تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شش سریال تماشایی با خاتمه‌های جذاب که حتما بی‌فرصت نگذارید

پایان هر سریال، آزمون بزرگی برای سازندگان است. یک پایان‌بندی خوب می‌تواند یک سریال را به یادماندنی کند و برعکس، یک پایان بد می‌تواند تمام زحمات چندین فصل را زیر سوال ببرد. در حالی که برخی سریال‌ها پایان‌های باز یا حتی تلخ را انتخاب می‌کنند، یک پایان رضایت‌بخش معمولاً آنی است که همه شخصیت‌ها سرنوشت خود را پیدا کنند، حتی اگر این سرنوشت خوشایند نباشد.

مهم‌ترین نکته این است که پایان‌بندی باید با کل داستان و شخصیت‌ها همخوانی داشته باشد و احساسات عمیقی را در مخاطب برانگیزد. در این مقاله از تک فانبلاگ، به معرفی ۶ مورد از سریال‌هایی که پایان بندی رضایت بخشی دارند، می‌‌پردازیم:

۱. جوخه برادران (Band of Brothers)

سال تولید: ۲۰۰۱بازیگران: اسکات گریمز، دیمین لوئیس، ران لیوینگستنژانر: درام، تاریخی، جنگیامتیاز (IMDB): ۹.۴مدت زمان: هر قسمت ۱ ساعتتعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت (۱ فصل)گروه سنی: R

خلاصه داستان

«جوخه برادران» یا «دسته برادران»، یک مینی‌سریال ۱۰ قسمتی بر اساس کتابی به همین نام نوشته‌ استیفن ای. امبروز است که روایتی مستندگونه و تکان‌دهنده از جنگ جهانی دوم است که بر اساس تجربیات واقعی سربازان گروه «ایزی» (Easy Company) (گردان دوم پیاده‌نظام چترباز، از لشکر ۱۰۱ هوابرد ایالات متحده) ساخته شده است. این سریال با به تصویر کشیدن وحشت‌ها و مصائب جنگ، به مخاطب درک عمیق‌تری از این دوره تاریخی می‌دهد.

پایان‌ «جوخه برادران» با نمایش جشن پیروزی سربازان و بازگشتشان به خانه، احساسی عمیق و ماندگار را در مخاطب بر جای می‌گذارد. حضور خود سربازان واقعی در صحنه پایانی، به این واقعیت تلخ و شیرین عمق بیشتری بخشیده و پایان‌بندی سریال را به یکی از تاثیرگذارترین و ماندگارترین لحظات تاریخ تلویزیون تبدیل کرده است.

این سریال در لیست “۲۵۰ سریال برتر IMDB” با رتبه قرار دارد.این سریال موفق به دریافت ۶ جایزه امی در سال ۲۰۰۲ شد.

۲. جمعه شب‌های روشن (Friday Night Lights)

سال تولید: ۲۰۰۶بازیگران: کایل چندلر، کانی بریتون، زک گیلفوردژانر: درام، ورزشیامتیاز (IMDB): ۸.۷تعداد قسمت‌ها: ۷۶ قسمت (۵ فصل)

خلاصه داستان

سریال «جمعه شب‌های روشن» رام آمریکایی است که زندگی یک تیم فوتبال دبیرستانی به نام پانترز دیلون و جامعه اطراف آن را به تصویر می‌کشد. این سریال با تمرکز بر اهمیت ورزش در یک شهر کوچک، به بررسی روابط انسانی، چالش‌های اجتماعی و رویاهای نوجوانان می‌پردازد. این سریال به خاطر شخصیت‌های پیچیده و پرداختن به موضوعاتی چون نژاد، طبقه اجتماعی و دینامیک خانواده شناخته شده است.

داستان اصلی حول محور اریک تیلور، سرمربی تیم پانترز دیلون، می‌چرخد. او به همراه خانواده‌اش به دیلون می‌آید تا تیم را به موفقیت برساند، اما با چالش‌های فراوانی مانند فشارهای اجتماعی، مشکلات شخصی بازیکنان و رقابت‌های سنگین روبرو می‌شود.

قسمت پایانی سریال با عنوان «همیشه»، شخصیت‌ها را در حال بررسی گذشته و تصمیم‌گیری برای آینده نشان می‌دهد. این پایان‌بندی احساسی و تاثیرگذار، با صحنه‌ای دلنشین از گرد هم آمدن شخصیت‌ها برای جشن پایان یک فصل مهم از زندگی‌شان، به زیبایی به پایان می‌رسد.

این سریال در لیست “۲۵۰ سریال برتر IMDB” با رتبه #۱۱۶ قرار دارد.این سریال موفق به دریافت ۳ جایزه امی شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال‌های ورزشی؛ سرشار از رقابت و هیجان

۳. بریکینگ بد (Breaking Bad)

سال تولید: ۲۰۰۸بازیگران: برایان کرانستون، آرون پال، آنا گانژانر: جنایی، درام، هیجان انگیزامتیاز (IMDB): ۹.۵تعداد قسمت‌ها: ۶۲ قسمت (۵ فصل)

خلاصه داستان

سریال «بریکینگ بد» به شیوه‌ای هیجان‌انگیز، زندگی والتر وایت (با بازی برایان کرانستون)، یک معلم شیمی در دبیرستان را به تصویر می‌کشد. والتر پس از تشخیص بیماری سرطان ریه و دریافت خبرهای ناامیدکننده که فقط دو سال دیگر زنده خواهد ماند، تصمیم می‌گیرد از دانش شیمی خود برای تولید و فروش مواد مخدر استفاده کند. او همراه با یکی از دانش‌آموزان سابقش، جسی پینکمن (با بازی آرون پاول)، وارد دنیای مواد مخدر می‌شود، تا بتواند به خانواده‌اش کمک کند.

سریال «بریکینگ بد»، اغلب به عنوان بهترین سریال تلویزیونی ساخته شده تا به امروز شناخته می‌شود و بر خلاف سایر سریال‌ها که نمی‌دانند چه زمانی باید متوقف شوند، در زمان و با طول مناسب به پایان رسید.

قسمت پایانی با عنوان «فلینا»، شامل صحنه‌های هیجان‌انگیز و پر اکشن است که در آن والتر انتقام خود را از دشمنان می‌گیرد و کارهای ناتمام زندگی شخصی خود را تکمیل می‌کند. این قسمت هنوز هم به عنوان یکی از بهترین پایان‌های سریال در تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود.

این سریال در لیست “۲۵۰ سریال برتر IMDB” با رتبه قرار دارد.این سریال موفق به دریافت ۱۶ جایزه امی شده است.

بیشتر بخوانید: اگر Breaking Bad رو دوست داشتید، این ۷ سریال رو ببینید!

۴. شنود (The Wire)

سال تولید: ۲۰۰۲بازیگران: دامینیک وست، لنس ردیک، سونیا سونژانر: درام، جنایی، هیجان انگیزامتیاز (IMDB): ۹.۳تعداد قسمت‌ها: ۶۰ قسمت (۵ فصل)

خلاصه داستان

سریال «شنود» از خیابان‌های آلوده‌ به مواد مخدر غرب بالتیمور تا فساد موجود در بین سیاست‌مداران شهر، مشکلات یک شهر آمریکایی پس از دوران صنعتی شدن را روایت می‌کند. این سریال با به تصویر کشیدن داستان از دیدگاه هر دو طرف ماجرا، یعنی پلیس و مجرمین، دنیایی را به نمایش می‌گذارد که در آن تمایزهای ساده میان خوب و بد، جرم و مجازات، در هر قدم به چالش کشیده می‌شود.

هر فصل از «شنود» بر روی جنبه‌های مختلف زندگی در بالتیمور تمرکز می‌کند که در نهایت منجر به همگرایی چندین خط داستانی و خلق روایتی همه جانبه درباره شهر می‌شود.

صحنه پایانی «شنود»، با نمایش بازتاب شخصیت‌ها از تجربیاتشان و تأثیرشان بر شهر، به طرز شگفت‌انگیزی واقع‌گرا و تأثیرگذار است. این پایان‌بندی، اگرچه برای برخی ناامیدکننده به نظر می‌رسد که مشکلات شهر به طور کامل حل نشده‌اند، اما به ماهیت پیچیده و چندلایه سریال وفادار است. «شنود» با نشان دادن اینکه زندگی شهری پر از پیچیدگی‌ها و مسائل حل‌نشده است، به یکی از ماندگارترین پایان‌های تاریخ تلویزیون تبدیل شده است.

این سریال در لیست “۲۵۰ سریال برتر IMDB” با رتبه #۱۶ قرار دارد.

۵. اتاق خبر (The Newsroom)

سال تولید: ۲۰۱۲بازیگران: جف دنیلز، امیلی مورتیمر، جان گلگر جونیورژانر: درامامتیاز (IMDB): ۸.۶تعداد قسمت‌ها: ۲۵ قسمت (۳ فصل)

خلاصه داستان

سریال «اتاق خبر» داستان گروهی از روزنامه‌نگاران حرفه‌ای است که با تعهد به اصول اخلاقی و منطقی، تلاش می‌کنند تا اخبار مهم و تأثیرگذار جهان را به شکلی واقعی و دقیق پوشش دهند. این تیم برجسته، در حالی که شبکه‌های خبری دیگر سعی در کشف راز موفقیت آن‌ها دارند، با چالش‌های شخصی و حرفه‌ای خود نیز روبرو می‌شوند.

سریال به طور انتقادی به موضوعاتی مانند کشته شدن بن لادن و جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا پرداخته و با مرزشکنی بین واقعیت و درام، نقدی جدی بر شیوه پوشش اخبار در رسانه‌های جریان اصلی وارد می‌کند.

قسمت پایانی سریال، احساسی و تأمل‌برانگیز است و با صحنه‌ای به پایان می‌رسد که شخصیت‌ها به بازنگری تجربیات خود و تأثیری که بر جهان گذاشته‌اند، می‌پردازند. در قسمت «چه روزی بوده»، کارکنان اتاق خبر در حالی که مشغول گزارش یک خبر فوری مهم هستند، با چالش‌های شخصی و حرفه‌ای خود نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. این پایان‌بندی، هم برای شخصیت‌ها و هم برای خود سریال، نتیجه‌گیری رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهد.

این سریال در لیست “۲۵۰ سریال برتر IMDB” با رتبه #۱۷۰ قرار دارد.این سریال موفق به دریافت ۱ جایزه امی در سال ۲۰۱۳ شد.

۶. وراثت (Succession)

سال تولید: ۲۰۱۸بازیگران: نیکولاس براون، برایان کاکس، کیرن کالکینژانر: کمدی، درامامتیاز (IMDB): ۸.۸تعداد قسمت‌ها: ۳۹ قسمت (۴ فصل)

خلاصه داستان

پس از کناره‌گیری لوگان روی از مدیریت و کاهش نفوذ او بر شرکت، زندگی خانواده روی به شکلی بی‌رحمانه شکننده و رقابتی می‌شود. با افزایش تنش‌ها بر سر تعیین جانشین برای کنترل شرکت «وی‌استار روی‌کو»، امپراتوری قدرتمند رسانه‌ای و سرگرمی، دست‌کاری‌ها و بازی‌های قدرت و سیاست به اوج خود می‌رسد.

در طول چهار فصل، خیانت‌ها و دسیسه‌های بسیاری را می‌بینیم که از حرص، ترس و جاه‌طلبی ناشی می‌شود. «وراثت» یک درام کمدی عمیقاً تأثیرگذار است که در مرکز آن به حقیقت تلخ افول سلسله‌های آمریکایی پرداخته می‌شود.

با پیچش‌های داستانی و دوراهی‌های اخلاقی که در فصل‌های سوم و چهارم به اوج خود رسید، پایان این سریال در زمان مناسبی رقم خورد. وقتی سرنوشت خانواده روی به نقطه نهایی خود رسید، «وراثت» جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین درام‌های قرن ۲۱ تثبیت کرد.

این سریال در لیست “۲۵۰ سریال برتر IMDB” با رتبه #۵۴ قرار دارد.این سریال موفق به دریافت ۱۹ جایزه امی شده است.

منابع: Collider/ IMDb / MovieWeb

من سورین صیادی هستم و از بچگی تقریباً تمام وقت آزادم را صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! بیشتر به ژانرهای اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز علاقه دارم، اما ژانرهای دیگر را هم دنبال می‌کنم.
خیلی خوشحالم که می‌توانم این لذت بزرگ از زندگی را با دیگران به اشتراک بگذارم و فیلم‌ و سریال‌های مورد علاقه‌ام را به شما معرفی کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!