تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای جالب پشت ریش آقایان که احتمالاً نمی‌دانستید!

در گذشته از نظر بزرگترها آقایانی که ریش داشتند نشانه نامرتب بودن آن‌ها بود و یا اینکه عزیزی را از دست داده و در کنار لباس مشکی به نشانه‌ غم و ناراحتی ریش خود را اصلاح نمی‌کردند. ولی امروزه ریش بخش مهمی از استایل آقایان است. در ادامه با تک فانبلاگ همراه باشید تا به چند حقیقت جالب در مورد ریش آقایان دست یابید.

حقیقت‌هایی از ریش آقایان که باید بدانید

در ادامه، می خواهیم با شما از حقایق جالب و عجیبی در مورد ریش صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

۱- حفاظت از پوست در زمستان و تابستان

تا حالا به این موضوع توجه کرده‌اید که ریش از پوست شما می‌تواند مراقبت کند؟ بله، ریش در تابستان در برابر آفتاب سوختگی از پوست شما حفاظت می‌کند و ابتلا به سرطان پوستی را برای شما کاهش می‌دهد. همچنین در زمستان داشتن ریش برای آقایان مانند بخاری همراه می‌باشد؟ بله، پوست شما را گرم نگه می‌دارد و در برابر بادهای سوزناک زمستان از شما حفاظت می‌کند.

۲- جذابیت ریش برای آقایان

خانوم‌ها برای جذابتر شدن صورت خود را اصلاح می‌کنند، با فرم دادن به ابروها به جذابیت بیشتر خود کمک می‌کنند. اما آقایان برای جذابتر شدن صورت خود از ریش کمک می‌گیرند و برای بهتر دیده شدن صورت، ریش‌ها را با توجه به فرم صورت خود اصلاح می‌کنند و با اینکار چهره‌ای متفاوت‌تر پیدا می‌کنند.

۳- ریش از آلرژی جلوگیری می‌کند

بعضی از آقایان به گرد و غبار آلرژی دارند و در این شرایط دچار عطسه مکرر می‌شوند که با داشتن ریش می‌توانند این آلرژی را کاهش دهند. به این علت که ریش‌ها از ورود گرد و غبار به بینی و دهان تا حدودی جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: خواص بی‌نظیر سیر برای مو، ابرو و ریش

۴- کاهش بیماری

بعضی از پژوهشگران معتقدند ریشی که در زیر چانه و گردن رشد می‌کند باعث گرم شدن آن ناحیه می‌شود و بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا را تا حدودی کاهش می‌دهد.

۵- ریش می تواند موقعیت اجتماعی شما را بالا ببرد

طی تحقیقات انجام شده اغلب آقایانی که ریش دارند از موقعیت اجتماعی بالاتری برخوردار هستند. زیرا از دیدگاه مردم ریش مردان به نوعی با مردانگی، سلطه گری و جذابیت بیشتر آن‌ها در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: بهترین محصولات مراقبت از مو را بشناسید

۶- ریش و کچلی در ارتباط هستند

آیا تا به حال دقت کرده‌اید اغلب افرادی که موی سرشان کم پشت یا تاس است دارای ریش پرپشت‌تری هستند؟ طبق مطالعات انجام شده بر روی تعداد غدد عرق سر مردان ریش‌دار، کچلی آقایان می‌تواند به جبران تنظیم حرارت برای رشد ریش در بزرگسالان مربوط شود.

۷- چرا ته‌ ریش؟

امروزه افرادی که ریش ضخیم و پرپشتی دارند خیلی از اوقات از ته‌ ریش استفاده می‌کنند؛ به این علت که بسیاری از خانوم‌ها و آقایان معتقد هستند که ته ریش جذابیت آن‌ها را دو چندان می‌کند. به علاوه ته ریش مراقبت زیادی نمی‌خواهد؛ فقط کافی است با توجه به فرم صورت خود ته ریش مناسب را انتخاب کنید.

۸- رفع خارش ریش

خیلی از افراد علاقه‌ بسیاری به ریش دارند اما به دلیل خارش و اذیت شدن از ریش گذاشتن جلوگیری می‌کنند. اگر مرتب ریش‌های خود را با تیغ اصلاح کنید و از مرطوب کننده‌های پوستی استفاده نکنید باعث خارش می‌شود. ریش هم مانند موی سر و پوست نیاز به نگهداری مناسب و مراقبت دارد.

ریش‌های خود را روزی یکبار با محلول شستشوی ریش و یا شامپو به آرامی و با حوصله به خوبی بشویید. برای آبکشی ریش ابتدا کمی از آب گرم و سپس از آب سرد استفاده کنید؛ زیرا آب گرم به تنهایی باعث خشکی پوست می‌شود. بعد از شستشو حتما صورت و ریش خود را با حوله تمیز کاملا خشک کنید؛ زیرا در صورت خیس ماندن باعث خارش و التهاب می‌شود.

در این مطلب از مجله دانستنی تک فانبه چند حقیقت جالب در مورد ریش اشاره کردیم. ریش‌ها انواع مختلفی دارند که آقایان می‌توانند با توجه به شکل صورت و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و تغییر چشمگیری در استایل خود ایجاد کنند.

مائده شریفی متولد ۷۴ هستم، حسابداری مالی خوندم. از بچگی آشپزی میکردم ولی اصولی نبود هرچیزی که از بقیه نگاه میکردم یاد میگرفتم و درست میکردم و اینکار رو مرتب تکرار میکردم تا بلاخره طعم خوب اون غذا رو یاد میگرفتم. یکی از علایق و سرگرمی‌های من آشپزی است و لذت میبرم از اینکه غذایی رو آماده کنم و بقیه دوست داشته باشند. یکی از لذت بخش‌ترین قسمت آشپزی اینه که با هر مواد و ادویه مورد علاقت میتونی غذای جدید یا دسر جدیدی رو درست کنی و از طعم اون لذت ببری، غذا درست کردن به آدم انگیزه زندگی میده. الان ممکنه اصلا بلد نباشی حتی یه نیمرو آماده کنی ولی اصلا کوتاه نیا آن قدر اینکارو تکرار کن تا یاد بگیری و از اینکار لذت ببری.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!