تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

معنی املت در دیکشنری فارسی چیست؟

در این مطلب از سایت انتخاب روز پاسخ دقیق املت در دانشنامه آزاد واژگان فارسی را پیدا خواهید کرد.

املت در دانشنامه آزاد فارسی:

املت. [ اُ ل ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) خوراکی است که با تخم مرغ و مواد دیگر تهیه کنند. خاگینه. نیمرو. ( فرهنگ فارسی معین ).


املة. [ اِ ل َ ] ( ع اِ ) امید. ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ). امل. تأمیل. ( از اقرب الموارد ). گویند ما اطول املته ؛ یعنی چه دراز است امید آن. ( از اقرب الموارد ) ( ناظم الاطباء ). || ( مص ) بیوسیدن. ( تاج المصادر بیهقی ).


املة. [ اَ م َ ل َ ] ( ع اِ ) ج ِ آمِل. ( از اقرب الموارد ). مددکاران مرد. ( از اقرب الموارد ) ( ناظم الاطباء ).

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!

“رازهای جذاب سریال طوبی: زمان پخش، تعداد قسمت ها و بازیگران” 

سریال طوبی، یک سریال پرطرفدار و معروف است که تاکنون چند فصل از آن پخش شده است. این سریال هر شب در ساعت 20:00 پخش می‌شود و ساعت 12:00 شب نیز تکرار می‌شود.

داستان این سریال در مورد زندگی خانوادگی یک خانواده ایرانی می‌باشد که با مشکلات و چالش های مختلفی در زندگی روزمره خود دست و پنجه نرم می‌کنند. بازیگران اصلی این سریال شامل هنرمندان معروفی مانند نگین قاسمی، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی و هادی خسروشاهی می‌باشند.

“رازهای جذاب سریال طوبی: زمان پخش، تعداد قسمت ها و بازیگران” سریال طوبی، یک سریال پرطرفدار و معروف است که تاکنون چند فصل از آن پخش شده است. این سریال هر شب در ساعت 20:00 پخش می‌شود و ساعت 12:00 شب نیز تکرار می‌شود. داستان این سریال در مورد زندگی خانوادگی یک خانواده ایرانی می‌باشد که با مشکلات و چالش های مختلفی در زندگی روزمره خود دست و پنجه نرم می‌کنند. بازیگران اصلی این سریال شامل هنرمندان معروفی مانند نگین قاسمی، محمدرضا گلزار، لیلا حاتمی و هادی خسروشاهی می‌باشند.