تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

جنگل در جدول کلمات + پاسخ دقیق

در این مطلب از سایت انتخاب روز پاسخ دقیق جنگل در جدول کلمات را پیدا خواهید کرد.

جواب صحیح این سوال در این قسمت است:

جنگل. [ ج َ گ َ ] ( اِ ) زمین وسیعی پر از درختهای انبوه. جای پر درخت و بیشه و وسعت زیادی از زمین مشجر. ( ناظم الاطباء ). اجتماع درختهای زیاد در یک محل بطوری که بپوشانند زمین را و زمینی که پوشیده شده باشد از درخت و نی و علف. ( ناظم الاطباء ). در جنگل معمولاً درختان کوچک و بزرگ و تنومند بطور نامنظم و همچنین علفهای خودرو فراوانند. ( فرهنگ فارسی معین ) :
زاهد چه کنده ای ته دوزخ که مانده خشک
چوبی ز جنگل طبرستان آتش است.

زکی ندیم ( از آنندراج ).

– جنگل مصنوعی ؛ جنگلی که درختانش را اشخاص بمنظور خاصی کاشته باشند. ( فرهنگ فارسی معین ).
جنگلهای ایران را میتوان بدو قسمت تقسیم کرد: 1 – جنگلهای انبوه دست نخورده. 2 – جنگلهایی که در معرض دستبرد اهالی مجاورو ایلات و گله داران قرار دارد و کم کم از بین رفته یادر شرف از بین رفتن است. قسمت اول در سواحل جنوبی بحر خزر قرار دارد و در کوههای لرستان نیز جنگلهای انبوه نیز یافت میشود. قسمت دوم در خراسان و کردستان وکرمانشاهان و لرستان و اردستان و اصفهان و پارس و کوههای بختیاری و کرمان و آذربایجان قرار دارد. انواع درختها از قبیل اِسْبِر، توسه ، امرود، پَلَت ، توکوکو، کوچی ، ارنا، آلو، سیب ، انجیر در جنگلهای ایران یافت میشود. ( جغرافیای اقتصادی کیهان ص 7 ببعد ).
– جنگل مولی ̍ ؛ جایی پرهیاهو وبی نظم و ترتیب : دنیا جنگل مولاست.


جنگل. [ ج َ گ َ ] ( اِخ ) از مزارع کوهستان بلوک زرند کرمان. ( مرآت البلدان ج 4 ص 272 ).


جنگل. [ ج َ گ َ ]( اِخ ) قصبه ای جزء دهستان سنگان بخش رشخوار شهرستان تربت حیدریه ، دارای 2500 تن سکنه. آب آن از قنات و محصول آن غلات ، پنبه. ( از فرهنگ جغرافیایی ایران ج 9 ).

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!