تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهنمای کامل خرید سرور مجازی؛ مقایسه بهترین گزینه‌ها

وقتی کسب‌وکار شما بزرگ‌تر می‌شود و ترافیک زیادی را از وب دریافت می‌کند، دیگر یک هاست اشتراکی گزینه خوبی برایتان نخواهد بود. اینجاست که سرور مجازی وارد میدان می‌شود تا مشکلات مربوط به ترافیک، سرعت و امنیت را به کلی حل‌وفصل کند. سرور مجازی یک راه‌حل میزبانی انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند تقریباً نیازهای شما را برای داشتن وب‌سایت قدرتمند و سریع برآورده کند؛ اما این سرور دقیقاً چیست و چطور می‌توان نوع مناسب سرور VPS را خریداری کرد؟ در این بررسی به این سوال پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با سرور مجازی

در ابتدا بهتر است بگوییم سرور کامپیوتری قدرتمند است که تمام داده‌ها و فایل‌های ضروری شما را در وب‌سایت‌تان ذخیره می‌کند. در نهایت، هنگامی که شخصی با وارد کردن نام دامنه وارد وب‌سایت شما می‌شود، این سرور قوی وب‌سایت را به کاربر نشان می‌دهد. نقش سرور خصوصی مجازی (VPS) این است که با استفاده از فناوری مجازی‌سازی، یک سرور فیزیکی را به چندین سرور مجازی جداگانه تقسیم می‌کند. هر یک از این سرورهای مجازی به صورت مستقل عمل می‌کنند و منابع خاص خود را دارند، به این ترتیب که کاربران می‌توانند از تمام قابلیت‌های یک سرور کامل بهره‌مند شوند، در حالی که هزینه و منابع بهینه‌تری نسبت به استفاده از یک سرور فیزیکی و اختصاصی پرداخت می‌کنند.

سرور مجازی ابری به شما امکان می‌دهد فضای خصوصی خود را از وب‌سایت‌های دیگر جدا کنید. بدین ترتیب شما منابع اختصاصی خود از جمله فضای ذخیره‌سازی، رم و قدرت پردازنده را در اختیار دارید و از این نظر می‌توانید کنترل بیشتری بر عملکرد وب‌سایت خود داشته باشید. درحقیقت، به سرور مجازی مانند یک ساختمان چند طبقه نگاه کنید که در آن هر واحد منابع مخصوص به خود را دارد (آب، برق و گاز)، اما در استفاده از آسانسور، راه‌پله و غیره با بقیه مشترک است.

مزایای استفاده از سرور مجازی

در ادامه به برخی از مزایای میزبانی VPS اشاره می‌کنیم:

بهبود عملکرد: یکی از دلایل اصلی تغییر به میزبانی سرور مجازی افزایش عملکرد آن در مقایسه با هاست اشتراکی است. سرور مجازی با تخصیص منابع اختصاصی به شما باعث می‌شود تا سایت با سرعت بیشتر لود شود و عملکرد کلی سایت بهبود یابد.

کنترل بیشتر: میزبانی سرور مجازی به شما کنترل بیشتری بر محیط سرور می‌دهد تا آن را مطابق با نیازهای خاص خود سفارشی و پیکربندی کنید. این به معنای نصب و اجرای نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی، پیکربندی تنظیمات سرور و کنترل پروتکل‌های امنیتی است.

امنیت بهتر: میزبانی سرور مجازی ابری امنیت بیشتری را نسبت به هاست اشتراکی فراهم می‌کند، زیرا هر VPS شما یک سرور فیزیکی جدا دارد. اگر امنیت یک سایت در سرور به خطر بیفتد، بر سایر وب‌سایت‌های روی همان سرور تأثیر نخواهد گذاشت.

انعطاف‌پذیری: میزبانی سرور مجازی انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. بدین معنی که می‌توانید منابع خود را در هر زمان بسته به توسعه کسب‌وکارتان ارتقا دهید.

مقرون‌به‌صرفه: میزبانی سرور مجازی اغلب گران‌تر از میزبانی مشترک است. بااین‌حال، این نوع سرور نسبت به سرور اختصاصی ارزان‌تر است. شما همان منابع و کنترل را در سرور اختصاصی دارید، اما پول کمتری می‌پردازید.

معیارهای انتخاب سرور مجازی

اگر وب‌سایت ترافیک زیادی دارد و به دلیل هاست اشتراکی خیلی کند بالا می‌آید، زمان آن رسیده است که به سراغ سرور مجازی بروید؛ اما مهم است در زمان خرید سرور مجازی برخی از معیارهای مهم در انتخاب نوع سرور و موارد دیگر را لحاظ کنید. در ادامه به معیارهای انتخاب سرور مجازی اشاره می‌کنیم:

بررسی انواع سرور مجازی

سرور مجازی را می‌توان به سه نوع سرور مجازی ابری، سرور پردازنده بهینه ایران و سرور ابری ساعتی تقسیم کرد. هر سرور ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

سرور مجازی ایران

خدمات سرور مجازی ایران با زیرساخت ابری یکپارچه، تکنولوژی مدرن و سخت‌افزار قدرتمند راه‌اندازی شده است. با خرید این خدمات، زیرساختی مطمئن، پایدار و بدون محدودیت را برای کسب‌وکارتان فراهم می‌کنید.

سرورهای ابری ایران با ترافیک نامحدود و آپتایم بسیار بالا مناسب کسب‌وکارهایی است که کاربران هدفشان داخل ایران هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این خدمات می‌توان به امکان ارتقاء منابع به صورت آنی، پینگ مناسب و آپتایم بالا، امکان تهیه بک‌آپ هفتگی و روزانه، قابلیت فعال‌سازی ترافیک نیم‌بها و امکان تغییر آنی سیستم‌عامل و ساخت مجدد سرور اشاره نمود که مجموع این قابلیت‌ها در نهایت تجربه کاربری شیرین و لذت‌بخشی را به شما می‌دهد.

سرور مجازی خارج

اگر به دنبال یک سرور مجازی با کیفیت بالا و بدون محدودیت‌های داخلی هستید، سرور مجازی خارج گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. با خرید VPS خارج، شما به یک سرور پرسرعت از معتبرترین دیتاسنترهای جهان دسترسی خواهید داشت که در بیش از 35 کشور و از تمامی قاره‌ها ارائه می‌شود. این خدمات با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و سخت‌افزارها، سرعت و پایداری بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

این خدمات با دسترسی کامل و مدیریت آسان، امکان ارائه آی‌پی اضافه و ترافیک کاملا نامحدود؛ امکان دسترسی به سایت‌هایی که برای کاربران ایرانی محدودیت ایجاد کرده‌اند را در اختیار شما قرار می‌دهند.

سرور مجازی ابری هتزنر

سرور مجازی هتزنر یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به دنبال زیرساختی قدرتمند و مطمئن هستند. این سرورها با ارائه خدمات از سه کشور آلمان، آمریکا و فنلاند، از سرعت و پایداری فوق‌العاده‌ای برخوردارند. سرورهای هتزنر با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها، پهنای باند بالا و محافظت از حملات DDOS، تجربه‌ای بی‌نظیر از میزبانی وب را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس می‌توان پهنای باند بالا و ترافیک 20 ترابایت، آی‌پی ثابت و اختصاصی، امکانات امنیتی پیشرفته، پشتیبانی از لایسنس‌های متنوع و نرم‌افزارهای محبوب، دسترسی و مدیریت آسان و همچنین خرید فضای بک‌آپ را برشمرد.

پشتیبانی فنی حرفه‌ای سرویس‌ها

نحوه ارائه پشتیبانی خدمات‌دهندگان اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا حوادثی ممکن است رخ دهند که تیم پشتیبانی باید سریعا به آن‌ها رسیدگی کند. بنابراین وقتی به دنبال انتخاب یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست هستید، بهتر است به کیفیت پشتیبانی و نحوه پاسخدهی آن‌ها توجه کنید. مهم است که شرکت انتخابی شما خدمات هفت روز در هفته را با امکان برقراری تماس از طریق شماره تلفن و چت آنلاین ارائه دهد. همچنین پاسخگویی سریع در کمترین زمان به تیکت‌ها در پنل کاربری از موارد مهمی است که به رفع سریع مشکلات احتمالی کمک بسیاری می‌کند.

ویژگی‌های امنیتی

سرور مجازی می‌تواند ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای را مانند فایروال‌های نرم‌افزاری، نظارت بر ورودی‌های سرور مجازی، نظارت بر گزارش‌های سرور، مدیریت دسترسی کاربران و پشتیبان گیری (بک‌آپ) ارائه دهد. اگر می‌خواهید داده‌های حساس شما در برابر تهدیدات احتمالی محافظت شوند، شرکتی را انتخاب کنید که ویژگی‌های امنیتی متعددی را در اختیارتان می‌گذارد و به شما در حل مشکل پشتیبانی قوی ارائه می‌دهد.

کلام آخر

سرور مجازی به شما امکان می‌دهد فضای خصوصی خود را از سایر وب‌سایت‌ها جدا کنید. شما منابع اختصاصی خود از جمله فضای ذخیره‌سازی، رم و قدرت پردازنده را دارید؛ بنابراین کنترل بیشتری بر عملکرد وب‌سایت‌تان خواهید داشت. اما انتخاب یک شرکت خوب و همچنین خرید یک پلن مناسب برای نیازهای حال حاضر وب‌سایت شما اهمیت دوچندانی دارد. توصیه می‌کنیم از شرکت‌های معتبر برای خرید سرور مجازی اقدام کنید، زیرا یک شرکت خوب به شما خدمات پشتیبانی قوی می‌دهد و راه را برای توسعه کسب‌وکارتان باز می‌کند. شما می‌توانید ازخدمات متنوع سایت Server.ir برای خرید بهترین سرور مجازی با قیمت مناسب و خدمات قوی بهره‌مند شوید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!