تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بجنورد؛ مقصدی رویایی برای فرار از گرمای تابستان

تک فان- بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، شهری است که با طبیعت بکر و آب و هوای معتدل خود، در فصل گرم سال مقصدی رویایی برای فرار از گرمای طاقت فرسای شهرهای بزرگ است. اما وقتی به این شهر کوهپایه‌ای رفتیم، چگونه خودمان را سرگرم کنیم و از آب و هوای تازه لذت ببریم؟

به گزارش تک فان، بجنورد با جاذبه‌های گردشگری متنوعی که دارد، می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. در این شهر ضمن اینکه می‌توانید از هوایی خنک و سالم لذت ببرید، می‌توانید در جنگل‌های هیرکانی و رودخانه‌ها و آبشارها قدم بزنید، به سراغ آثار باستانی آن بروید یا با طعم غذاهای دلنشین محلی سرمست شوید. تک فان در این مطلب جذاب‌ترین و خنک‌ترین جاذبه‌های گردشگری بجنورد را معرفی می‌کند.

بهترین زمان سفر به بجنورد

بهترین زمان برای سفر به بجنورد، فصل‌های بهار و تابستان است. در این فصل‌ها، آب و هوای بجنورد معتدل و مطبوع است و می‌توانید از تمام زیبایی‌های این شهر لذت ببرید.

ییلاق اسفیدان

یکی از ییلاق‌های خوش آب‌وهوای بجنورد در خراسان شمالی، ییلاق یا روستای اسفیدان است که با بافت سنتی و زیبای خود هوش از سر شما می‌پراند. این روستا که به شکل پلکانی بر روی کوه ساخته شده است، هنوز خانه‌هایی کاهگلی دارد. اما، تنها دلیل معرفی این روستا به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری بجنور، حس و حال نوستالژی آن نیست، بلکه رودها، دامنه کوه و دشت‌ها، چشمه‌ها و درخت‌های سربه فلک کشیده‌ای که سمبل این ییلاق هستند، حسی از سرزندگی در روح شما می‌دمند. ضمنا در همین روزهای اخیر با نزدیک شدن به ماه شهریور دمای هوای روستای اسفیدان از 16 درجه تا 30 درجه خواهد بود.

برای رفتن به ییلاق اسفیدان باید به شهرستان بجنورد، ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بجنورد بروید.

آبشار حمید بجنورد

آبشاری 25 متری را در نظر بگیرید که از صخره‌هایی بلند پایین می‌ریزد در حالی که مسیری پیچ در پیچ را طی کرده‌ایم تا در 7 کیلومتری بجنورد به آن برسیم؛ منظورمان آبشار حمید بجنورد است. آب و هوای اطراف آبشار حمید همواره خنک است و جای جای آن به دلیل وجود صخره‌هایی ستون مانند، سایه ایجاد شده و برای کمپ و پیک نیک مناسب است. در ادامه این آبشار نیز رودی روان است که حتی در چله تابستان پر آب و خروشان است. دمای هوای اطراف آبشار حمید بجنورد در روزهای پایانی تابستان 14 درجه تا 33 درجه است.

برای رفتن به آبشار حمید بجنورد باید به خراسان شمالی، ۷ کیلومتری شرق بجنورد، نزدیکی روستای حمید بروید.

آبشار بیار

یکی از زیباترین آبشارهای بجنورد در خراسان شمالی که از روستاهای اطراف همچون روستای بیار سرچشمه می‌گیرد، آبشار بیار است. رودی که از روستا عبور می‌کند تا به این صخره 15 متری رسیده و تبدیل به آبشار شود باعث شده که مناظر سرسبز و خوش آب و هوایی اطراف آبشار بیار به وجود آید. جالب این است که آب این آبشار زلال، تمیز و خنک است و وقتی در روزهای گرم تابستان دستی به آن بزنیم، لذت فراوانی می‌بریم. دمای هوای روستا و آبشار بیار در ماه آخر تابستان 16 تا 37 درجه است.

برای رفتن به آبشار بیار باید به یک کیلومتری جنوب آشخانه و ۵۲ کیلومتری غرب بجنورد، روستای بیار بروید.

دریاچه سد شیرین دره

دریاچه سد شیرین دره یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان خراسان شمالی و به ویژه شهر بجنورد است که در فصل تابستان، مقصدی فوق‌العاده برای فرار از گرمای شهر و لذت بردن از طبیعت بکر محسوب شده و در نزدیکی مانه و سملقان قرار دارد. این دریاچه مصنوعی که بر روی رودخانه اترک احداث شده است، با آب‌های زلال و چشم‌اندازهای دلنشین، فضایی آرام و دلپذیر را برای گردشگران فراهم کرده است. با توجه به ارتفاع بالای منطقه، آب و هوای اطراف دریاچه در اکثر روزهای سال خنک و مطبوع است و حتی در گرم‌ترین روزهای تابستان نیز می‌توانید از نسیم خنکی که از دریاچه می‌وزد لذت ببرید. اطراف دریاچه را کوه‌های سرسبز و طبیعت بکر احاطه کرده است که فرصت مناسبی را برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و طبیعت‌گردی فراهم می‌کند. ضمنا امکان انجام فعالیت‌های آبی مانند قایق‌سواری، ماهیگیری و شنا در این دریاچه وجود دارد که می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. دمای هوای اطراف دریاچه سد شیرین دره در ماه پایانی تابستان 1403 از 14 تا 37 درجه است.

برای رفتن به دریاچه سد شیرین دره باید به خراسان شمالی، ۶۵ کیلومتری شمال غربی بجنورد، محدوده شهرستان مانه و سملقان بروید.

باغ دره

باغ دره، نگینی سبز و بکر در دل خراسان شمالی است که با طبیعت دست نخورده و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش در بخش گرمخان، مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و آرامش‌طلبان محسوب می‌شود. این دره زیبا با آب و هوای خنک و مطبوع، به ویژه در فصل گرم سال، پناهگاهی امن در برابر گرمای طاقت‌فرسای شهرهای بزرگ است. باغ دره با پوشش گیاهی متنوع و گسترده، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای کوچک، طبیعتی بکر و دست‌نخورده دارد که شما را به اعماق طبیعت می‌برد. ضمنا در نزدیکی باغ دره جاهای دیدنی مثل گردشگاه بش قارداش و گردشگاه بابا امان با آن آبشار زیبایش وجود دارد که می‌توانید لحظات خوشی را در آن سپری کنید. دمای هوای باغ دره در روزهای پایانی فصل تابستان 1403 از 13 تا 34 درجه است.

برای رفتن به باغ دره باید به استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد، بخش گرمخان، دهستان گیفان، روستای ایزمان پایین، دو کیلومتری جنوب غربی روستا بروید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!