تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

ناهار امروزت رو با ما بگذارید!

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- پلوی زغال اخته (جواهر پلو)

آیا به دنبال یک غذای سنتی و اصیل ایرانی هستید؟ پلو زغال اخته، با طعم بی‌نظیر و رنگ جذابش، یک انتخاب عالی برای شماست. این پلو با ترکیبی از برنج، زغال اخته و زعفران، هر میزی را آراسته می‌کند.

مراحل تهیه پلوی زغال اخته 

مراحل تهیه پلوی زغال اخته (جواهر پلو) به شرح زیر است:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را با کمک چاقو ریز خرد کنید. تابه مناسبی را روی حرارت گذارید و کمی روغن در آن بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیاز سبک و طلایی شود.چوب دارچین، هل، زیره، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. شما می‌توانید مقدار ادویه‌ها را بر اساس ذائقه خود تنظیم کنید.برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید تا نفوذپذیر شود. سپس آن را آبکش کنید. برنج آبکش شده را به همراه ترکیب پیاز و ادویه‌ها در قابلمه مناسب بریزید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشرنگ و مجلسی روی لینک طرز تهیه پلوی زغال اخته کلیک کنید.

۲- شاه توت پلو

شاه توت پلو یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید. این غذا به دلیل طعم ترش و شیرین شاه توت و خوشمزگی گوشت قلقلی، طرفداران بسیاری دارد.

مراحل تهیه شاه توت پلو

مراحل تهیه شاه توت پلو به شرح زیر است:

پیازها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده ریز یا میکسر پیازها را پوره کنید. پیازهای رنده شده را درون صافی کوچکی بریزید و آب اضافی آن‌ها را به خوبی بگیرید.گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه به مدت ۸-۱۰ دقیقه به خوبی ورز دهید و مخلوط کنید.حال از ترکیب فوق قلقلی‌های کوچکی به اندازه گردو درست کنید. تابه مناسبی روی حرارت گذارید و کمی روغن درون تابه بریزید.منتظر بمانید تا روغن به خوبی گرم شود. سپس قلقلی ها را درون تابه بریزید و چند دقیقه ای تفت دهید تا قلقلی ها تغییر رنگ دهند و سرخ و طلایی شوند.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و متفاوت روی لینک طرز تهیه شاه توت پلو کلیک کنید.

۳- خورش سیب گلاب

خورش سیب گلاب به دلیل ظاهر زیبا و طعم دلپذیر، برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی بسیار مناسب است.

مراحل تهیه خورش سیب گلاب

مراحل تهیه خورش سیب گلاب به شرح زیر است:

سیب گلاب‌ها را شسته و هسته آن‌ها را جدا کنید. برای طعم بهتر، می‌توانید از سیب گلاب‌های درشت‌تر استفاده کنید و آن‌ها را به چهار قسمت تقسیم کنید.پیاز را پس از شستن و پوست گرفتن، نگینی خرد کنید. در یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. پیازهای نگینی را به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شود.گوشت را به قطعات کوچک خرد کنید. گوشت خرد شده را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بوی خامی گوشت گرفته شود. ادویه ها را در همین مرحله به گوشت اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطرشان آزاد شود.به محتوای درون قابلمه آب اضافه کنید تا روی گوشت را بگیرد. درب قابلمه را ببندید و حرارت را زیاد کنید تا محتوای درون آن به نقطه جوش رسد. سپس حرارت را کم کنید و ۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا گوشت بپزد.

برای ادامه رسپی این غذای تابستانی خوش‌عطر و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه خورش سیب گلاب کلیک کنید.

۴- مرغ کبابی با ترخون و انگور

مرغ کبابی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در بسیاری از فرهنگ‌هاست. ترکیب مرغ با ترخون و انگور، طعمی متفاوت و لذیذ به این غذا می‌بخشد.

مراحل تهیه مرغ کبابی با ترخون و انگور

مراحل تهیه مرغ کبابی با ترخون و انگور به شرح زیر است:

سینه مرغ را به قطعات مکعبی متوسط برش بزنید. پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. ترخون را ریز خرد کنید. انگورها را از خوشه جدا کرده و بشویید.مرغ را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. پیاز رنده شده، ماست چکیده، آب لیموترش، ترخون خرد شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مرغ اضافه کنید.همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا مرغ به طور کامل به مواد آغشته شود. کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ طعم دار شود.سیخ‌های کباب را چرب کرده و تکه‌های مرغ را به صورت متناوب با انگور روی سیخ‌ها بکشید. کباب‌ها را روی گریل یا منقل با حرارت متوسط کباب کنید تا دو طرف آن‌ها طلایی رنگ شود. 

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و همه پسند روی لینک طرز تهیه مرغ کبابی با ترخون و انگور کلیک کنید.

۵- بورک میگو

بورک میگو یکی از متفاوت‌ترین روش‌های طبخ میگو است که برای تهیه آن باید میگو را داخل خمیر بورک قرار دهید و سپس در روغن سرخ کنید یا در فر قرار دهید.

مراحل تهیه بورک میگو

مراحل تهیه بورک میگو به شرح زیر است:

برای شروع باید میگوها را پاک کنید و بعد با آب خنک بشویید. سپس آن‌ها را در آبکش بریزید تا آب اضافه‌شان خارج شود.بعد از پاک کردن میگوها باید آن‌ها را در یک ظرف بریزید. سپس مقداری آب لیمو ترش تازه و نمک و فلفل به آن‌ها بزنید تا مزه دار شوند.یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت قرار دهید و بعد میگوها را به آن اضافه کنید. برای چند دقیقه کوتاه میگوها را بدون روغن تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند.به محض این که رنگ میگوها عوض شد، باید گوجه گیلاسی‌ها را بشویید و از وسط نصف کنید و همراه با روغن سرخ کردنی به ماهیتابه اضافه کنید. همه مواد را به مدت ۸ دقیقه تفت دهید تا میگوها به طور کامل بپزند.

برای ادامه رسپی این غذای دریایی پرطرفدار روی لینک طرز تهیه بورک میگو کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!