تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

استارز تلگرام چیست؟ راهنمای خرید استارز برای ایرانی ها

همه ما پیام‌رسان تلگرام را با نوآوری‌ها و ارائه ویژگی‌های جدید و خلاقانه آن می‌شناسیم. در تازه‌ترین اقدام، تلگرام با معرفی ویژگی جدیدی به نام تلگرام استارز (Telegram Stars) گام دیگری در گسترش اکوسیستم خود برداشته است. با توجه به سابقه این پیام‌رسان در اجرای پروژه‌های موفق، انتظار می‌رود که استارز تأثیر قابل‌توجهی بر اکوسیستم این پیام‌رسان داشته باشد. در این مقاله قصد بررسی جنبه‌های مختلف و نحوه خرید استارز تلگرام را داریم.

استارز تلگرام چیست؟

تلگرام استارز یک ویژگی جدید در اکوسیستم تلگرام است که برای تسهیل پرداخت‌های دیجیتال و خرید کالاها و خدمات دیجیتال درون خود تلگرام طراحی شده است و به‌عبارتی یک روش پرداخت درون‌برنامه‌ای به حساب می‌آید.

این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای در اپ‌استور و گوگل‌پلی یا استفاده از ربات PremiumBot@، استارز بدست آورند و سپس آن‌ها را برای خرید محصولات دیجیتال که توسط بات‌ها ارائه می‌شود، هزینه کنند. این محصولات می‌تواند هرچیزی از جمله کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آنلاین و یا حتی آیتم‌های موجود در بازی‌های تلگرام باشد.

تلگرام استارز با سیاست‌های جدید اپل و گوگل در زمینه فروش محصولات دیجیتال کاملاً سازگار است و به توسعه‌دهندگان و کاربران در اکوسیستم تلگرام، دسترسی تازه‌ای به خریدهای درون‌برنامه‌ای در فروشگاه‌های موبایل می‌دهد. 

توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود ستاره‌ها یا همان استارز به‌دست‌آمده توسط بات‌های خود را به ارز دیجیتال تون کوین (TON) تبدیل کنند. خرید محصولات فیزیکی نیز به روال سابق خود، با بهره‌گیری از هر یک از ارائه‌دهندگان پرداخت و موردتأیید تلگرام، انجام خواهد شد.

آموزش خرید استارز تلگرام؛ از کجا استارز بخریم؟

حال که با استارز و کاربردهای آن آشنا شدیم، به آموزش خرید آن می‌پردازیم. کاربران برای خرید استارز تلگرام، به دو روش می‌توانند اقدام کنند:

خرید استارز با کردیت کارت و پی‌پل؛خرید استارز از سایت فِرَگمنت (Fragment).

البته کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده، امکان خرید با کردیت کارت را ندارند، بنابراین در ادامه آموزش خرید تلگرام استارز از سایت فرگمنت را شرح می‌دهیم.

آموزش خرید استارز از فرگمنت

برای خرید استارز، ابتدا از طریق مرورگر خود وارد وب‌سایت Fragment و بخش استارز (Stars) وارد شوید.

بخش Stars در وب‌سایت Fragment

کیف پول تون کوین خود مثل تون کیپر (TonKeeper) را به وب‌سایت متصل کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول‌های تون کوین

اتصال والت به Fragment

مقدار استارز موردنیاز خود را انتخاب کنید و آی‌دی تلگرام خود یا شخص مورد نظر را وارد کنید.

خرید استارز از وب‌سایت Fragment و قیمت‌ بسته‌های استارز

در نهایت بر روی دکمه «Buy» کلیک کنید تا با پرداخت تون (TON)، تراکنش ثبت شود، خرید تکمیل شده و استارز به اکانت موردنظر منتقل شود.

استارز تلگرام چه کاربردهایی دارد؟

تلگرام با معرفی استارز، برنامه‌ها و کاربردهای گوناگونی برای آن در بلند مدت درنظر گرفته است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

تسهیل پرداخت‌های دیجیتال؛نمایش محتوای پولی؛اهداکردن (دونِیت)؛فعال‌سازی تبلیغات.

تسهیل پرداخت‌های دیجیتال

یکی از کاربردهای اساسی استارز، استفاده در بات‌ها و مینی اپ‌های این پیام‌رسان است. استارز فراتر از یک سیستم پاداش‌دهی، کاربردی نوین در تسهیل پرداخت‌های دیجیتال بات‌ها و مینی‌اپلیکیشن‌ها ارائه می‌کند. این قابلیت، تجربه‌ای روان و سریع را برای کاربران رقم می‌زند و فرآیند خرید و استفاده از خدمات را به طور چشمگیری ساده‌تر می‌کند.

به‌عنوان نمونه، در بازی کتیزن (Catizen) می‌توانید با استفاده از استارز، بدون ترک تلگرام و در کم‌ترین زمان ممکن، گربه‌های خود را ارتقا داده و به سرعت به سطوح بالاتر دست پیدا کنید. بدون‌شک تجربه این یکپارچگی، سرعت و خرید بی‌دغدغهٔ آیتم‌های بازی با استارز به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به مراحل پیچیدهٔ پرداخت، به راحتی و با چند کلیک ساده، پیشرفت قابل‌توجه و تجربه روان و راحتی را در بازی‌های خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بازی تلگرامی کتیزن چیست؟

نمایش محتوای پولی

تلگرام استارز امکان جدیدی برای فروش محتوای دیجیتالی ارائه می‌دهد. تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با انتشار پست‌های پولی، کاربران را به پرداخت هزینه برای دسترسی به آن‌ها تشویق کرده و از این طریق درآمدزایی کنند.

علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند استارز را به عنوان پاداش دریافت کنند که قابلیت تبدیل به تون‌کوین یا استفاده برای تبلیغ کانال‌های خود با تخفیف‌های ویژه را دارد. این ویژگی‌ها به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد تا به‌طور مؤثرتری از محتوای خود کسب درآمد کنند.

صاحبان کانال‌های تلگرامی از طریق محتوای پولی می‌توانند با دریافت استارز درآمدزایی کنند؛ برای مثال این رِسِپی با پرداخت ۲۴۹ استارز در تلگرام قابل‌خرید است!

اهداکردن (دونِیت)

تلگرام استارز به کاربران این امکان را می‌دهد تا این دارایی را به دوستان خود اهدا کنند. همچنین، کاربران به طور مستقیم می‌توانند از خلاقان محتوای مورد علاقه خود و یا توسعه‌دهندگان خدمات تلگرام حمایت کنند. با دونیت و اهدا کردن استارز، هواداران قدردانی خود را نشان داده و انگیزه خالقین محتوا را افزایش می‌دهند. 

فعال‌سازی تبلیغات

استارز را می‌توان برای فعال‌سازی تبلیغات تلگرام در کانال‌ها و صفحات تولید محتوا استفاده کرد. به‌این‌ترتیب، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با رعایت قوانین تبلیغاتی تلگرام، از استارهای کسب‌شده برای نمایش تبلیغات کانال خود در پلتفرم تلگرام بهره‌مند شوند. 

هر استار تقریباً معادل ۰.۰۲ دلار اعتبار تبلیغاتی است و این ارزش ممکن است بر اساس شرایط بازار و سایر عوامل تغییر کند. باید توجه داشت که استفاده از استارز برای تبلیغات، مستلزم پذیرش شرایط خدمات پلتفرم تبلیغاتی تلگرام نیز می‌باشد.

با همه این تفاسیر باید گفت که تلگرام استارز هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان در نسخه بتا در حال توسعه و تست قابلیت‌ها و امکانات بیشتری هستند و می‌توان امیدوار بود در نسخه‌های بعدی تلگرام آنها را تجربه کنیم. این امکانات احتمالی شامل موارد زیر می‌شوند:

ری‌اکشن استارز به محتوای کانال‌ها (دونیت کردن)؛دریافت لینک کانال و گروه خصوصی با پرداخت استارز؛عضویت زمان‌دار (ماهانه و سالانه) در کانال یا گروه با پرداخت استارز

چگونه از استارز تلگرام استفاده کنیم؟

تلگرام استارز با قابلیت‌های جذابش، نظر بسیاری از کاربران را جلب کرده است. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

متاسفانه، تلگرام استارز با سیستم پرداختی مبتنی بر اپل و گوگل که در برنامه تلگرام ادغام شده است، برای کاربران ایرانی دردسترس نیست و باید از یکی از راه‌کارهای استفاده از شماره‌های مجازی تلگرام یا استفاده از شماره‌های کشورهای دیگر به استارز دسترسی پیدا کنید که البته چالش‌های خاص خود را دارد که باید به آن توجه داشت.

اما فارغ از این ماجرا، استفاده از استارز در تلگرام بسیار ساده است، تنها کافی است بات، مینی اپ، بازی تلگرامی یا کانال و هر سرویس دیگر موردنظر خود را باز کنید و برای خرید یک آیتم یا محصول دیجیتال، اقدام کنید.

اگر آن بات یا مینی اپ از استارز پشتیبانی کند، گزینه خرید با استارز برای شما نمایش داده می‌شود. برای نمونه، در تصاویر زیر می‌توانید مراحل خرید آیتم‌ها را در بازی تلگرامی Cat Shelter مشاهده کنید.

نحوه خرید آیتم بازی تلگرامی Cat Shelter با استفاده از استارز

استارز تلگرام از چه قوانینی پیروی می‌کند؟

استفاده از استارز، با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای کاربران فارسی‌زبان اعمال شده، نیازمند توجه به نکات مهمی است که بر تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار خواهد بود. در این راستا، طبق مستندات رسمی مندرج در وبسایت تلگرام، این مینی‌اپلیکیشن صرفاً برای ارائه یک سیستم پرداخت یکپارچه در تلگرام طراحی شده و تابع قوانین و مقررات خاصی در این پیام‌رسان است. 

طبق این قوانین، در حالی که موجودی حساب استارز برای کاربران قابل دسترسی است، نقض قوانین استفاده مانند سوءاستفاده از خرید و فروش و زیر پا گذاشتن قوانین حقوقی، به تلگرام حق مسدودکردن حساب استارز و ضبط موجودی آن را می‌دهد.

همچنین، تلگرام در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است که سهم اپل و گوگل از کارمزد خرید و فروش استارز، ۳۰ درصد و سهم خود تلگرام ۵ درصد خواهد بود.

آیا استارز جایگزین تون کوین می‌شود؟

برخلاف تصور برخی، استارز به دنبال جایگزینی تون کوین، ارز دیجیتال شبکه بلاک چین TON نیست. در واقع، این دو پلتفرم کاربردهای متفاوتی دارند و می‌توانند در کنار یکدیگر به کاربران تلگرام خدمت کنند.

تون کوین به عنوان یک ارز دیجیتال، برای تراکنش‌های مالی و ذخیره‌سازی ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.در مقابل، استارز یک واحد پولی قابل معامله در اکوسیستم تلگرام است که به کاربران امکان می‌دهد به طور مستقیم و بدون نیاز به خارج شدن از اپلیکیشن، خدمات دیجیتال یا آیتم‌های بازی‌های تلگرامی را خریداری کنند.

به عبارت ساده‌تر، استارز مانند یک «سکه مجازی» در دنیای تلگرام عمل می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن، از خلاقان و هنرمندان مورد علاقه خود حمایت کرده و به محتوای اختصاصی آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

ربات میجر (Major) چه ارتباطی با استارز دارد؟

در روزهای اخیر، زمزمه‌هایی از ارتباط ربات میجر (Major) با استارز به گوش می‌رسد. اما با کمی دقت متوجه می‌شویم که این دو پلتفرم کاملاً مجزا هستند و شباهت آنها فقط در نام واحد شمارش امتیاز درون بازی خلاصه می‌شود.

بات میجر از «استارز» برای امتیازدهی به کاربران خود استفاده می‌کند. این موضوع باعث شده تا برخی کاربران آن را با استارز تلگرام اشتباه بگیرند. درحال‌حاضر، این بات به کاربران برتر خود تون کوین، به عنوان پاداش اهدا می‌کند و خبری از دریافت تلگرام استارز در این پلتفرم نیست، هرچند که ممکن است در آینده این شرایط تغییر کند.

سوالات متداول (FAQ)

تلگرام استارز چیست؟

تلگرام استارز یک ارز درون‌برنامه‌ای است که توسط تلگرام معرفی شده است. این ارز برای تسهیل پرداخت‌های دیجیتال و خرید کالاها و خدمات دیجیتال در اکوسیستم تلگرام طراحی شده است.

آیا خرید استارز برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟

خرید استارز برای کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی اپل و گوگل امکان‌پذیر نیست. اما کاربران می‌توانند از سایت فرگمنت (Fragment) و با استفاده از تون کوین (TON) استارز بخرند.

آیا استارز جایگزین تون کوین می‌شود؟

برخلاف تصور برخی، استارز به دنبال جایگزینی تون کوین، ارز دیجیتال شبکه بلاک چین TON نیست و در واقع، این دو پلتفرم کاربردهای متفاوتی دارند.

از کجا استارز تلگرام بخریم؟

کاربران ایرانی می‌توانند از پلتفرم فرگمنت (Fragment) با استفاده از یک کیف پول تون مانند تون کیپر و پرداخت ارز دیجیتال تون کوین استارز تلگرام بخرند.

جمع بندی

تلگرام استارز به عنوان یک ویژگی نوآورانه در اکوسیستم تلگرام، تحولی چشمگیر در زمینه پرداخت‌های دیجیتال و خرید آیتم‌های درون‌برنامه‌ای ایجاد کرده است. این ارز با امکانات متنوعی که ارائه می‌دهد، تجربه کاربران را در بات‌ها، مینی‌اپ‌ها و محتوای پولی بهبود بخشیده و به تولیدکنندگان محتوا و توسعه‌دهندگان امکان کسب درآمد و تعامل بیشتر با مخاطبان را فراهم می‌کند. 

با وجود چالش‌هایی که کاربران ایرانی در دسترسی به این ویژگی با آن مواجه‌اند، استفاده از استارز در تلگرام بسیار ساده و کارآمد است. با توجه به رشد سریع و استقبال کاربران، پیش‌بینی می‌شود تلگرام استارز در آینده‌ای نزدیک با قابلیت‌های بیشتر و کاربردهای جدید، جایگاه خود را به عنوان یک ابزار حیاتی در این پیام‌رسان مستحکم‌تر کند.

ستاره‌های تلگرام یا تلگرام استارز با سیاست‌های فروشگاه‌های اپل و گوگل مطابقت داشته و برنامه‌های توسعه‌ای در آینده دارد که آن را برای کاربران و توسعه‌دهندگان ارزشمند می‌کند.

اما این‌ها تنها آغاز راه است، استارز با حمایت اکوسیستم تلگرام و جامعه خود می‌تواند به بسیاری از کاربران در سراسر جهان کمک کند تا در آینده کسب‌وکارهای مبتنی بر تلگرام خود را تقویت کنند.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!