تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بهترین مقصد برای تابستان در آب و هوای دل‌انگیز شهرهای مازندران

برای خیلی از ما بهترین زمان سفر به شمال، تابستان است. فصلی که می‌توانید در سایه درختان تنومند و سرسبز استراحت کنید و از خنکای هوا لذت ببرید و یا چند ساعتی را در آب شنا کنید و تجربه‌ای متفاوت برای خودتان رقم بزنید.

اما بهترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان کدام شهرها هستند؟ در این مقاله از بخش دانستنی در تک فانبلاگ می‌توانید با لیستی از خنک‌ترین شهرهای مازندران در تابستان آشنا شوید.

شهرهای خنک مازندران در تابستان

تا انتهای تابستان چیزی نمانده و اگر قصد سفر کردن در این فصل جذاب را دارید، استان مازندران می‌توانید یکی از بهترین مقاصد باشد. این استان پر از شهرهای جذاب و دیدنی، جنگل‌های سرسبز، رودهای روان، سواحل شگفت انگیز و مناطق بکر است که وقت گذرانی در هر یک از این مناطق می‌تواند لحظاتی خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

برخی از شهرهای مازندران به دلیل دور بودن از ساحل دریا و قرار گرفتن در ارتفاعات معمولا هوای خنک‌تری در فصل تابستان دارند. در ادامه این بخش به بهترین شهرهای مازندران برای سفر در تابستان اشاره شده است.

۱- روستای فشکور

روستای فشکور یکی از زیباترین روستاهای مازندران در قلب کوه‌های البرز است که در تابستان‌هایی بسیار خنک و مطبوع دارد. آب و هوای این منطقه در تابستان آنقدر خنک است که احساس می‌کنید به سرزمینی دور سفر کرده‌اید.

منظره سرسبز و دیدنی این روستا در کنار خانه‌های قدیمی، آبشارهای خروشان و دشت‌های پر از گل، این تصور را در شما ایجاد می‌کنید که چند روزی را درست مثل کارتون‌های قدیمی‌ در کوه‌های آلپ زندگی می‌کنید.

اگر به دنبال آرامشی وصف ناپذیر در دل طبیعت هستید و دوست دارید به خنک‌ترین منطقه مازندران سفر کنید، بهتر است همین حالا چمدانتان را ببندید و به سمت روستای فشکور حرکت کنید. این روستا در ۲۰۰۰ متری از سطح دریا و در کیلومتر ۲۵ جاده چالوس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: مناطق خنک اطراف تهران؛ برای سفرهای یک روزه در تابستان

۲- جواهرده

جواهرده یکی دیگر از زیباترین روستاهای مازندران است که در ۲۶ کیلومتری جنوب غرب رامسر قرار گرفته است. این روستای سرسبز در تابستان هوای بسیار خنک و پاکی دارد و مردم آن بسیار خونگرم و مهربان هستند.

جذابیت‌های دیدنی این منطقه آنقدر زیاد است که بعد از اتمام سفر نمی‌توانید به راحتی از آن‌ها دل بکنید. در طول سفرتان به جواهر ده حتما از رودخانه صفارود، چشمه‌های سلیمان، دشت لپاسر، پارک جنگلی صفارود و دریاچه مصنوعی قو نیز دیدن کنید.

۳- کلاردشت

کلاردشت یک سرزمین شگفت انگیز با آب و هوای خنک و مناظری دیدنی است که زیبایی محسور کننده آن شما را متعجب می‌کند. این شهرستان در ۱۷۰ کیلومتری تهران و ۵۰ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد و از خنک‌ترین شهرهای شمال ایران در تابستان محسوب می‌شود.

اگر در تابستان به کلاردشت سفر کردید، حتما سری به دریاچه ولشت، روستای سیاه بیشه، پارک جنگلی رودبارک و همچنین پارک ملی کلاردشت نیز بزنید.

۴- فیلبند

به جرات می‌توان گفت که فیلبند بهترین جای شمال در تابستان برای مسافرت است که در کنار هوای خنک، طبیعتی خیره کننده دارد. این منطقه در دل کوه‌ها و در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و زمانی که در دشت‌های آن قدم می‌زنید، احساس می‌کنید در حال پرواز کردن در میان ابرها هستید.

یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه کلبه‌های چوبی و روستایی مردم بومی و دویدن اسب‌های وحشی در دشت‌های سرسبز و پهناور آن است. اگر دوست دارید آرامشی وصف ناپذیر را در سفرتان به شمال تجربه کنید، فیلبند انتخاب فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

۵- سواد کوه

سوادکوه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مازندران در تابستان است که امکانات تفریحی زیادی دارد و در دل خود طبیعت بی‌نظیر، آبشارهای خروشان و جنگل‌هایی سرسبز را جای داده است. این منطقه پوشش گیاهی خاصی دارد و در برخی از جنگل‌های آن می‌توانید انواع میوه‌های وحشی را بچینید و میل کنید.

سواد کوه از جاده فیروز کوه، تنها ۳ ساعت با تهران فاصله دارد و از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی آن می‌توان به پل ورسک، کلیسای سرخ آباد، آبشار ورسک، دریاچه شورمست، ارفع کوه و همچنین آلاشت اشاره کرد. آلاشت یکی از مرتفع‌ترین و زیباترین روستاهای سوادکوه است که در کنار طبیعت بی‌نظیری که دارد، یکی از خنک‌ترین مقاصد گردشگری منطقه نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی ۶ شهر ارزان برای سفر تابستانی

۶- دهکده کندلوس

کندلوس یکی از زیباترین مناطق دیدنی شهرستان نوشهر است که در دامنه رشته کوه‌های البرز قرار گرفته است و قدمتی چند هزار ساله دارد. این روستا طبیعتی زیبا دارد و کوچه پس کوچه‌های آن سنگفرش شده هستند.

این روستا در ۲۵ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد و از مهم‌ترین دیدنی‌های این روستا می‌توان به موزه مردم شناسی کندلوس، موزه گیاهان دارویی، آبشار کندلوس، دیو چشمه، دریاچه خضر نبی و همچنین فروشگاه‌های جذاب صنایع دستی این منطقه اشاره کرد.

۷- روستای ورپی

از دیگر شهرهای مازندران برای سفر در تابستان می‌توان به روستای ورپی اشاره کرد. این روستا مثل دیگر مناطق این استان طبیعت بسیار زیبایی دارد و در تابستان هوای آن بسیار مطبوع و خنک است. روستای ورپی در ۲۰۰۰ کیلومتری سطح دریا قرار گرفته است و در نزدیکی آن یک پارک جنگلی به نام ورپی وجود دارد.

۸- ییلاق خشواش

اگر دوست دارید در تابستان به منطقه‌ای بکر و دست نخورده در شمال سفر کنید، پیشنهاد ما ییلاق خشواش یا خوشواش است. این روستا در ۲۲ کیلومتری شهر آمل قرار دارد و در تمام طول سال از برف پوشیده شده و از همین رو تنها زمان سفر به این منطقه تابستان است.

آب و هوای این روستا بسیار خنک است و مناظر دیدنی آن با هر جای دیگری در شمال متفاوت است. طبیعت بکر و چشم اندازهای زیبای این منطقه در کنار روستایی‌های مهربانی که در آن جا زندگی می‌کنند، تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

۹- جنگل دو هزار و سه هزار

جنگل‌های دو هزار و سه هزار از محبوب‌ترین مناطق دیدنی مازندران هستند که در شهر تنکابن و روستای خشکه رود قرار دارند. در این منطقه تنها چیزی که می‌بینید، سرسبزی و زیبایی است که موجب می‌شود آرامشی عجیب را تجربه کنید. در طول سفرتان به این جنگل‌ها هر چقدر به سمت ارتفاعات بروید، هوا خنک‌تر می‌شود. پوشش گیاهی این منطقه به شدن متنوع و پر از گونه‌های جانوری مختلف است.

۱۰- ییلاقات بلده

بلده کم رطوبت‌ترین شهر شمال است که در تابستان هوای بسیار معتدل و خنکی دارد و از همین رو برای افرادی که از گرما فراری هستند، مقصد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

این منطقه جاذبه‌های دیدنی بی‌شماری دارد و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قلعه پولاد، بقعه سلطان احمد، منزل خان بابا، آبشار سواسره و رودخانه بطاهرکلا اشاره کرد. برای اقامت در این منطقه باید یکی از خانه‌های روستایی را اجاره کنید و تجربه‌ای منحصر به فرد از سفر به شمال برای خودتان رقم بزنید.

در این مقاله به ۱۰ مورد از بهترین شهرهای مازندران برای سفر در فصل گرم تابستان اشاره شد. به نظر شما کدام شهرهای مازندران در تابستان آب و هوای بهتری دارند؟ اگر تجربه سفر به این استان زیبا را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!