تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چرا باید همیشه به آرایش غلیظ وابسته باشی؟ • مجله زندگی و زیبایی

اغلب خانم‌ها دوست دارند در مراسم‌های رسمی و غیررسمی مختلف، ظاهری زیبا و آراسته داشته باشند؛ در نتیجه، به‌طور دائم از لوازم آرایش مختلف مانند کرم پودر، رژ لب، ریمل، خط چشم و… استفاده می‌کنند. حال، مشکلی که وجود دارد این است که داشتن آرایش غلیظ به‌صورت همیشگی، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست وارد کند. در این مطلب، مهم‌ترین عوارض آرایش و میکاپ غلیظ را موردبررسی قرار داده‌ایم؛ پس برای حفظ سلامت پوست خود، تا انتها با ما همراه باشید.

مهم‌ترین عوارض آرایش غلیظ چیست؟

درست است که استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند زیبایی چهره را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد و عزت‌نفس خانم‌ها را تقویت کند، اما مواد موجود در این محصولات برای پوست مضر است و در طولانی‌مدت، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند. در این بخش، مهم‌ترین عوارض میکاپ غلیظ را شرح داده‌ایم:

از بین رفتن بافت‌های سالم پوست

استفاده از کرم‌های سفیدکننده و صاف‌کننده پوست، موجب بالارفتن احتمال آسیب به بافت‌ پوست می‌شود و شادابی چهره را کاهش می‌دهد. این کرم‌ها حاوی مواد شیمیایی مختلفی است و استفاده از آن‌ها در طول شبانه‌روز، می‌تواند آسیب جدی به پوست وارد کند؛ بنابراین، توصیه ما این است که این کرم‌ها را تنها به‌صورت موقت استفاده و سپس آن‌ها را با پاک‌کننده‌های مناسب از روی پوست خود تمیز کنید.

بسته شدن منافذ پوستی

بسته‌شدن منافذ پوست، یکی دیگر از عوارض آرایش غلیظ به‌شمار می‌رود. ترکیباتی که در اغلب محصولات آرایشی وجود دارند، باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه شده و در نهایت، منجربه بسته‌شدن منافذ پوست می‌شوند؛ درواقع، آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که در روزنه‌های پوست تجمع می‌یابند، به جوش‌های سرسیاه یا جوش‌های قرمز تبدیل می‌شوند. با این اوصاف بهتر است برای جلوگیری از بسته‌شدن منافذ پوستی خود، از آرایش‌های مداوم و غلیظ خودداری کنید.

ایجاد جوش

جوش و آکنه یکی از معضلات بسیار مهمی است که می‌تواند زیبایی چهره را تحت تأثیر قرار دهد و فرد را آزرده خاطر کند. جالب است بدانید که آرایش غلیظ و استفاده از لوازم آرایشی به‌صورت مداوم، یکی از مهم‌ترین عوامل تغذیه و ماندگاری جوش‌های پوستی به‌حساب می‌آید. تمامی محصولات آرایشی که دارای روغن هستند، باعث بروز جوش روی پوست می‌شوند؛ بنابراین، افرادی که اکثر اوقات میکاپ دارند بهتر است محصولات فاقد پارابن، سولفات و عطر را انتخاب کنند.

ایجاد چین و چروک

استفاده مداوم از لوازم آرایشی، موجب پاک‌شدن چربی‌های طبیعی، ویتامین‌ها و مواد معدنی روی پوست می‌شود که این موضوع، باعث بروز چین و چروک روی صورت خواهد شد. بعضی از افراد مسن برای حفظ شادابی و از بین بردن چروک‌های پوستی خود، از محصولات جوان‌کننده استفاده می‌کنند. البته، این محصولات تأثیر چندان زیادی در ازبین‌بردن چین و چروک‌ها ندارند؛ به همین دلیل، افراد جوان برای پیشگیری از پیری زودرس و جلوگیری از ایجاد چین و چروک، بهتر است مصرف لوازم آرایش خود را به حداقل برسانند و از آرایش غلیظ به‌طور مداوم خودداری کنند.

تیره‌شدن رنگ لب

داشتن لب‌های صورتی‌رنگ و شاداب، زیبایی چهره را چندین برابر می‌کند؛ درحالی‌که لب‌های بدون رنگ و پوسته‌پوسته، جذابیت و زیبایی چهره را زیر سؤال می‌برند. درست است که با استفاده از انواع رژ لب می‌توانید لب‌های خود را به هر رنگی دربیاورید، اما باید توجه کنید که داشتن آرایش سنگین و غلیظ به‌طور مداوم، رنگ لب‌های شما را تیره می‌کند و جذابیت آن را کاهش می‌دهد. استفاده از رژ لب‌های ۲۴ ساعته هم مضرات زیادی دارد و به‌مرور زمان، باعث ازبین‌رفتن بافت و چربی طبیعی لب‌ها می‌شود.

بروز عفونت‌های مربوط به چشم

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای بدن هستند و نیاز به مراقبت زیادی دارند. امروزه برای آرایش چشم‌‌ها، از لوازمی مانند ریمل، خط چشم و انواع سایه استفاده می‌شود؛ اما افرادی که در اغلب مواقع چشم خود را آرایش غلیظ می‌کنند، ممکن است در دراز مدت دچار مشکلاتی مانند عفونت چشم و ریزش مژه شوند‌. علاوه‌بر این، استفاده از سرمه یا ریمل‌های نامناسب هم می‌تواند موجب بروز مشکلاتی مانند حساسیت، قرمزی، خشکی آب چشم و عفونت شود. سایه چشم هم با نفوذ به لایه درونی چشم، به تشدید این علائم کمک می‌کند.

رنگ پریدگی پوست

یکی دیگر از عوارض آرایش غلیظ به‌صورت دائم، ازبین‌رفتن رنگدانه‌های طبیعی پوست و در نتیجه، رنگ‌‌پریدگی صورت است. بسیاری از خانم‌ها از محصولاتی مانند کرم پودر یا رژ گونه برای زیبایی و رنگ بخشیدن به صورت خود استفاده می‌کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که مصرف بیش‌ازحد این محصولات، می‌تواند رنگ طبیعی صورت را از بین ببرد و چهره شما را رنگ‌‌پریده نشان دهد. علت این پدیده نیز این است که میکاپ غلیظ، روند کلاژن‌سازی در پوست را تغییر می‌دهد و این اتفاق، تغییر رنگ پوست را به دنبال خواهد داشت.

پف زیر چشم

پوست زیر چشم به‌علت نازک‌بودن، در مقایسه با دیگر نواحی حساسیت بالاتری دارد و در برابر عوامل گوناگون، بیشتر واکنش نشان می‌دهد. هیچ خانمی دوست ندارد که چشم‌های پف‌کرده داشته باشد یا این‌که زیر چشم‌هایش تیره و سیاه به نظر برسد؛ اما تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که استفاده زیاد از لوازم آرایشی و داشتن آرایش غلیظ به‌طور مداوم، زیبایی طبیعی چشم‌ها را به‌مرور زمان از بین می‌برد و باعث بروز پف و تیرگی در زیر چشم می‌شود.

استفاده بیشتر از آرایش‌ پاک‌کن

خانم‌هایی که به‌طور مداوم و غلیظ آرایش می‌کنند، مجبور می‌شوند از آرایش پاک‌کن‌های بیشتری برای پاک‌کردن صورت خود استفاده کنند. آرایش پاک‌کن یک محصول بهداشتی است که به‌منظور پاک‌کردن آرایش صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مصرف بیش‌ازحد این محصول، باعث انتقال مواد شیمیایی به پوست می‌شود و زیان‌هایی را به دنبال خواهد داشت. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از میکاپ غلیظ به‌صورت مداوم خودداری کنید و همچنین از محصولات باکیفیت و ملایم برای تمیزکردن پوست صورت خود استفاده کنید.

بهترین مرجع برای خرید لوازم آرایش باکیفیت

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به آرایش‌کردن صورت خود علاقه دارید و با این کار حس خوبی پیدا می‌کنیذ، بهتر است از لوازم آرایش اصل و باکیفیت برای میکاپ استفاده کنید؛ زیرا این محصولات از استانداردهای لازم برخوردار هستند و مصرف آن‌ها، حتی در صورت انجام آرایش غلیظ، آسیب زیادی به پوست وارد نمی‌کند.

فروشگاه اینترنتی سفیر، یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌ها برای خرید محصولات آرایشی، بهداشتی و عطرهای مختلف است. این فروشگاه محصولات متنوعی از برندهای داخلی و خارجی را به مشتریان ارائه می‌دهد و همچنین، تخفیف‌های گوناگونی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. شما می‌توانید با خیال راحت محصولات آرایشی و مراقبتی اورجینال را از این فروشگاه سفارش دهید و از این طریق، سلامت پوستتان را تضمین کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!