تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طرز تهیه دمنوش پوست چوبی گردو با 8 خواص جذاب

آیا می‌دانستید که پوست چوبی گردو سرشار از خواص درمانی است؟ شاید باور این موضوع سخت باشد، اما واقعیت این است که این بخش از گردو فواید زیادی برای سلامتی دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای بهره‌مندی از این خواص، مصرف جوشانده پوست چوبی گردو است.

در این مقاله از مجله اکالا، خواص جوشانده پوست چوبی گردو و طرز تهیه آن را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

خواص جوشانده پوست چوبی گردو

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین خواص دارویی و درمانی جوشانده پوست چوبی گردو خواهیم پرداخت.

۱- تقویت مو

یکی از مهم‌ترین خواص جوشانده پوست چوبی گردو، تقویت موها است. مواد مغذی موجود در پوست گردو با تغذیه عمیق فولیکول‌های مو، به تقویت ریشه‌ها و ساقه مو کمک کرده و باعث قوی شدن موها می‌شوند. پس اگر به دنبال یک روش طبیعی برای تقویت موهای خود هستید، جوشانده پوست گردو را فراموش نکنید.

۲- متوقف کردن رشد موهای سفید

تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبات موجود در پوست چوبی گردو می‌توانند به حفظ رنگ طبیعی موها کمک کرده و از سفید شدن زودهنگام آن‌ها جلوگیری کنند.

۳- پیشگیری از مشکلات پوستی

جوشانده پوست چوبی گردو به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی قوی، یک داروی طبیعی و موثر برای درمان و پیشگیری از مشکلات پوستی است. این جوشانده با کاهش التهاب پوست به بهبود مشکلات پوستی همچون آکنه و جوش کمک می‌کند. همچنین، این جوشانده مانند یک سپر محافظتی عمل کرده و از پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

بنابراین، اگر به دنبال یک راه‌حل طبیعی برای داشتن پوستی شفاف و عاری از جوش و آکنه هستید، مصرف منظم جوشانده پوست چوبی گردو را در برنامه خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ خاصیت شگفت انگیز پوست سبز گردو تازه

۴- روشن کردن رنگ پوست

بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای روشن‌تر و شفاف‌تر کردن پوست خود هستند. یکی از روش‌های طبیعی و موثر برای دستیابی به این هدف، استفاده از جوشانده پوست چوبی گردو است. ترکیبات موجود در این جوشانده به مرور زمان باعث روشن شدن پوست می‌شوند.

۵- مرطوب‌کننده طبیعی پوست

پوست چوبی گردو با خواص آبرسانی خود، به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست عمل می‌کند. استفاده منظم از دمنوش پوست گردو، رطوبت از دست رفته پوست را جبران کرده، از خشکی و پوسته‌پوسته شدن آن پیشگیری می‌کند و نرمی و لطافت پوست را افزایش می‌دهد.

۶- پیشگیری از پیری زودرس پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در جوشانده پوست چوبی گردو با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد، از آسیب دیدن سلول‌های پوستی جلوگیری کرده و در نتیجه، از بروز علائم پیری زودرس مانند چین و چروک ممانعت می‌کنند. اگر خطور ریزی روی صورت خود دیدید عجله کنید و این دمنوش را تهیه کنید.

۷- افزایش لطافت و درخشندگی مو

جوشانده‌ای که از پوست چوبی گردو تهیه می‌شود، سرشار از مواد مغذی است که به طور مستقیم بر روی موهای شما تاثیر می‌گذارد. ترکیبات موجود در این جوشانده به نرمی و لطافت موها کمک کرده و درخشندگی خاصی به موهای شما می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمنوش پوست سبز گردو تازه + خواص آن

۸- کاهش و پایین نگه‌داشتن قند خون

فیبر موجود در پوست گردو با کاهش سرعت جذب قند در دستگاه گوارش، از نوسانات ناگهانی قند خون جلوگیری کرده و سبب پایداری سطح قند خون می‌شود.

همچنین، ترکیباتی مانند اسید لینولئیک موجود در پوست گردو به بهبود حساسیت بدن به انسولین کمک کرده و در نتیجه، سطح قند خون را تنظیم می‌نماید. خاصیت ضدالتهابی پوست چوبی گردو نیز می‌تواند در کاهش و کنترل سطح قند خون مفید باشد.

طرز تهیه جوشانده پوست چوبی گردو

همانطور که پیش‌تر گفتیم بهترین راه برای بهره‌مندی از خواص پوست چوبی گردو، مصرف جوشانده آن است. در ادامه، طرز تهیه این جوشانده مفید را شرح می‌دهیم.

مواد لازم جهت تهیه جوشانده پوست چوبی گردو

مواد لازم برای تهیه دمنوش پوست چوبی گردو عبارتند از:

پوست گردو خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
آب: ۱ فنجان

مراحل تهیه جوشانده پوست چوبی گردو

برای تهیه جوشانده پوست چوبی گردو، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: جوشاندن آب

برای تهیه دمنوش پوست چوبی گردو، ابتدا یک فنجان آب را درون یک قوری یا ظرف مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید.

مرحله دوم: اضافه کردن پوست چوبی گردو

پس از اینکه آب به جوش آمد، پوست گردو خرد شده را به آن اضافه کرده و حرارت را کم کنید. اجازه دهید پوست چوبی گردو به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به همراه آب بجوشد تا تمام ترکیبات مفید آن وارد آب شود.

مرحله سوم: صاف کردن جوشانده

پس از آنکه جوشانده پوست چوبی گردو به خوبی دم کشید، شعله را خاموش کرده و آن را صاف کنید تا پوست چوبی گردو جدا شود. حالا جوشانده پوست چوبی گردو آماده است. می‌توانید این دمنوش مفید را به همراه یک تکه نبات یا مقداری عسل میل کنید. نوش جانتان!

در این بخش از مجله دانستنی اکالا، خواص جوشانده پوست چوبی گردو و طرز تهیه آن را در اختیار شما قرار دادیم. حالا که از خواص شگفت‌انگیز پوست چوبی گردو آگاه شدید، دیگر وقتی مغز گردو را نوش جان کردید، پوست آن را دور نریزید و با استفاده از دستورالعمل ارائه شده در این مقاله، جوشانده مفید پوست چوبی گردو را تهیه و نوش جان کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!