر و راحت‌تر است.قبل از هم زدن سفیده تخم مرغ، آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. این کار باعث می‌شود که سفیده تخم مرغ سریع‌تر پف کند.بعد از اضافه کردن زرده تخم مرغ به سفیده، باید به آرامی و خیلی کم هم بزنید. زیاد هم زدن باعث می‌شود پف غذا از بین برود.کمی از پف سوفله تخم مرغ ممکن است بعد از برداشتن درب تابه کم شود که این اتفاق طبیعی است.

در این بخش از مجله آشپزی تک فانبه آموزش طرز تهیه سوفله تخم‌مرغ پف پفی پرداختیم. این صبحانه‌ی لذیذ سرشار از پروتئین بوده و می‌تواند انتخابی عالی برای شروع یک روز پرانرژی باشد.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!