تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پیشنهاد ما برای جذاب‌تر کردن این عنوان: “سحر و جادو شام؛ امشب چه غذایی رو درست کنم؟ (دوشنبه 29 مرداد)”

امشب شام چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه شام با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله تک فانپیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای شام امشب‌تان دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب تابه‌ای گردویی

می‌خواهید یک غذای مجلسی و خوش طعم برای مهمانی‌های خود داشته باشید؟ کباب تابه‌ای گردویی انتخابی عالی برای شماست. کباب تابه‌ای گردویی، یکی از غذاهای محبوب و پرطرف‌دار شمالی است که با ترکیبی از گوشت چرخ کرده، گردو و ادویه‌های خوش عطر تهیه می‌شود.

مراحل تهیه کباب تابه‌ای گردویی

مراحل تهیه کباب تابه‌ای گردویی به شرح زیر است:

پیازها را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده یا میکسر پیازها را پوره و له کنید. پیازهای پوره شده را درون صافی کوچکی بریزید و به خوبی آب اضافی آن ها را بگیرید. گرفتن آب پیاز در انسجام نهایی کباب شما بسیار موثر است.مغز گردو را در هاون یا آسیاب خرد کنید. گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، گردو خرد شده، سماق، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را در یک کاسه بزرگ با هم به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.۵-۸ دقیقه باید مواد را با دست ورز دهید. برای اینکه کباب‌ها نرم‌تر شوند، می‌توانید کمی ماست به مایه کباب اضافه کنید. اگر دوست دارید کباب‌هایتان طعم ترش بیشتری داشته باشد، می‌توانید مقدار سماق را بیشتر کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و فوری روی لینک طرز تهیه کباب تابه‌ای گردویی کلیک کنید.

۲- مرغ و قیسی

مرغ و قیسی یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که ترکیبی دلپذیر از طعم شیرین و ترش دارد. این غذا معمولاً با برنج زعفرانی سرو می‌شود و برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بسیار مناسب است.

مراحل تهیه مرغ و قیسی

مراحل تهیه مرغ و قیسی به شرح زیر است:

مرغ را تمیز کرده و به تکه‌های متوسط خرد کنید. پیاز را نیز پس از شستن و پوست گرفتن، نگینی خرد کنید. برای طعم بهتر، می‌توانید از مرغ محلی استفاده کنید.در یک قابلمه مناسب، روغن را گرم کنید و پیاز را تفت دهید تا طلایی شود. سپس مرغ را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بوی خامی مرغ گرفته شود.زردچوبه و دارچین را به مرغ اضافه کرده و به مدت چند دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.آب جوش را به قابلمه اضافه کنید به طوری که روی مرغ را بگیرد. اجازه دهید خورش با حرارت ملایم به مدت یک ساعت بپزد تا گوشت مرغ کاملا پخته شود.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و مخصوص روی لینک طرز تهیه مرغ و قیسی کلیک کنید.

۳- نرگسی لوبیا سبز

نرگسی لوبیا سبز می‌تواند یک گزینه جذاب برای شام امشب شما باشد. نرگسی لوبیا سبز، یک غذای گیاهی خوشمزه و کامل برای افرادی است که رژیم غذایی گیاهی دارند.

مراحل تهیه نرگسی لوبیا سبز

مراحل تهیه نرگسی لوبیا سبز به شرح زیر است:

لوبیا سبز را درون ظرف آبی به خوبی بشویید و سر و ته آن را با کمک چاقو بگیرید. سپس لوبیا سبزها را به اندازه دلخواه خرد کنید. در یک تابه مناسب، مقداری روغن ریخته و تابه را روی حرارت گذارید تا روغن گرم شود.لوبیا سبز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم شود. برای طعم بهتر، از لوبیا سبز تازه استفاده کنید. لوبیا سبز فریز شده یا کنسرو لوبیا سبز طعم خوبی به غذای شما نمی‌دهند.حال پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید. پیاز را با کمک چاقو ریز خرد کنید و به لوبیاسبز اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر پیاز آزاد شود.سیر را با کمک سیر له کن یا رنده پوره کنید و به ترکیب درون تابه اضافه کنید. به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر نیز آزاد شود.

برای ادامه رسپی این غذای گیاهی لذیذ روی لینک طرز تهیه نرگسی لوبیا سبز کلیک کنید.

۴- کتلت مرغ روسی

کتلت مرغ روسی، یک غذای کلاسیک خوشمزه است که با طعمی بی‌نظیر و بافت نرم، هر کسی را شیفته خود می‌کند. این کتلت سرشار از پروتئین و مواد مغذی است و می‌تواند یک وعده غذایی کامل و سالم برای شما باشد.

مراحل تهیه کتلت مرغ روسی

مراحل تهیه کتلت مرغ روسی به شرح زیر است:

پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده ریز آن‌ها را رنده کنید. نان تست را در ظرف مناسبی گذارید و با شیر خیس کنید. نان تست به کتلت‌ها بافت نرم‌تری می‌دهد.در یک کاسه بزرگ، مرغ چرخ کرده، پیاز رنده شده، سیر رنده شده، تخم مرغ، نان تست خیس شده، جعفری و گشنیز خرد شده و ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید تا یک مایه یک دست به دست آید.مایه کتلت را به خوبی با دست ۳-۵ دقیقه ورز دهید. برای تهیه کتلت مرغ روسی، بهتر است از سینه مرغ چرخ کرده استفاده کنید. می‌توانید از ادویه‌های دلخواه خود مانند آویشن، زیره و فلفل قرمز برای طعم‌دار کردن کتلت‌ها استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و سبک روی لینک طرز تهیه کتلت مرغ روسی کلیک کنید.

۵- سالاد مرغ گرم با سس انجیر

سالاد مرغ گرم با سس انجیر یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین انواع غذاهای رژیمی است که مزه بسیار دلچسب و متفاوتی دارد.

مراحل تهیه سالاد مرغ گرم با سس انجیر

مراحل تهیه سالاد مرغ گرم با سس انجیر به شرح زیر است:

برای شروع باید سینه‌های مرغ را به صورت ورقه‌ای برش دهید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه گریل بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید.زمانی که روغن داغ شد، می‌توانید تکه‌های مرغ را در ماهیتابه قرار دهید تا گریل شوند. برای تهیه این سالاد می‌توانید از مرغ‌های کبابی شده نیز استفاده کنید.بعد از این که مرغ‌ها پختند، آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و بادمجان‌ها را در همان ماهیتابه گریل کنید. زمانی که یک سمت بادمجان‌ها پخت، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم بپزد.

برای ادامه رسپی این غذای دلچسب و تابستانی روی لینک طرز تهیه سالاد مرغ گرم با سس انجیر کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی تک فانلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید. 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!