تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

لذت زمستان با انبه و گردو تازه

گردوی تازه یکی از خوشمزه‌ترین مغزیجاتی است که بعد از خشک شدن، مزه آن به طور کلی تغییر می‌کند. انبه هم از میوه‌های خوشمزه تابستانی است که به خاطر طعم شیرین و بافت منحصر به فردی که دارد، یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها محسوب می‌شود. اما چگونه مغز گردو را تازه نگه داریم و در فصل زمستان از انبه تازه استفاده کنیم؟ در این مقاله از بخش دانستنی می‌توانید با روش نگهداری گردوی تازه و انبه رسیده آشنا شوید.

چگونه مغز گردو و انبه را تازه نگه داریم؟

برای نگهداری از مغز گردوی تازه راهکارهای مختلفی وجود دارد. برخی افراد مغز گردو را در آب نمک قرار می‌دهند و برخی دیگر آن را مغز می‌کنند و در فریزر می‌گذارند. اما نکته مهمی که در مورد این روش‌ها وجود دارد این است که گردو پس از مدتی طعم و مزه واقعی خود را از دست می‌دهد و دیگر کیفیت قبل را ندارد. از ظرف دیگر نگهداری انبه نیز با پوست آن امکان پذیر نیست و از طرف قرار دادن آن در کیسه پلاستیکی یا ظرف نیز موجب چسبیدن انبه‌ها به هم و له شدن آن‌ها می‌شود.

در ادامه این بخش می‌توانید با بهترین روش نگهداری گردو با پوست سبز و همچنین فریزر کردن انبه بدون چسبیدن به هم آشنا شوید.

۱- مغز گردو را با پوست سبز منجمد کنید

اگر عاشق طعم گردوی تازه هستید، پس احتمالا شما هم دوست دارید تا از در تمام فصول سال، مزه دلپذیر آن را بچشید. بهترین روش نگهداری گردوی تازه، بدون تغییر در مزه و بافت گردو این است که آن را با پوست سبز منجمد کنید. در این روش باید از گردوهایی که پوست سبز آن‌ها سالم است استفاده کنید. گردوها را در یک کیسه پلاستیکی زیپ دار بریزید. در ادامه یک نی در گوشه پلاستیک قرار دهید و هوای داخل پلاستیک را به طور کامل تخلیه کنید.

درب کیسه را ببندید و بعد آن را در فریزر قرار دهید. می‌توانید به جای قرار دادن گردوها در کیسه زیپ دار از ظروف پلاستیکی که درب محکمی دارند نیز استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کیسه زیپ دار و ظرفی که برای نگهداری گردو استفاده می‌کنید، باید تمیز و خشک و عاری از بوی باشد، زیرا این موضوع روی کیفیت و طعم گردوی شما تاثیر می‌گذارد. با این روش می‌توانید در زمستان هم از گردوی تازه و خوشمزه استفاده کنید.

۲- انبه‌ها را خرد و بعد منجمد کنید

هر چند نگهداری گردو با پوست در فریزر به بهبود کیفیت آن کمک می‌کند، اما اگر انبه را با پوست منجمد کنید، پوست میوه به آن می‌چسبد و کیفیت انبه به شدت کاهش پیدا می‌کند. برای نگهداری انبه به مدت طولانی باید انبه را بشویید و پوست آن را جدا کنید. در ادامه آن را به هر شکل و اندازه‌ای که دوست دارید خرد کنید. حالا انبه‌های خرد شده را با کمی فاصله در سینی بچینید و سینی را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا انبه‌ها منجمد شوند.

بعد از چند ساعت سینی را از فریزر خارج کنید و انبه‌ها را با احتیاط بردارید و در کیسه زیپ دار بریزید و سپس دوباره در فریزر بگذارید. با این روش انبه‌ها بدون این که به هم بچسبند و له شوند، منجمد می‌شوند. می‌توانید از این انبه‌ها را به صورت منجمد شده مصرف کنید یا از آن‌ها برای تهیه اسموتی یا انواع دسر و کیک استفاده کنید.

نکاتی که باید برای نگهداری گردو و انبه تازه در فریزر بدانید

برای نگهداری گردو و انبه حتما از گردوی سالم و رسیده و انبه‌های سالم و زرد رنگ استفاده کنید.گردو به شدت بوی بد را به خود جذب می‌کند و از همین رو اگر در کنار مواد غذایی بودار نگهداری شود، بدمزه می‌شود. بهتر است گردو و انبه را در طبقه‌ای جداگانه و دور از سایر سبزیجات و مواد گوشتی قرار دهید تا طعم و مزه آن‌ها تغییر پیدا نکند.در زمان قرار دادن گردو انبه در فریزر، بهتر است تاریخ دقیق منجمد کردن آن‌ها را روی بسته بندی بنویسید و حتما قبل از یک سال آن‌ها را مصرف کنید.نگهداری گردو با پوست سبز آن موجب سیاه شدن مغز گردو می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از گردوهای تازه که مدت زمان زیادی در یخچال قرار نگرفته‌اند و پوست سبز آن‌ها هنوز سالم است، استفاده کنید.نگهداری مغز گردو در فریزر کمی چالش برانگیزتر از قرار دادن گردو با پوست آن است. زمانی که گردو را با پوست سبز آن در فریزر قرار می‌دهید، کیفیت گردو هیچ تغییری نمی‌کند، اما قرار دادن مغز گردوی تازه در فریزر، موجب می‌شود تا گردو پس از مدتی کیفیت خود را از دست بدهد و دیگر طعم و مزه قبل را نداشته باشد.این روش نگهداری گردو تنها برای کسانی مناسب است که دوست دارند در زمستان گردوی تازه میل کنند. برای نگهداری گردو به مقدار زیاد می‌توانید گردوها را مغز کنید و بعد در فریزر قرار دهید. برای نگهداری گردو برای خورش فسنجان نیز باید گردو را خشک و بعد آسیاب کنید و سپس در کیسه‌های زیپ دار بریزید و در فریزر قرار دهید.زمانی که رنگ گردو تیره شد و بوی بد و تندی داشت، گردوی شما خراب شده و باید آن را دور بریزید.در صورتی که بعد از خارج کردن انبه از فریزر متوجه شدید که بوی بدی دارند و مزه آن ترش شده، بهتر است انبه را دور بریزید.

در این مقاله به روش نگهداری گردوی تازه و انبه خرد شده در فریزر اشاره شد. با این روش‌ها می‌توانید در اوج زمستان از گردوی تازه و انبه‌های خوشمزه استفاده کنید. شما از چه روش‌هایی برای نگهداری گردو و انبه استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!